Šīs tīmekļa vietnes satura kvalitātes uzlabošanai un pielāgošanai lietotāju vajadzībām tiek lietotas sīkdatnes - tai skaitā arī trešo pušu sīkdatnes. Turpinot lietot šo vietni Jūs piekrītat sīkdatņu lietošanai.
Informācija medijiem 07.09.2012
Emitents Amber Latvijas balzams, AS (097900BGLZ0000056644)
Veids Citi
Valoda LV
Statuss Publicēts
Versija
Datums 2012-09-07 11:08:05
Versijas komentārs
Teksts

 

AS„Latvijas balzams” dzērienu realizācija vietējā tirgū augusi par 7%
 
Salīdzinot ar pērnā gada pirmo pusgadu, šī gada sešos mēnešos “Latvijas balzama” alkoholisko dzērienu realizācija vietējā tirgū augusi par 7%, sasniedzot 529 tūkstošus dekalitru. Uzņēmums ir saglabājis tirgus līdera pozīcijas un kāpinājis tirgus daļu par 2%, tādējādi pārstāvot 24% no Latvijas alkoholisko dzērienu tirgus, neskaitot alus segmentu.
 
AS „Latvijas balzams” apgrozījums vietējā tirgū palielinājās par 10%, eksporta tirgū par 10.6%. Arī eksports pēc “S.P.I. Group” pasūtījuma pieaudzis par 6%. Pēc apjoma lielākie noieta tirgi bijuši Baltijas valstis, Krievija, Vācija un Skandināvijas valstis.
 
Kopējais uzņēmuma neauditētais apgrozījums pirmajā pusgadā, ko veido dati par vietējo un eksporta tirgiem, bija 31.7 miljonu latu, savukārt neauditētā peļņa sasniedza 1.1 miljonu latu.
 
“Ražošanas kāpumu pirmajā pusgadā galvenokārt veicināja eksporta tirgu pieprasījums un mūsu speciālistu mērķtiecīgs darbs, virzot produktus ārvalstu tirgos. Ja Eiropas Savienības dalībvalstīs noiets saglabājās iepriekšējā gada apmērā, tad, piemēram, uz Ukrainu eksporta apjomus palielinājām par 53%, savukārt uz Krieviju par 45%,” norāda uzņēmuma valdes priekšsēdētājs Guntis Āboltiņš – Āboliņš, skaidrojot realizācijas apjoma kāpumu.
 
Lielākais realizācijas apjomu pieaugums vietējā dzērienu tirgū pirmajā pusgadā bija liķieru segmentā – 17%, tam seko dzirkstošie vīni – 14%, Rīgas Melnais balzams – 13% un „Latvijas balzama” ražotie kokteiļi – 11%.
 
Arī Valsts ieņēmumu dienesta publiskotie dzērienu patēriņa dati par pirmo pusgadu Latvijā liecina, ka dzirkstošais vīns „Rīgas Šampanietis” kļuvis vēl pieprasītāks un populārāko dzērienu TOP20 ieņem 3.vietu. Savukārt stipro dzērienu kategorijā iecienītākais ir brendijs ”Bonaparte”, bet „Latvijas balzama” ražotais degvīns „3 Graudu” ir bijis populārākais degvīns pirmajā pusgadā.
 
“Mūsu prioritātes gada otrajā pusē būs jaunu eksporta tirgu izpēte un apgūšanu, vienlaikus strādājot pie ražošanas un loģistikas procesu optimizācijas,” atzīst uzņēmuma vadītājs G. Āboltiņš – Āboliņš.
 
Vērtējot uzņēmējdarbības vidi Latvijā, uzņēmuma vadība kā būtisku problēmu izvirza ēnu ekonomikas samazināšanu, kas saistīta ar nelegālā alkohola apriti.
 
“Lai arī „vezums izkustējies”, un šogad sperti vairāk soļi no valdības un tiesībsargājošo iestāžu puses, tas ir plašs darba lauks un mēs joprojām jūtam ēnu ekonomikas ietekmi uz legālo biznesu. Īpaši tas ir vērojams degvīnu segmentā, kur pēdējos trīs gados kopējais legālais pieprasījums ir samazinājies apmēram par ceturtdaļu. Kā viens no lielākajiem nodokļu maksātājiem valstī pirmajā pusgadā valsts budžetā nodokļos esam ieskaitījuši 16.1 miljonu latu, un mums ir svarīgi redzēt arī turpmāk lielāku valsts atbalstu tiesībsargājošām iestādēm, kas stiprinās to spēju mazināt nelegālā alkohola apriti,” uzsver G. Āboliņš – Āboltiņš.
 
 
 
Vizuālie materiāli lejuplādēšanai pieejami šeit: http://www.lb.lv/lv/uznemums/lejupieladejami-materiali/
 
Papildu informācija:
 
Dana Hasana
AS „Latvijas balzams” komunikācijas vadītāja
Tel.: +371 67011711
Mob.:+371 26355895
 
Par AS “Latvijas Balzams”
 
AS „Latvijas balzams” ir vadošais alkoholisko dzērienu ražotājs Baltijā, ar tradīcijām bagātu vēsturi kopš 1900. gada. Tā lielākais lepnums, Rīgas Melnais balzams, ir viens no vissenākajiem alkoholisko dzērienu zīmoliem Eiropā ar pirmsākumu jau 1752. gadā. Uzņēmumam Rīgā pieder dzirkstošo vīnu un vieglo alkoholisko dzērienu, kā arī stipro alkoholisko dzērienu ražotne.
 
AS „Latvijas balzams” nodrošina vairāk nekā 600 darba vietas, un ir viens no lielākajiem nodokļu maksātājiem Latvijā. AS Latvijas balzams ar vairāk nekā 100 produktu nosaukumiem pārstāvēts gandrīz visos stipro un vieglo alkoholisko dzērienu segmentos, no kuriem vairākos ir izteikts tirgus līderis Latvijā. Starp ražotajiem produktiem ir tādi pasaulē atzīti zīmoli kā Stolichnaya, Moskovskaya, Rīgas Melnais balzams un Rīgas šampanietis.
 
„Latvijas balzams” ir viens no Latvijas vadošajiem eksportētājiem - tā produkcija pieejama vairāk nekā 160 valstīs ar SPI Group starpniecību un vairāk nekā 30 pasaules valstīs tiešā eksporta ceļā. Uzņēmuma kvalitātes vadības sistēma ir sertificēta saskaņā ar ISO standartiem. Produkcijas augsto kvalitāti apliecina ne tikai simtiem apbalvojumu dažādos pašmāju un starptautiskos konkursos gūtie kvalitātes sertifikāti, bet arī gadu desmitos iemantotā patērētāju uzticība. Ražošanā ieviesti starptautiski kvalitātes standarti, tie piemēroti arī izejvielu iepirkumam, iepakojumam, darba kultūrai. 2012. gada maijā AS „Latvijas balzams” ieguva sudraba medaļu Ilgtspējas indeksā, kas apliecina mērķtiecīgu darbu uzņēmuma iekšējo procesu efektivizācijā un risku vadībā.
Pielikumi