Šīs tīmekļa vietnes satura kvalitātes uzlabošanai un pielāgošanai lietotāju vajadzībām tiek lietotas sīkdatnes - tai skaitā arī trešo pušu sīkdatnes. Turpinot lietot šo vietni Jūs piekrītat sīkdatņu lietošanai.
Par AS „Ventspils nafta” darbību. 2.daļa
Emitents Ventspils nafta, AS
Veids Citi
Valoda LV
Statuss Publicēts
Versija
Datums 2011-12-08 19:31:35
Versijas komentārs
Teksts

Par LK akcijām, LRT un VNT nākotnes vīziju

AS „Ventspils nafta” (NASDAQ OMX RIGA: VNF1R) priekšsēdētājs Saimons Bodijs (Simon Boddy) šodien paziņoja, ka AS „Ventspils nafta” (VN) neplāno palielināt tai piederošo AS „Latvijas kuģniecība” (NASDAQ OMX RIGA: LSC1R) akciju skaitu, kas šobrīd ir 49,94%. Viņš paskaidroja, ka tas netiks darīts, jo pat ar vēl tikai dažām akcijām VN pārsniegtu 50% atzīmi, kā rezultātā būtu jāizsaka obligātais akciju atpirkšanas piedāvājumus.
AS „Ventspils nafta” pieder arī 66% SIA „LatRosTrans” akciju. Pēc Bodija teiktā pa šīs sabiedrības cauruļvadiem no Krievijas nafta vairs netiks pārsūknēta, jo tai mūsdienās ir daudzi citi naftas eksportēšanas ceļi. Saimona Bodija vīzija attiecībā uz SIA „LatRosTrans” būtu iztukšot un attīrīt naftas cauruļvadu un sagatavot to gāzes vai tīru ES kvalitātes produktu transportēšanai, tādā veidā atjaunojot tās darbību. Kas attiecas uz otru cauruļvadu – SIA „LatRosTrans” plāno saglabāt augstu dīzeļdegvielas plūsmas līmeni, ko līdz šim nodrošinājis Transneft un Vitol par spīti tam, ka uz Krievijas produktiem ir sīva konkurence no Melnās jūras un citām Baltijas ostām.
Bodijs arī minēja, ka neskatoties uz SIA „LatRosTrans” (LRT) apsardzes personāla un Latvijas policijas pašreizējām teicamajām pūlēm, no LRT cauruļvada katru mēnesi tiek nozagts simtiem tonnu dīzeļdegvielas. Valsts budžetam tas nozīmē zaudētus ienākumus no nodokļiem – vairāku miljonus latu gadā – jo cilvēki, kas iegādājas zagtu dīzeļdegvielu citādi būtu nopirkuši likumīgu dīzeļdegvielu.
Runājot par SIA „„Ventspils nafta” termināls” (VNT) nākotni, Saimons Bodijs norādīja, ka no racionalizācijas un kopēju izmaksas viedokļa būtu pilnīgi saprātīgi atkal apvienot VNT terminālu ar AS „Ventbunkers”, jo īpaši ņemot vērā, ka Ventspils savā reģionā šobrīd saskaras ar nopietnu jaunu konkurenci no Krievijas Ust-Luga termināla. Saimons Bodijs uzsver, ka šādas idejas īstenošanai vēl nav sāktas nekādas sarunas, atgādinot, ka tā pagaidām nav stratēģija, bet gan tikai vīzija.
VNT prognozē, ka 4.ceturkšņa rezultāti ļaus 2011.gada ienākumiem būs tuvākiem 2010.gada ienākumu līmenim.
 
Papildu informācija:
Ilze Nagla
Sabiedrisko attiecību vadītāja
AS “Ventspils nafta”
Tel.: 29267454, 67715914
E-pasts: ilze.nagla@vnafta.lv
www.vnafta.lv, www.vnt.lv
Pielikumi
VN business update_Dec 8.pdf (1770.30 kB)