Emitents | Amber Latvijas balzams, AS (097900BGLZ0000056644) |
Veids | Finanšu pārskati |
Valoda | LV |
Statuss | Publicēts |
Versija | |
Datums | 2012-08-13 15:32:23 |
Versijas komentārs | |
Teksts |
Vadības ziņojums
Darbības veids
Uzņēmums ir dibināts 1900.gadā, bet esošo nosaukumu ieguvis
1970.gadā. AS „Latvijas balzams” ir vadošais alkoholisko dzērienu
ražotājs Baltijas valstīs, kas ražo vairāk nekā 100 dažādu
nosaukumu dzērienus. Savu eksportspēju apliecinām, aktīvi
iekarojot globālo tirgu. 75% mūsu produkcijas tiek pārdota vairāk
nekā 160 eksporta tirgos ar SPI Group starpniecību, kā arī
vairāk nekā 30 tirgos „Latvijas balzama” tiešā eksporta ceļā.
AS “Latvijas balzams” vadošais akcionārs ir „SPI
Regional Business Unit BV”, kam pieder 89.53% akciju no
pamatkapitāla.
Uzņēmuma darbība 2012. gada pirmajā pusgadā
AS “Latvijas balzams” ir lielākais alkoholisko dzērienu
ražotājs Latvijā un viens no lielākajiem nodokļu maksātājiem
valstī. 2012. gada pirmajā pusgadā nodokļos valsts budžetā AS
“Latvijas balzams” ieskaitījis 16.1 miljonus latu, tai skaitā 11.2
milj. latu kā akcīzes nodokli.
Uzņēmuma neauditētais apgrozījums 2012. gada pirmajā pusgadā
bija 31.7 miljoni latu, kas ir par 8% vairāk nekā 2011. gada
pirmajā pusgadā. Apgrozījums vietējā tirgū ir palielinājies par
10%, eksporta tirgū pieaudzis par 10.6%, arī eksports pēc "S.P.I.
Group" pasūtījumiem ir palielinājies par 6%. 2012. gada pirmajā
pusgadā realizācija uz ES dalībvalstīm ir pagājušā gada līmenī,
eksports palielinājies uz Ukrainu par 53%, Krieviju par 45%
savukārt uz Latvijas beznodokļu zonu par 38%, kā arī ir būtiski
palielinājies apgrozījums uz Vāciju. Apgrozījuma pieaugums ir
saistīts ar mērķtiecīgu tirgus attiecību veidošanu ar sadarbības
partneriem galvenajos preču noieta tirgos. 2012. gada pirmajā
pusgadā galvenie eksporta virzieni ir bijuši Baltijas valstis,
Krievija, Vācija un Skandināvija, paralēli aktīvi norisinājusies
jaunu eksporta tirgu apgūšana, kā, piemēram, Horvātija un
Gruzija.
Pārskata perioda neauditētā peļņa ir 1,1 miljoni latu, kas ir
par 3% mazāk nekā 2011. gada pirmajā pusgadā.Peļņas samazinājums
pret iepriekšējā gada salīdzināmo periodu ir saistīts ar
produkcijas izejvielu sadārdzinājumu un atšķirīgu kopējā pārdošanas
apjoma sadalījumu starp produktu kategorijām.
Turpmākās darbības perspektīvas
Kopš gada sākuma uzņēmums ir izstrādājis un veiksmīgi ieviesis
tirgū vairāk nekā desmit jaunus produktus, pilnveidojot esošo
produktu portfeli. Arī turpmāk īpaša uzmanība tiks pievērsta gan
jaunu konkurētspējīgu produktu attīstībai, gan esošās tirgus daļas
saglabāšanai, kā arī tiks turpināta izaugsme eksporta tirgos. 2012.
gadā AS "Latvijas balzams" prioritātes būs tālāka ražošanas un
loģistikas izmaksu kontrole, optimizācija un ražošanas
efektivitātes paaugstināšana, sabiedrības konkurētspējas
palielināšana, kā arī jaunu eksporta virzienu analīze un
plānošana.
Sabiedrība turpinās īstenot atbildīgu, uz ilgtspēju vērstu
politiku, īpašu uzmanību veltot vides, darba drošības, kvalitātes
vadības un tirgus attiecību aspektiem, pilnveidojot pasākumus, kas
mazinātu Sabiedrības kaitīgo ietekmi uz vidi, izvirzot augstas
prasības pret sevi un saviem sadarbības
partneriem.
AS “Latvijas balzams”
Valdes priekšsēdētājs
Guntis Āboltiņš -
Āboliņš
Rīgā, 2012. gada 10. augustā
|
Pielikumi |