Šīs tīmekļa vietnes satura kvalitātes uzlabošanai un pielāgošanai lietotāju vajadzībām tiek lietotas sīkdatnes - tai skaitā arī trešo pušu sīkdatnes. Turpinot lietot šo vietni Jūs piekrītat sīkdatņu lietošanai.
informācija medijiem
Emitents Rīgas kuģu būvētava, AS (48510000DWP0BMQCTM64)
Veids Citi
Valoda LV
Statuss Publicēts
Versija
Datums 2014-05-29 14:56:50
Versijas komentārs labots nosaukums
Teksts

 Informācija medijiem

29.05.2014.

 

RKB: Kuģu būves un remonta sezona uzņem apgriezienus

AS „Rīgas kuģu būvētava” (RKB) veiksmīgi ir pabeigusi vēl divu lielu kuģu remontu un aktīvi turpina sezonu, remontējot kuģus un saņemot jaunus pasūtījumus. Savukārt RKB meitas uzņēmums „Tosmares kuģu būvētava” (TKB) pirmo reizi kopš 2008. gada globālās finanšu krīzes sākuma sasniedzis pozitīvus finanšu rādītājus.

Jāatzīmē, ka vakar notikušās Rīgas pilsētas Ziemeļu rajona tiesas sēdes pozitīvais iznākums un uz abpusēji izdevīgiem noteikumiem panāktais mierizlīgums ar apakšuzņēmējiem ir likvidējis šķēršļus uzņēmuma turpmākai attīstībai.

Tikko no kuģu būvētavas doka ir aizkuģojis kravas kuģis „UBC Tampico”, kurš peld zem Kipras karoga un kura pieraksta osta ir Limasola. „UBC Tampico” garums ir 182,6 metri, platums – 28,6 metri, kravnesība – 37 821 tonna. Kravas kuģis atbilst „Panamax” klasifikācijai, - šāds platuma ierobežojums ir nepieciešams, lai kuģis varētu caurbraukt Panamas kanālu, kas savieno Kluso un Atlantijas okeānu.

Remonta laikā kravas kuģim tika pārkrāsots ārējais korpuss, atjaunotas tērauda caurules, veikti hidraulisko cilindru remontdarbi. Tāpat pirmo reizi RKB speciālisti veica kuģa aprīkošanu ar nerotējošas sprauslas dzenskrūvi „Mewis Duct”. Šāda dzenskrūve ļauj kuģim efektīvi sasniegt lielāku ātrumu, tādējādi ietaupot degvielu.

Šonedēļ tika pabeigts arī līdzīga lieluma tankkuģa „Baltic Freedom” remonts. Kuģa garums ir 182 metri, platums – 27 metri, kravnesība – 37 048 tonnas. Darbos ietilpa enkura ķēdes restaurācija, krāsošanas darbi, galvenā dzinēja un apkures sistēmas remonts.

Patlaban RKB notiek pārtikas pārvadājumiem paredzētā kuģa „Nova Florida”, kurš ir aprīkots ar speciālām temperatūru kontrolējošām iekārtām, un tankkuģa „Navig8 Loucas” remontdarbi, un rindā jau gaida jaunie pasūtījumi, kuri tiks veikti tuvākajā laikā.

Kā jau ziņots iepriekš, RKB pēdējo divu mēnešu laikā jau ir veikusi vairāku lielu kuģu - „RN Murmansk”, „Artic Blizzard”, „Cape Tees” u.c. remontu, kā arī uzbūvējusi kuģi „PATRICK C”.

„Patlaban kuģu būves sezona ir uzņēmusi pilnus apgriezienus, un tas dod pamatotas cerības, ka gads būs veiksmīgs. Protams, priecē arī tas, ka panāktais mierizlīgums ar apakšuzņēmējiem un savstarpējo pretenziju atrisināšana novērsuši arī juridiskos kavēkļus uzņēmuma pilnvērtīgam darbam un attīstībai,” atzīst RKB valdes priekšsēdētājs Jānis Skvarnovičs.

Savukārt „Tosmares kuģu būvētava”, kas ir lielākais RKB meitas uzņēmums, ir sasniegusi pozitīvus šī gada pirmā ceturkšņa rezultātus. Šis ir pirmais pozitīvais kuģu būvētavas sasniegums kopš 2008. gada, kad Latvijā un pasaulē sākās finanšu krīze.

Šogad TKB saviem ilggadējiem partneriem „KJ Hydraulics” no Farēru (Fēru) salām jau ir nodevusi trīs uzbūvētos zivsaimniecības apkalpes katamarānus. šiem partneriem TKB jau iepriekš ir uzbūvējusi 19 šādus kuģošanas līdzekļus, kā arī saņēmusi vēl divu būves pasūtījumus.

Aktīvs darbs TKB rit arī kuģu remontēšanas jomā, un pirmajā ceturksnī jau ir izremontēti seši kuģi. Drīzumā reizē ar remontu sezonas sākumu tiek sagaidīti jauni pasūtījumi.

TKB ir arī apguvusi divus jaunus tirgus segmentus – atklātās jūras industriju un vēsturisko kuģu restaurāciju.

Uzņēmums ir noslēdzis līgumu ar kompāniju „TS Reels” par smagā veltņa ražošanu zemūdens elastīgajiem cauruļvadiem. Šis ir pirmais TKB līgums atklātās jūras industrijas jomā un ir liels izaicinājums uzņēmumam, jo nepieciešams palielināt tā kvalifikāciju un kompetenci, lai sasniegtu augstās prasības. Šāda zināšanu un pieredzes iemantošana uzņēmumam palīdzēs palielināt ietekmi jūras rūpniecības industrijā un piedalīties starptautiskos konkursos.

Uzsākot vēsturisko kuģu restaurāciju, uzņēmums ir noslēdzis līgumu ar "Norvēģijas Fondu" ("Norwegian Foundation") veca pasažieru kuģa „MV Rogaland” restaurācijai. Šī līguma ietvaros TKB jau ir veiksmīgi pabeigusi 1929. gadā „Stavanger Støberi & Doc” uzbūvētā kuģa restaurāciju Kuģis tika izmantots ceļojumiem starp Oslo un Bergenu populārajā “Nakts maršrutā”.

Šis TKB ir pirmais šāda veida līgums, un šāda pieredze uzņēmumam palīdzēs turpināt veiksmīgi aizsākto darbu šajā tirgus segmentā, jo "Norvēģijas Fonds" atbalsta vairāk nekā 130 šāda tipa kuģu.

 

 

A/s „Rīgas kuģubūvētava” valde

Pielikumi