Emitents | Amber Latvijas balzams, AS (097900BGLZ0000056644) |
Veids | Finanšu pārskati |
Valoda | LV |
Statuss | Publicēts |
Versija | |
Datums | 2012-05-28 19:36:44 |
Versijas komentārs | |
Teksts |
Vadības ziņojums
Darbības veids
Uzņēmums ir dibināts 1900. gadā, bet esošo nosaukumu
ieguvis 1970. gadā. AS „Latvijas balzams” ir vadošais
alkoholisko dzērienu ražotājs Baltijas valstīs, kas ražo vairāk
nekā 100 dažādu nosaukumu dzērienus. AS “Latvijas balzams”
vadošais akcionārs ir „SPI Regional Business Unit BV”, kam
pieder 89.53% akciju no pamatkapitāla.
Uzņēmuma darbība 2012. gada pirmajā ceturksnī
AS “Latvijas balzams” ir lielākais alkoholisko dzērienu
ražotājs Latvijā un viens no lielākajiem nodokļu maksātājiem
valstī. 2012. gada pirmajā ceturksnī nodokļos valsts budžetā AS
“Latvijas balzams” ieskaitījis 9.3 miljonus latu, tai skaitā 6.8
milj. latu kā akcīzes nodokli.
Uzņēmuma neauditētais apgrozījums 2012. gada pirmajā ceturksnī
bija 15.3 miljoni latu, kas ir par 15% vairāk nekā 2011. gada
pirmajā ceturksnī. Apgrozījums vietējā tirgū ir palielinājies par
20%, eksporta tirgū pieaudzis par 12.5%, arī eksports pēc "S.P.I.
Group" pasūtījumiem ir palielinājies par 13%. 2012. gada pirmajā
ceturksnī realizācija uz ES dalībvalstīm ir pagājušā gada līmenī,
eksports uz Norvēģiju par 21%, savukārt uz Latvijas beznodokļu zonu
par 28%. Apgrozījuma pieaugums ir saistīts ar mērķtiecīgu tirgus
attiecību veidošanu ar sadarbības partneriem galvenajos preču
noieta tirgos. 2012. gada pirmajā ceturksnī galvenie eksporta
virzieni ir bijuši Baltijas valstis, Krievija, Nīderlande un
Skandināvija, paralēli aktīvi norisinājusies jaunu eksporta tirgu
apgūšana, kā, piemēram, Slovākija, Slovēnija, Kazahstāna un
Beļģija.
Pārskata perioda neauditētā peļņa ir 313 tūkstoši latu, kas ir
par 3% mazāk nekā 2011. gada pirmajā ceturksnī.Peļņas samazinājums
pret iepriekšējā gada salīdzināmo periodu ir saistīts ar
produkcijas izejvielu sadārdzinājumu un atšķirīgu kopējā pārdošanas
apjoma sadalījumu starp produktu kategorijām.
Turpmākās darbības perspektīvas
Uzņēmums ir veiksmīgi ieviesis jaunus produktus,
pilnveidojot esošo produktu portfeli. Turpmāk īpaša uzmanība tiks
pievērsta gan jaunu konkurētspējīgu produktu attīstībai, gan esošās
tirgus daļas saglabāšanai, kā arī tiks turpināta izaugsme eksporta
tirgos. 2012. gadā AS "Latvijas balzams" prioritātes būs tālāka
ražošanas un loģistikas izmaksu kontrole, optimizācija un ražošanas
efektivitātes paaugstināšana, sabiedrības konkurētspējas
palielināšana.
Sabiedrība turpinās īstenot atbildīgu, uz ilgtspēju
vērstu politiku, īpašu uzmanību veltot vides, darba drošības un
tirgus attiecību aspektiem, nemitīgi pilnveidojot pasākumus, kas
mazinātu Sabiedrības kaitīgo ietekmi uz vidi, izvirzot augstas
prasības pret sevi un saviem sadarbības partneriem.
AS “Latvijas balzams”
Valdes priekšsēdētājs
Guntis Āboltiņš -
Āboliņš
Rīgā, 2012. gada 28. maijā
|
Pielikumi |