Emitents | Amber Latvijas balzams, AS (097900BGLZ0000056644) |
Veids | Finanšu pārskati |
Valoda | LV |
Statuss | Publicēts |
Versija | |
Datums | 2011-02-28 16:02:28 |
Versijas komentārs | |
Teksts |
Vadības ziņojums
Darbības veids
Uzņēmums ir dibināts 1900. gadā, bet esošo
nosaukumu ieguvis 1970. gadā. AS „Latvijas balzams” ir
vadošais alkoholisko dzērienu ražotājs Baltijas valstīs, kas ražo
vairāk nekā 130 dažādu nosaukumu dzērienus. AS “Latvijas balzams”
vadošais akcionārs ir „SPI Regional Business Unit BV”, kam pieder
89.53% akciju no pamatkapitāla.
Uzņēmuma darbība 2010. gadā
AS “Latvijas balzams” ir lielākais alkoholisko dzērienu
ražotājs Baltijas valstīs un viens no lielākajiem nodokļu
maksātājiem Latvijā. 2010. gadā nodokļos valsts budžetā AS
“Latvijas balzams” ieskaitījis 34.7 milj. latu, tai skaitā 25.8
milj. latu kā akcīzes nodokli.
Uzņēmuma neauditētais apgrozījums 2010. gadā bija 74.9 miljoni
latu, kas ir par 9% mazāk nekā 2009. gadā. Apgrozījums vietējā
tirgū ir samazinājies par 14%, eksporta tirgū par 18%, savukārt
eksports pēc S.P.I. Group pasūtījumiem palielinājās par 2%
salīdzinot ar iepriekšējo gadu. 2010. gadā realizācija uz ES
dalībvalstīm, salīdzinot ar 2009. gadu samazinājās par 17%.
Realizācija uz Lietuvu un Igauniju samazinājās attiecīgi par 24% un
5%. Apgrozījuma kritums ir saistīts ar akcīzes nodokļa
paaugstināšanu, kopējo patēriņa kritumu vietējā tirgū, par cik
ekonomika aug tikai pateicoties eksportam, nelegālā alkohola
tirdzniecības pieaugumu, kā arī ar ekonomisko nestabilitāti
galvenajos preču noieta tirgos. 2010. gadā galvenie eksporta
virzieni ir bijuši Baltijas valstis, Krievija, Skandināvija, Vācija
un Itālija, paralēli aktīvi norisinājusies jaunu eksporta tirgu
apgūšana, kā, piemēram, Bulgārija, Ķīna, Austrālija un
Kazahstāna.
Sabiedrība lielu uzmanību ir veltījusi ražošanas izmaksu
kontrolei un savas produktivitātes paaugstināšanai, tā rezultātā
sasniedzot 3 640 tūkst. latu neauditēto peļņu, kas ir par 2%
lielāka kā 2009. gadā, neskatoties uz apgrozījuma kritumu par
9%.
Turpmākās darbības
perspektīvas
Ekonomiskā situācija valstī ir sākusi stabilizēties, tomēr
iedzīvotāju pirktspēja joprojām ir ļoti zema, tāpēc uzņēmuma mērķis
ir noturēt esošo tirgus daļu, kā arī turpināt eksporta tirgu
apgūšanu, pilnveidojot esošo produktu portfeli. 2011.
gadā AS “Latvijas balzams” prioritātes būs
tālāka ražošanas un loģistikas izmaksu kontrole, optimizācija un
ražošanas efektivitātes paaugstināšana, sabiedrības konkurētspējas
palielināšana. AS Latvijas balzams turpinās atbalstīt videi
draudzīgus risinājumus, nemitīgi pilnveidojot pasākumus, kas
mazinātu uzņēmuma kaitīgo ietekmi uz vidi, izvirzot augstas
prasības pret sevi un saviem sadarbības partneriem.
AS “Latvijas balzams”
Valdes priekšsēdētājs
Kārlis Andersons
Rīgā, 2011. gada 28. februārī
|
Pielikumi |