Emitents | Amber Latvijas balzams, AS (097900BGLZ0000056644) |
Veids | Finanšu pārskati |
Valoda | LV |
Statuss | Publicēts |
Versija | |
Datums | 2012-02-24 17:46:16 |
Versijas komentārs | |
Teksts |
Vadības ziņojums
Darbības veids
Uzņēmums ir dibināts 1900. gadā, bet esošo
nosaukumu ieguvis 1970. gadā. AS „Latvijas balzams” ir
vadošais alkoholisko dzērienu ražotājs Baltijas valstīs, kas ražo
vairāk nekā 100 dažādu nosaukumu dzērienus. AS “Latvijas
balzams” vadošais akcionārs ir „SPI Regional Business
Unit BV”, kam pieder 89,53% akciju no pamatkapitāla.
Uzņēmuma darbība 2011. gadā
2011.gads AS “Latvijas balzams” ir bijis sekmīgs. Neraugoties
uz ekonomiskās aktivitātes samazināšanos Latvijā un uzņēmumam
nozīmīgos eksporta tirgos, AS „Latvijas balzams” ir spējis
palielināt darbības efektivitāti un nodrošināt noturīgu akcionāru
ieguldījuma atdevi.
Uzņēmuma neauditētais apgrozījums 2011. gadā bija 67,7 miljoni
latu, kas ir par 10% mazāk nekā 2010. gadā. 2011.gadā par 6%
samazinājusies produkcijas realizācija Latvijas tirgū, kas saistīts
ar akcīzes nodokļa paaugstināšanu un nelegālā alkohola aprites
pieaugumu. 2011. gadā galvenie AS „Latvijas balzams” eksporta
virzieni ir bijuši Baltijas valstis, Krievija, Norvēģija, Polija,
Ukraina un Turcija. Vairumā nozīmīgāko tiešā eksporta tirgu
sasniegts būtisks apgrozījuma pieaugums pret iepriekšējo gadu –
produkcijas eksports uz Igauniju pieaudzis par 8%, uz Krieviju –
par 19%, Ukrainu – par 32%, Norvēģiju – par 11% un Poliju – par
14%. Paralēli realizēta aktīva jaunu tirgu apgūšanas stratēģija,
uzsākot darbu Bulgārijas, Spānijas, Somijas, Azerbaidžānas,
Slovēnijas, Islandes un citos tirgos.
Īpaša uzmanība 2011.gadā tika veltīta nozīmīgāko zīmolu
nostiprināšanai un jaunu produktu attīstībai. AS „Latvijas balzams”
vadošie zīmoli, kā Rīgas Melnais balzams, brendijs Grand Cavalier
un liķieris Moka, 2011.gadā saņēmuši kopumā 11 prestižus
starptautisko konkursu apbalvojumus Eiropā un ASV. AS „Latvijas
balzams” turpinājis jaunu produktu attīstību un jaunu tirgus
segmentu apgūšanu, to skaitā sākot darbu arī bezalkoholisko
dzērienu jomā. 2011.gadā uzņēmums Latvijas tirgū sekmīgi laidis
konceptuāli jaunu produktu – Rīgas Dzirkstošais bezalkoholiskais
dzēriens.
Uzņēmums lielu uzmanību ir veltījis ražošanas izmaksu
kontrolei un savas produktivitātes paaugstināšanai, tā rezultātā
sasniedzot 3,8 miljonu latu neauditēto
peļņu, kas ir tuvu 2010.gada rezultātam, neraugoties uz apgrozījuma
samazinājumu par 10%. Tādejādi uzņēmuma rentabilitātes rādītājs
(tīrā peļņa pret apgrozījumu) 2011.gadā pieaugusi par 0,5
procentpunktiem pret iepriekšējo gadu.
AS „Latvijas balzams” ir ne vien lielākais alkoholisko
dzērienu ražotājs Latvijā, bet arī viens no lielākajiem nodokļu
maksātājiem valstī. 2011. gadā nodokļos valsts budžetā AS “Latvijas
balzams” ieskaitījis 36,5 miljonus latu, tai skaitā 26,1
milj. latu kā akcīzes nodokli.
AS „Latvijas balzams” 2011.gadā konsekventi turpināja
realizēt atbildīgu, uz ilgtspējīgu attīstību vērstu darbības
stratēģiju.
Uzņēmums nodrošina nemainīgi augstu līmeni starptautisko
kvalitātes vadības sistēmas ISO 9001:2008 standartu
īstenošanā, kā arī patērētāju drošības garantēšanai savā praksē ir
ieviesis un uztur pārtikas paškontroles sistēmu saskaņā ar HACCP
principiem. Rūpējoties par vidi, AS „Latvijas balzams” ražošanas
praksē prioritāte tiek dota videi draudzīgām tehnoloģijām un
iepakojumam, kā arī tiek veikta atkritumu un izlietotā iepakojuma
dalīta savākšana un to nodošana pārstrādei.
Liela loma uzņēmuma darbības rezultātu sasniegšanā ir
bijusi uzņēmuma darbiniekiem. AS „Latvijas balzams” ir Latvijas
tautsaimniecības kontekstā nozīmīgs darba devējs un, neraugoties uz
izaicinājumiem, 2011.gadā ir saglabājis noturīgu vidējo darbinieku
skaitu. AS „Latvijas balzams” pastāvīgi investē darbinieku
attīstībā – arī 2011.gadā dažāda veida apmācības un
profesionālās kvalifikācijas celšanas pasākumus apmeklējuši tuvu
40% uzņēmuma darbinieku. AS „Latvijas balzams” regulāri nodrošina
arī prakses iespējas topošajiem speciālistiem, daļa no kuriem vēlāk
kļūst par uzņēmuma darbiniekiem.
Šī mērķtiecīgā AS „Latvijas balzams”
stratēģija 2011.gadā ir izpelnījusies arī sabiedrības un ekspertu
atzinību. To apliecina uzņēmumam piešķirtais Sudraba kategorijas
novērtējums nacionālajā Ilgtspējas indeksā, kā arī izcils sniegums
Latvijas uzņēmumu Reputācijas TOP 2011 – AS „Latvijas balzams”
kopvērtējumā starp visiem Latvijas uzņēmumiem ieņēma augsto
12.vietu, un ir vienīgais šajā reitingā iekļuvušais stipro
alkoholisko dzērienu ražotājs. AS „Latvijas balzams” 2011.gadā
apliecinājis otro straujāko investoru attiecību kvalitātes
pieaugumu starp Baltijas uzņēmumiem NASDAQ OMX biržas Baltic Market
Awards vērtējumā.
Turpmākās darbības perspektīvas
Ekonomiskā situācija valstī ir sākusi stabilizēties un,
lai gan iedzīvotāju pirktspēja joprojām ir ļoti zema, Sabiedrības
mērķis ir noturēt esošo tirgus daļu Latvijā, kā arī palielināt
produkcijas noietu nozīmīgākajos eksporta tirgos un tālāku jaunu
eksporta tirgu apgūšanu.
2012. gadā AS "Latvijas balzams" prioritātes būs tālāka
ražošanas un loģistikas izmaksu kontrole, optimizācija un ražošanas
efektivitātes paaugstināšana, Sabiedrības konkurētspējas
palielināšana. Īpaša uzmanība tiks pievērsta jaunu konkurētspējīgu
produktu attīstībai, to izstrādi balstot uz padziļinātas patērētāju
vēlmju un vajadzību izpratnes.
Uzņēmums turpinās īstenot atbildīgu, uz ilgtspēju vērstu
politiku, īpašu uzmanību veltot vides, darba drošības un tirgus
attiecību aspektiem.
AS "Latvijas balzams" turpinās atbalstīt videi
draudzīgus risinājumus, nemitīgi pilnveidojot pasākumus, kas
mazinātu Sabiedrības kaitīgo ietekmi uz vidi, izvirzot augstas
prasības pret sevi un saviem sadarbības partneriem.
AS “Latvijas balzams”
Valdes
locekle
Signe Bīdermane
Rīgā, 2012. gada 24. februārī
|
Pielikumi |