Šīs tīmekļa vietnes satura kvalitātes uzlabošanai un pielāgošanai lietotāju vajadzībām tiek lietotas sīkdatnes - tai skaitā arī trešo pušu sīkdatnes. Turpinot lietot šo vietni Jūs piekrītat sīkdatņu lietošanai.
A/s "Latvijas balzams" 2013.gada 6 mēnešu finanšu pārskats
Emitents Amber Latvijas balzams, AS (097900BGLZ0000056644)
Veids Finanšu pārskati
Valoda LV
Statuss Publicēts
Versija
Datums 2013-08-23 11:10:45
Versijas komentārs
Teksts

 

Vadības ziņojums

 
Darbības veids

 Uzņēmums ir dibināts 1900.gadā, bet esošo nosaukumu ieguvis 1970.gadā. AS „Latvijas balzams” ir vadošais alkoholisko dzērienu ražotājs Baltijas valstīs, kas ražo vairāk nekā 100 dažādu nosaukumu dzērienus. Savu eksportspēju apliecinām,  aktīvi iekarojot globālo tirgu. 75% mūsu produkcijas tiek pārdota vairāk nekā 160 eksporta tirgos ar SPI Group starpniecību, kā arī vairāk nekā 30 tirgos AS „Latvijas balzams” tiešā eksporta ceļā.

AS “Latvijas balzams” vadošais akcionārs ir „SPI Regional Business Unit BV”, kam pieder 89.53% akciju no pamatkapitāla.

  

Uzņēmuma darbība 2013. gada pirmajā pusgadā

 AS “Latvijas balzams” ir lielākais alkoholisko dzērienu ražotājs Latvijā un viens no lielākajiem nodokļu maksātājiem valstī. 2013. gada pirmajā pusgadā nodokļos valsts budžetā AS “Latvijas balzams” ieskaitījis 21.4 miljonus latu, tajā skaitā 15.9 milj. latu kā akcīzes nodokli.

 Uzņēmuma neauditētais apgrozījums 2013. gada pirmajā pusgadā bija 32.5 miljoni latu, kas ir par 2.6% vairāk nekā 2012. gada attiecīgajā periodā. Apgrozījuma pieaugumu nodrošinājusi mērķtiecīga eksporta programmas izpilde – esam kāpinājuši pārdošanu stratēģiskajos ārvalstu tirgos, kā arī uzsākuši sadarbību ar vairākiem jauniem partneriem. Ievērojamākais pārdošanas apjoma pieaugums sasniegts tādos nozīmīgos tirgos kā Krievija (+41%) un Latvijas beznodokļu zona (+19%). 2013. gada pirmajā pusgadā galvenie eksporta virzieni ir bijuši Baltijas valstis, Krievija, Vācija un Skandināvija, paralēli apgūstot jaunus tirgus kā, piemēram, Ķīna. Arī eksports pēc SPI Group pasūtījumiem pusgadā ir audzis par 10.7%, salīdzinot ar attiecīgo pērnā gada periodu.

 Pirmajā pusgadā samazinājies apgrozījums vietējā un Baltijas valstu tirgos, kas skaidrojams ar dzērienu portfeļa pārskatīšanu. Pārējās eksporta valstīs apgrozījums pusgadā audzis par 9.4%.

 Pārskata perioda neauditētā peļņa ir 1.4 miljoni latu, kas ir par 30% vairāk nekā 2012. gada attiecīgajā periodā. Šo rezultātu izdevies sasniegt, pateicoties mērķtiecīgam darbam produktu portfeļa attīstībā un eksporta attīstības stratēģijai.

 Uzņēmums ir apliecinājis mērķtiecīgu sadarbību un atklātu komunikāciju ar saviem klientiem, piegādātājiem, sadarbības partneriem un iedzīvotājiem, pakāpjoties ikgadējā Reputācijas TOPa vērtējumā un ierindojoties godpilnajā 15.vietā starp 100 uzņēmumiem ar labāko reputāciju valstī.

 AS „Latvijas balzams” pieredze un eksportspēja ir tikusi augsti novērtētā – esam to 25 uzņēmumu vidū, kas atzīti par spēcīgākajiem Latvijas eksportētājiem un „Sarkanās žaketes” īpašniekiem, balstoties uz Latvijas eksportējošo uzņēmumu atbalsta kustības "The Red Jackets" veikto pētījumu.

 Uzņēmumā uzsākta ilgtermiņa talantu un jauno vadītāju attīstības programmu apgūšana, kā arī kompetenču modeļa ieviešana, uz kura bāzes ir izstrādāti darbinieku individuālās attīstības plāni.

Turpmākās darbības virzieni

 Arī otrajā pusgadā uzņēmums par vienu no savām prioritātēm izvirza konkurētspējīgu produktu ražošanu vietējā un eksporta tirgus pieprasījumam, realizējot mērķtiecīgu eksporta attīstības stratēģiju. AS”Latvijas balzams” turpinās uzsāktos procesus ražošanas efektivitātes paaugstināšanā un loģistikas izmaksu kontrolē un  optimizācijā, ieviešot inovatīvus un videi draudzīgus risinājumus, kas sekmēs uzņēmuma konkurētspēju.

 Uzņēmuma prioritāšu vidū būs vides, darba drošības un ilgtspējas aspekti, kā arī pasākumi, kas mazinātu Sabiedrības kaitīgo ietekmi uz vidi, izvirzot augstas prasības pret sevi un saviem sadarbības partneriem.

 Fokusējoties uz darbinieku profesionālās kvalifikācijas celšanu, turpināsim apmācības vadītprasmju, projektu vadīšanas, ražošanas efektivitātes paaugstināšanas metožu pielietošanas un pārdošanas jomās.

 Sadarbojoties ar nozares uzņēmumiem un NVO turpināsim uzsākto dialogu ar likumdevēju un tiesībsargājošām institūcijām, lai sakārtotu procesus legālu alkoholisko dzērienu apritē un mērķtiecīgi apkarotu nekomerciālu alkoholisko dzērienu izplatību Latvijā.

 

 

AS “Latvijas balzams”

Valdes priekšsēdētājs                                                                                     Guntis Āboltiņš - Āboliņš

 

Rīgā, 2013. gada 23. augustā


Pielikumi
LB 2Q2013 LV_LVL_EUR_Finnal.pdf (575.04 kB)