Šīs tīmekļa vietnes satura kvalitātes uzlabošanai un pielāgošanai lietotāju vajadzībām tiek lietotas sīkdatnes - tai skaitā arī trešo pušu sīkdatnes. Turpinot lietot šo vietni Jūs piekrītat sīkdatņu lietošanai.
Neauditēts 2012.gada 12 mēnešu finanšu pārskats
Emitents Amber Latvijas balzams, AS (097900BGLZ0000056644)
Veids Finanšu pārskati
Valoda LV
Statuss Publicēts
Versija
Datums 2013-02-28 15:07:50
Versijas komentārs
Teksts

 

Vadības ziņojums

 

Darbības veids

Uzņēmums ir dibināts 1900.gadā, bet esošo nosaukumu ieguvis 1970.gadā. AS „Latvijas balzams” ir vadošais alkoholisko dzērienu ražotājs Baltijas valstīs, kas ražo vairāk nekā 100 dažādu nosaukumu dzērienus. Savu eksportspēju apliecinām,  aktīvi iekarojot globālo tirgu. 75% mūsu produkcijas tiek pārdota vairāk nekā 160 eksporta tirgos ar SPI Group starpniecību, kā arī vairāk nekā 30 tirgos „Latvijas balzama” tiešā eksporta ceļā.

AS “Latvijas balzams” vadošais akcionārs ir „SPI Regional Business Unit BV”, kam pieder 89.53% akciju no pamatkapitāla.

 Uzņēmuma darbība 2012. gadā

AS “Latvijas balzams” ir lielākais alkoholisko dzērienu ražotājs Latvijā un viens no lielākajiem nodokļu maksātājiem valstī. 2012. gadā nodokļos valsts budžetā AS “Latvijas balzams” ieskaitījis 36.4 miljonus latu, tai skaitā 25.5 milj. latu kā akcīzes nodokli.

 Uzņēmuma neauditētais apgrozījums 2012. gadā bija 70.0 miljoni latu, kas ir par 3% vairāk nekā 2011. gadā. To ir izdevies sasniegt pateicoties aktīvai jauno produktu ieviešanai ražošanā, labiem pārdošanas rezultātiem un saliedētam  komandas darbam, kurā ikvienam ir liela loma. Apgrozījums vietējā tirgū ir palielinājies par 6.4%, eksporta tirgos samazinājies par 13%, savukārt eksports pēc "S.P.I. Group" pasūtījumiem ir palielinājies par 2.8%. 2012.gadā AS Latvijas balzams turpināja īstenot jau agrāk īstenoto eksporta stratēģiju galvenajos tirgos, saglabājot līdzīgus pārdošanas apjomus nozīmīgākajiem klientiem ārvalstīs. Ievērojamākais pārdošanas apjoma pieaugums sasniegts tādos nozīmīgos tirgos kā Krievija, Ukraina un tirdzniecības vietās starptautiskajās lidostās. Atsevišķās valstīs, kā Lietuvā, Igaunijā un Polijā, pārdošanas apjomu samazinājums pret iepriekšējo gadu saistīts ar klienta pasūtījumu plūsmas specifiku. Nozīmīga privātās preču zīmes klienta pasūtījumu plūsmas pārdale starp vairākiem tirgiem atspoguļojas apjoma samazinājumā Nīderlandes tirgū un palielinājumā Vācijas tirgū, saglabājot kopējo pārdošanas apjomu stabilā līmenī. Paralēli aktīvi norisinājusies jaunu eksporta tirgu apgūšana, kā, piemēram, Gruzija un Kazahstāna.

 Pārskata perioda neauditētā peļņa ir 4.07 miljoni latu, kas ir par 11.53% vairāk nekā 2011. gadā. Šo rezultātu izdevies sasniegt pateicoties mērķtiecīgam darbam produktu portfeļa attīstībā -  jaunu konkurētspējīgu produktu radīšanai, izvērtējot vietējā  un eksporta tirgu pieprasījumu tendences.

 2012.gads ir bijis izcils produktu jaunumu ziņā – uzņēmums ir izstrādājis un sācis ražot astoņpadsmit jaunus vai atjaunotus produktus, kas veiksmīgi konkurē ar pašmāju un importa dzērieniem. 2012. gada nogalē tika uzsākts ražot 2012.gada inovatīvāko dzērienu – Riga Black Vodka, kura pirmās partijas jau aizceļojušas arī uz eksporta tirgiem.

 Uzņēmuma lepnums – „Rīgas Melnais balzams” uzrādījis lieliskus pārdošanas rezultātus – „Rīgas Melnā balzama” un „Rīgas Melnā balzama ar upeņu garšu” kopējie pārdošanas apjomi vietējā un eksporta tirgos auguši par 19%, sasniedzot 1 205 932 litrus. Īpaši veiksmīgs 2012.gads ir bijis “Rīgas Melnajam balzamam ar upeņu garšu”, kura realizācijas rādītāji eksporta tirgū auguši par 61%, bet vietējā tirgū - par 52%. Uzņēmums redz potenciālu kāpināt „Rīgas melnā balzama” pārdošanu arī 2013. gadā, attīstot jaunus projektus kā vietējā, tā arī Eiropas un citu valstu tirgos.

 AS „Latvijas balzams” 2012.gadā konsekventi turpināja realizēt atbildīgu un uz ilgtspējīgu attīstību vērstu darbības stratēģiju. Uzņēmums ir saņēmis Sudraba medaļu Ilgtspējas Indeksā, kas ir augsts novērtējums tiem procesiem un sasniegumiem, kas ir ieviesti uzņēmumā. 

 Uzņēmuma  pieredze un iestrādes vecāka gadagājuma darbinieku atbalstīšanā ir novērtētas valsts līmenī – AS „Latvijas balzams” ir to piecu labāko Latvijas uzņēmumu vidū, kas saņēmuši īpašu novērtējumu - Labklājības ministrijas Atzinības rakstu "Senioram draudzīgs uzņēmums".  

 
Uzņēmums realizē mērķtiecīgu un atvērtu komunikāciju ar sabiedrību un medijiem, regulāri informējot par aktualitātēm, produktu jaunumiem, sasniegumiem un nozarei svarīgiem jautājumiem. Aktīvi iesaistāmies dialogā ar NVO, pārstāvot AS „Latvijas balzams” viedokli kā likumdošanas, tā arī citos makroekonomiskos jautāmos.

 
 

Turpmākās darbības perspektīvas

 

Arī turpmāk īpaša uzmanība tiks pievērsta gan jaunu konkurētspējīgu produktu attīstībai, gan esošās tirgus daļas saglabāšanai Latvijā un izaugsmei eksporta tirgos. Tas nav iespējams bez mērķtiecīgas un zinošas komandas. Uzņēmuma  profesionāļu rindas  ir papildinājuši pērn daudzi jauni darbinieki, kā arī uzņēmums ir summinājis tos, kas AS „Latvijas balzams” strādā divdesmit un vairāk gadus. Uzņēmuma vērtība ir tā speciālisti.

 2013. gadā AS "Latvijas balzams" prioritātes būs tālāka ražošanas un loģistikas izmaksu kontrole, optimizācija un ražošanas efektivitātes paaugstināšana, ieviešot inovatīvus un videi draudzīgus risinājumus, kas sekmēs uzņēmuma konkurētspēju.

 Uzņēmums turpinās īstenot atbildīgu, uz ilgtspēju vērstu politiku, īpašu uzmanību veltot vides, darba drošības un tirgus attiecību aspektiem, nemitīgi pilnveidojot pasākumus, kas mazinātu Sabiedrības kaitīgo ietekmi uz vidi, izvirzot augstas prasības pret sevi un saviem sadarbības partneriem.

  

 

AS “Latvijas balzams”

Valdes priekšsēdētājs                                         Guntis Āboltiņš - Āboliņš

 

Rīgā, 2013. gada 28. februārī

Pielikumi
LB 4Q2012 LV.pdf (547.98 kB)
LB 4Q2012 LV_EUR.pdf (548.13 kB)