Emitents | Rīgas kuģu būvētava, AS (48510000DWP0BMQCTM64) |
Veids | Citi |
Valoda | LV |
Statuss | Atcelts |
Versija | |
Datums | 2014-05-29 14:52:37 |
Versijas komentārs | |
Teksts |
Informācija medijiem 29.05.2014.
RKB: Kuģu būves un remonta sezona uzņem
apgriezienus
AS „Rīgas kuģu būvētava” (RKB) veiksmīgi ir pabeigusi vēl divu
lielu kuģu remontu un aktīvi turpina sezonu, remontējot kuģus un
saņemot jaunus pasūtījumus. Savukārt RKB meitas uzņēmums „Tosmares
kuģu būvētava” (TKB) pirmo reizi kopš 2008. gada globālās finanšu
krīzes sākuma sasniedzis pozitīvus finanšu rādītājus.
Jāatzīmē, ka vakar notikušās Rīgas pilsētas Ziemeļu rajona tiesas
sēdes pozitīvais iznākums un uz abpusēji izdevīgiem noteikumiem
panāktais mierizlīgums ar apakšuzņēmējiem ir likvidējis šķēršļus
uzņēmuma turpmākai attīstībai. Tikko no kuģu būvētavas doka ir
aizkuģojis kravas kuģis „UBC Tampico”, kurš peld zem Kipras
karoga un kura pieraksta osta ir Limasola. „UBC Tampico” garums ir
182,6 metri, platums – 28,6 metri, kravnesība – 37 821 tonna.
Kravas kuģis atbilst „Panamax” klasifikācijai, - šāds platuma
ierobežojums ir nepieciešams, lai kuģis varētu caurbraukt Panamas
kanālu, kas savieno Kluso un Atlantijas
okeānu. Remonta laikā kravas kuģim tika
pārkrāsots ārējais korpuss, atjaunotas tērauda caurules, veikti
hidraulisko cilindru remontdarbi. Tāpat pirmo reizi RKB speciālisti
veica kuģa aprīkošanu ar nerotējošas sprauslas dzenskrūvi „Mewis
Duct”. Šāda dzenskrūve ļauj kuģim efektīvi sasniegt lielāku ātrumu,
tādējādi ietaupot degvielu. Šonedēļ tika pabeigts arī līdzīga
lieluma tankkuģa „Baltic Freedom” remonts. Kuģa garums ir
182 metri, platums – 27 metri, kravnesība – 37 048 tonnas. Darbos
ietilpa enkura ķēdes restaurācija, krāsošanas darbi, galvenā
dzinēja un apkures sistēmas remonts. Patlaban RKB notiek pārtikas
pārvadājumiem paredzētā kuģa „Nova Florida”, kurš ir
aprīkots ar speciālām temperatūru kontrolējošām iekārtām, un
tankkuģa „Navig8 Loucas” remontdarbi, un rindā jau gaida
jaunie pasūtījumi, kuri tiks veikti tuvākajā
laikā. Kā jau ziņots iepriekš, RKB pēdējo
divu mēnešu laikā jau ir veikusi vairāku lielu kuģu - „RN
Murmansk”, „Artic Blizzard”, „Cape Tees” u.c. remontu, kā arī
uzbūvējusi kuģi „PATRICK C”. „Patlaban kuģu būves sezona ir
uzņēmusi pilnus apgriezienus, un tas dod pamatotas cerības, ka gads
būs veiksmīgs. Protams, priecē arī tas, ka panāktais mierizlīgums
ar apakšuzņēmējiem un savstarpējo pretenziju atrisināšana novērsuši
arī juridiskos kavēkļus uzņēmuma pilnvērtīgam darbam un
attīstībai,” atzīst RKB valdes priekšsēdētājs Jānis
Skvarnovičs. Savukārt „Tosmares kuģu būvētava”,
kas ir lielākais RKB meitas uzņēmums, ir sasniegusi pozitīvus šī
gada pirmā ceturkšņa rezultātus. Šis ir pirmais pozitīvais kuģu
būvētavas sasniegums kopš 2008. gada, kad Latvijā un pasaulē sākās
finanšu krīze. Šogad TKB saviem ilggadējiem
partneriem „KJ Hydraulics” no Farēru (Fēru) salām jau ir nodevusi
trīs uzbūvētos zivsaimniecības apkalpes katamarānus. šiem
partneriem TKB jau iepriekš ir uzbūvējusi 19 šādus kuģošanas
līdzekļus, kā arī saņēmusi vēl divu būves pasūtījumus.
Aktīvs darbs TKB rit arī kuģu
remontēšanas jomā, un pirmajā ceturksnī jau ir izremontēti seši
kuģi. Drīzumā reizē ar remontu sezonas sākumu tiek sagaidīti jauni
pasūtījumi. TKB ir arī apguvusi divus jaunus
tirgus segmentus – atklātās jūras industriju un vēsturisko kuģu
restaurāciju. Uzņēmums ir noslēdzis līgumu ar
kompāniju „TS Reels” par smagā veltņa ražošanu zemūdens
elastīgajiem cauruļvadiem. Šis ir pirmais TKB līgums atklātās jūras
industrijas jomā un ir liels izaicinājums uzņēmumam, jo
nepieciešams palielināt tā kvalifikāciju un kompetenci, lai
sasniegtu augstās prasības. Šāda zināšanu un pieredzes iemantošana
uzņēmumam palīdzēs palielināt ietekmi jūras rūpniecības industrijā
un piedalīties starptautiskos konkursos. Uzsākot vēsturisko kuģu
restaurāciju, uzņēmums ir noslēdzis līgumu ar "Norvēģijas Fondu"
("Norwegian Foundation") veca pasažieru kuģa „MV Rogaland”
restaurācijai. Šī līguma ietvaros TKB jau ir veiksmīgi pabeigusi
1929. gadā „Stavanger Støberi & Doc” uzbūvētā kuģa restaurāciju
Kuģis tika izmantots ceļojumiem starp Oslo un Bergenu populārajā
“Nakts maršrutā”.
Šis TKB ir pirmais šāda veida līgums, un šāda pieredze uzņēmumam
palīdzēs turpināt veiksmīgi aizsākto darbu šajā tirgus segmentā, jo
"Norvēģijas Fonds" atbalsta vairāk nekā 130 šāda tipa
kuģu.
A/s „Rīgas kuģubūvētava” valde |
Pielikumi |
|