Emitents | Amber Latvijas balzams, AS (097900BGLZ0000056644) |
Veids | Finanšu pārskati |
Valoda | LV |
Statuss | Publicēts |
Versija | |
Datums | 2012-11-30 15:05:43 |
Versijas komentārs | |
Teksts |
Vadības ziņojums
Darbības veids
Uzņēmums ir dibināts 1900.gadā, bet esošo nosaukumu
ieguvis 1970.gadā. AS „Latvijas balzams” ir vadošais alkoholisko
dzērienu ražotājs Baltijas valstīs, kas ražo vairāk nekā 100 dažādu
nosaukumu dzērienus. Savu eksportspēju apliecinām, aktīvi
iekarojot globālo tirgu. 75% mūsu produkcijas tiek pārdota vairāk
nekā 160 eksporta tirgos ar SPI Group starpniecību, kā arī
vairāk nekā 30 tirgos „Latvijas balzama” tiešā eksporta
ceļā.
AS “Latvijas balzams” vadošais akcionārs ir „SPI
Regional Business Unit BV”, kam pieder 89.53% akciju no
pamatkapitāla.
Uzņēmuma darbība 2012. gada pirmajos 9
mēnešos
AS “Latvijas balzams” ir lielākais alkoholisko dzērienu
ražotājs Latvijā un viens no lielākajiem nodokļu maksātājiem
valstī. 2012. gada pirmajos 9 mēnešos nodokļos valsts budžetā AS
“Latvijas balzams” ieskaitījis 26.3 miljonus latu, tai skaitā 18.3
milj. latu kā akcīzes nodokli.
Uzņēmuma neauditētais apgrozījums 2012. gada pirmajos 9
mēnešos bija 50.3 miljoni latu, kas ir par 8% vairāk nekā 2011.
gada pirmajos 9 mēnešos. Apgrozījums vietējā tirgū ir palielinājies
par 7.7%, eksporta tirgū samazinājies par 3.1%, savukārt eksports
pēc "S.P.I. Group" pasūtījumiem ir palielinājies par 10.5%. 2012.
gada pirmajos 9 mēnešos realizācija uz ES dalībvalstīm samazinājās
par 12.7%, kas skaidrojama ar klientu pasūtījumu
pārstrukturizāciju. Savukārt par 39% palielinājies
eksports uz Krieviju un par 30% uz Latvijas beznodokļu zonu.
Būtiski palielinājies apgrozījums uz Vāciju.
Apgrozījuma pieaugums ir saistīts ar mērķtiecīgu
tirgus attiecību veidošanu ar sadarbības partneriem galvenajos
preču noieta tirgos. 2012. gada pirmajos 9 mēnešos galvenie
eksporta virzieni ir bijuši Baltijas valstis, Krievija, Vācija un
Skandināvija, paralēli aktīvi norisinājusies jaunu eksporta tirgu
apgūšana, kā, piemēram, Horvātija un Gruzija.
Pārskata perioda neauditētā peļņa ir 2.5 miljoni latu,
kas ir par 19% vairāk nekā 2011. gada pirmajos 9 mēnešos. Šo
rezultātu izdevies sasniegt pateicoties mērķtiecīgam darbam
produktu portfeļa attīstībā - jaunu konkurētspējīgu produktu
radīšanai, izvērtējot vietējā un eksporta tirgu pieprasījumu
tendences.
Uzņēmuma pieredze un iestrādes vecāka gadagājuma
darbinieku atbalstīšanā ir novērtētas valsts līmenī –
AS „Latvijas balzams” ir to piecu labāko Latvijas uzņēmumu
vidū, kas saņēmuši īpašu novērtējumu - Labklājības
ministrijas Atzinības rakstu "Senioram draudzīgs
uzņēmums".
Turpmākās darbības perspektīvas
Kopš gada sākuma uzņēmums ir izstrādājis un veiksmīgi
ieviesis tirgū jau četrpadsmit jaunus produktus, pilnveidojot esošo
produktu portfeli. Arī turpmāk īpaša uzmanība tiks pievērsta gan
jaunu konkurētspējīgu produktu attīstībai, gan esošās tirgus daļas
saglabāšanai, kā arī tiks turpināta izaugsme eksporta tirgos. 2012.
gadā AS "Latvijas balzams" prioritātes būs tālāka ražošanas un
loģistikas izmaksu kontrole, optimizācija un ražošanas
efektivitātes paaugstināšana, sabiedrības konkurētspējas
palielināšana, kā arī jaunu eksporta virzienu analīze un
plānošana.
Sabiedrība turpinās īstenot atbildīgu, uz ilgtspēju
vērstu politiku, īpašu uzmanību veltot vides, darba drošības,
kvalitātes vadības un tirgus attiecību aspektiem, pilnveidojot
pasākumus, kas mazinātu Sabiedrības kaitīgo ietekmi uz vidi,
izvirzot augstas prasības pret sevi un saviem sadarbības
partneriem.
AS “Latvijas balzams”
Valdes
priekšsēdētājs
Guntis Āboltiņš -
Āboliņš
Rīgā, 2012. gada 30. novembrī
|
Pielikumi |