Šīs tīmekļa vietnes satura kvalitātes uzlabošanai un pielāgošanai lietotāju vajadzībām tiek lietotas sīkdatnes - tai skaitā arī trešo pušu sīkdatnes. Turpinot lietot šo vietni Jūs piekrītat sīkdatņu lietošanai.
Neauditēts 2012.gada 9 mēnešu finanšu pārskats
Emitents Amber Latvijas balzams, AS (097900BGLZ0000056644)
Veids Finanšu pārskati
Valoda LV
Statuss Publicēts
Versija
Datums 2012-11-30 15:05:43
Versijas komentārs
Teksts

 

Vadības ziņojums
 
Darbības veids
Uzņēmums ir dibināts 1900.gadā, bet esošo nosaukumu ieguvis 1970.gadā. AS „Latvijas balzams” ir vadošais alkoholisko dzērienu ražotājs Baltijas valstīs, kas ražo vairāk nekā 100 dažādu nosaukumu dzērienus. Savu eksportspēju apliecinām,  aktīvi iekarojot globālo tirgu. 75% mūsu produkcijas tiek pārdota vairāk nekā 160 eksporta tirgos ar SPI Group starpniecību, kā arī vairāk nekā 30 tirgos „Latvijas balzama” tiešā eksporta ceļā.
AS “Latvijas balzams” vadošais akcionārs ir „SPI Regional Business Unit BV”, kam pieder 89.53% akciju no pamatkapitāla.
 
Uzņēmuma darbība 2012. gada pirmajos 9 mēnešos
AS “Latvijas balzams” ir lielākais alkoholisko dzērienu ražotājs Latvijā un viens no lielākajiem nodokļu maksātājiem valstī. 2012. gada pirmajos 9 mēnešos nodokļos valsts budžetā AS “Latvijas balzams” ieskaitījis 26.3 miljonus latu, tai skaitā 18.3 milj. latu kā akcīzes nodokli.
 
Uzņēmuma neauditētais apgrozījums 2012. gada pirmajos 9 mēnešos bija 50.3 miljoni latu, kas ir par 8% vairāk nekā 2011. gada pirmajos 9 mēnešos. Apgrozījums vietējā tirgū ir palielinājies par 7.7%, eksporta tirgū samazinājies par 3.1%, savukārt eksports pēc "S.P.I. Group" pasūtījumiem ir palielinājies par 10.5%. 2012. gada pirmajos 9 mēnešos realizācija uz ES dalībvalstīm samazinājās par 12.7%, kas skaidrojama ar klientu pasūtījumu pārstrukturizāciju. Savukārt par 39% palielinājies eksports uz Krieviju un par 30% uz Latvijas beznodokļu zonu. Būtiski palielinājies apgrozījums uz Vāciju.  Apgrozījuma pieaugums ir saistīts ar mērķtiecīgu tirgus attiecību veidošanu ar sadarbības partneriem galvenajos preču noieta tirgos. 2012. gada pirmajos 9 mēnešos galvenie eksporta virzieni ir bijuši Baltijas valstis, Krievija, Vācija un Skandināvija, paralēli aktīvi norisinājusies jaunu eksporta tirgu apgūšana, kā, piemēram, Horvātija un Gruzija.
 
Pārskata perioda neauditētā peļņa ir 2.5 miljoni latu, kas ir par 19% vairāk nekā 2011. gada pirmajos 9 mēnešos. Šo rezultātu izdevies sasniegt pateicoties mērķtiecīgam darbam produktu portfeļa attīstībā - jaunu konkurētspējīgu produktu radīšanai, izvērtējot vietējā un eksporta tirgu pieprasījumu tendences.
 
Uzņēmuma pieredze un iestrādes vecāka gadagājuma darbinieku atbalstīšanā ir novērtētas valsts līmenī – AS „Latvijas balzams” ir to piecu labāko Latvijas uzņēmumu vidū, kas saņēmuši īpašu novērtējumu - Labklājības ministrijas Atzinības rakstu "Senioram draudzīgs uzņēmums".
 
 
Turpmākās darbības perspektīvas
 
Kopš gada sākuma uzņēmums ir izstrādājis un veiksmīgi ieviesis tirgū jau četrpadsmit jaunus produktus, pilnveidojot esošo produktu portfeli. Arī turpmāk īpaša uzmanība tiks pievērsta gan jaunu konkurētspējīgu produktu attīstībai, gan esošās tirgus daļas saglabāšanai, kā arī tiks turpināta izaugsme eksporta tirgos. 2012. gadā AS "Latvijas balzams" prioritātes būs tālāka ražošanas un loģistikas izmaksu kontrole, optimizācija un ražošanas efektivitātes paaugstināšana, sabiedrības konkurētspējas palielināšana, kā arī jaunu eksporta virzienu analīze un plānošana.
 
Sabiedrība turpinās īstenot atbildīgu, uz ilgtspēju vērstu politiku, īpašu uzmanību veltot vides, darba drošības, kvalitātes vadības un tirgus attiecību aspektiem, pilnveidojot pasākumus, kas mazinātu Sabiedrības kaitīgo ietekmi uz vidi, izvirzot augstas prasības pret sevi un saviem sadarbības partneriem.
 
AS “Latvijas balzams”
Valdes priekšsēdētājs                                                                                        Guntis Āboltiņš - Āboliņš
 
Rīgā, 2012. gada 30. novembrī
 
Pielikumi
LB 3Q2012 LV_EUR.pdf (1967.01 kB)
LB 3Q2012 LV_latos.pdf (1955.08 kB)