Emitents | Rīgas kuģu būvētava, AS (48510000DWP0BMQCTM64) |
Veids | Citi |
Valoda | LV |
Statuss | Publicēts |
Versija | |
Datums | 2014-05-29 14:56:50 |
Versijas komentārs | labots nosaukums |
Teksts |
Informācija medijiem
29.05.2014.
RKB: Kuģu būves un remonta sezona uzņem
apgriezienus
AS „Rīgas kuģu būvētava” (RKB) veiksmīgi ir pabeigusi vēl divu
lielu kuģu remontu un aktīvi turpina sezonu, remontējot kuģus un
saņemot jaunus pasūtījumus. Savukārt RKB meitas uzņēmums „Tosmares
kuģu būvētava” (TKB) pirmo reizi kopš 2008. gada globālās finanšu
krīzes sākuma sasniedzis pozitīvus finanšu rādītājus.
Jāatzīmē, ka vakar notikušās Rīgas pilsētas Ziemeļu rajona tiesas
sēdes pozitīvais iznākums un uz abpusēji izdevīgiem noteikumiem
panāktais mierizlīgums ar apakšuzņēmējiem ir likvidējis šķēršļus
uzņēmuma turpmākai attīstībai.
Tikko no
kuģu būvētavas doka ir aizkuģojis kravas kuģis „UBC
Tampico”, kurš peld zem Kipras karoga un kura pieraksta osta ir
Limasola. „UBC Tampico” garums ir 182,6 metri, platums – 28,6
metri, kravnesība – 37 821 tonna. Kravas kuģis atbilst „Panamax”
klasifikācijai, - šāds platuma ierobežojums ir nepieciešams, lai
kuģis varētu caurbraukt Panamas kanālu, kas savieno Kluso un
Atlantijas okeānu.
Remonta
laikā kravas kuģim tika pārkrāsots ārējais korpuss, atjaunotas
tērauda caurules, veikti hidraulisko cilindru remontdarbi. Tāpat
pirmo reizi RKB speciālisti veica kuģa aprīkošanu ar nerotējošas
sprauslas dzenskrūvi „Mewis Duct”. Šāda dzenskrūve ļauj kuģim
efektīvi sasniegt lielāku ātrumu, tādējādi ietaupot degvielu.
Šonedēļ
tika pabeigts arī līdzīga lieluma tankkuģa „Baltic Freedom”
remonts. Kuģa garums ir 182 metri, platums – 27 metri, kravnesība –
37 048 tonnas. Darbos ietilpa enkura ķēdes restaurācija, krāsošanas
darbi, galvenā dzinēja un apkures sistēmas remonts.
Patlaban
RKB notiek pārtikas pārvadājumiem paredzētā kuģa „Nova
Florida”, kurš ir aprīkots ar speciālām temperatūru
kontrolējošām iekārtām, un tankkuģa „Navig8 Loucas”
remontdarbi, un rindā jau gaida jaunie pasūtījumi, kuri tiks veikti
tuvākajā laikā.
Kā
jau ziņots iepriekš, RKB pēdējo divu mēnešu laikā jau ir veikusi
vairāku lielu kuģu - „RN Murmansk”, „Artic Blizzard”, „Cape Tees”
u.c. remontu, kā arī uzbūvējusi kuģi „PATRICK
C”.
„Patlaban
kuģu būves sezona ir uzņēmusi pilnus apgriezienus, un tas dod
pamatotas cerības, ka gads būs veiksmīgs. Protams, priecē arī tas,
ka panāktais mierizlīgums ar apakšuzņēmējiem un savstarpējo
pretenziju atrisināšana novērsuši arī juridiskos kavēkļus uzņēmuma
pilnvērtīgam darbam un attīstībai,” atzīst RKB valdes
priekšsēdētājs Jānis Skvarnovičs.
Savukārt
„Tosmares kuģu būvētava”, kas ir lielākais RKB meitas uzņēmums, ir
sasniegusi pozitīvus šī gada pirmā ceturkšņa rezultātus. Šis ir
pirmais pozitīvais kuģu būvētavas sasniegums kopš 2008. gada, kad
Latvijā un pasaulē sākās finanšu krīze.
Šogad TKB
saviem ilggadējiem partneriem „KJ Hydraulics” no Farēru (Fēru)
salām jau ir nodevusi trīs uzbūvētos zivsaimniecības apkalpes
katamarānus. šiem partneriem TKB jau iepriekš ir uzbūvējusi 19
šādus kuģošanas līdzekļus, kā arī saņēmusi vēl divu būves
pasūtījumus.
Aktīvs
darbs TKB rit arī kuģu remontēšanas jomā, un pirmajā ceturksnī jau
ir izremontēti seši kuģi. Drīzumā reizē ar remontu sezonas sākumu
tiek sagaidīti jauni pasūtījumi.
TKB
ir arī apguvusi divus jaunus tirgus segmentus – atklātās jūras
industriju un vēsturisko kuģu restaurāciju.
Uzņēmums
ir noslēdzis līgumu ar kompāniju „TS Reels” par smagā veltņa
ražošanu zemūdens elastīgajiem cauruļvadiem. Šis ir pirmais TKB
līgums atklātās jūras industrijas jomā un ir liels izaicinājums
uzņēmumam, jo nepieciešams palielināt tā kvalifikāciju un
kompetenci, lai sasniegtu augstās prasības. Šāda zināšanu un
pieredzes iemantošana uzņēmumam palīdzēs palielināt ietekmi jūras
rūpniecības industrijā un piedalīties starptautiskos
konkursos.
Uzsākot
vēsturisko kuģu restaurāciju, uzņēmums ir noslēdzis līgumu ar
"Norvēģijas Fondu" ("Norwegian Foundation") veca pasažieru kuģa „MV
Rogaland” restaurācijai. Šī līguma ietvaros TKB jau ir veiksmīgi
pabeigusi 1929. gadā „Stavanger Støberi & Doc” uzbūvētā kuģa
restaurāciju Kuģis tika izmantots ceļojumiem starp Oslo un Bergenu
populārajā “Nakts maršrutā”.
Šis TKB ir pirmais šāda veida līgums, un šāda pieredze uzņēmumam
palīdzēs turpināt veiksmīgi aizsākto darbu šajā tirgus segmentā, jo
"Norvēģijas Fonds" atbalsta vairāk nekā 130 šāda tipa
kuģu.
A/s „Rīgas kuģubūvētava” valde |
Pielikumi |
|