Šīs tīmekļa vietnes satura kvalitātes uzlabošanai un pielāgošanai lietotāju vajadzībām tiek lietotas sīkdatnes - tai skaitā arī trešo pušu sīkdatnes. Turpinot lietot šo vietni Jūs piekrītat sīkdatņu lietošanai.
PAREX BANKA IESNIEGUSI PRASĪBU PRET LATO LAPSU PAR NESLAVAS CELŠANU
Emitents Reverta, AS (iepriekšējais nosaukums - Parex banka, AS) (097900BHBR0000064855)
Veids Būtiski notikumi
Valoda LV
Statuss Publicēts
Versija
Datums 2011-01-18 16:28:36
Versijas komentārs
Teksts

Šodien, 18. janvārī,  akciju sabiedrība Parex banka ir iesniegusi prasību Rīgas pilsētas Vidzemes priekšpilsētas tiesā pret Lato Lapsu par neslavas celšanu, pieprasot reputāciju aizskarošo ziņu atsaukšanu un atvainošanās publicēšanu.

Parex banka pilnībā apzinās, ka tās darbība valsts līdzekļu atgūšanā ir bijusi un būs žurnālistu  sevišķas uzmanības lokā. Tas ir likumsakarīgi, ņemot vērā lielo valsts sniegto finanšu atbalstu un sabiedrības interesi par līdzekļu atgūšanu. Parex banka ikdienā gan pati sniedz informāciju gan atbild uz žurnālistu jautājumiem par bankas darbību.

Parex bankas valdes priekšsēdētājs Kriss Gviljams uzsver: “Parex banka ir toleranta attiecībā uz viedokļa izteikšanu, izprotot, ka ne vienmēr šis viedoklis var būt bankai labvēlīgs. Tomēr Lato Lapsas gadījumā runa ir par neslavas celšanu, izplatot negatīvas ziņas, kuras nav pamatotas ar faktiem. Būtībā Lato Lapsa ar savām pret banku mērķtiecīgi vērstajām darbībām mums nav atstājis citu iespēju, kā vērsties pēc palīdzības tiesā”.

Parex banka ir atvērta jebkuriem žurnālistu jautājumiem. Izņēmumi ir tikai Kredītiestāžu likumā  noteiktie gadījumi, kad informācija, aizstāvot un respektējot klientu intereses, ir konfidenciāla. Laikā no Parex bankas sadalīšanas Lato Lapsa ir bijis vienīgais žurnālists, kurš izteicis pretenzijas saistībā ar bankas atbildēm uz sniegtajiem pieprasījumiem.

Būtībā ir radies iespaids, ka Lato Lapsa izmantojis bankas atvērtības politiku nevis tikai pieprasot materiālu gatavošanai nepieciešamas ziņas, bet arī nepārtraukti tiranizējot atbildīgos darbiniekus ar daudz un grūti izprotamiem pieprasījumiem. Jāpiebilst, ka uz visiem jautājumiem ir gatavotas godprātīgas atbildes paredzētajā kārtībā.

Pēdējo mēnešu laikā Lato Lapsa izplatījis ziņas par Parex banku, kuras bijušas klaji nepatiesas. Pazīstamākās no tām ir par to, ka Parex bankas amatpersonas melo par Vernisāžas ēkas pārdošanas apstākļiem, ka Parex vadība ir atbrīvota no atbildības, un citas.  Faktiski Lato Lapsa apsūdz bankas vadību prettiesisku darbību veikšanā, tādējādi nodarot būtisku kaitējumu bankas reputācijai.

“Lai arī kādi būtu Lato Lapsas motīvi, Parex bankai ir būtisks šo darbību tiesiskais izvērtējums, ziņu atsaukšana un atvainošanās par neslavas celšanu un nodarīto reputācijas aizskārumu. Iesniegumā atlīdzība netiek prasīta”, norāda  Kriss Gviljams.
 

Uzziņai:

Kopš 2010. gada 1. augusta, kad Parex banka uzsāka savu  darbību kā risinājumu banka, vienlaicīgi pārtraucot sniegt tādus klasiskos banku pakalpojumus kā, piemēram, kontu un depozītu apkalpošanu, kredītu izsniegšanu un  citus, Parex bankas  galvenais mērķis ir valsts  ieguldījuma atgūšana maksimālā apmērā. Izvirzītā uzdevuma īstenošanai banka savu  darbību koncentrē uz efektīvu kredītu restrukturizāciju, parādu piedziņu, kā arī pārņemto nekustamo īpašumu pārvaldīšanu. Kopš 2010. gada 1. augusta Parex banka ir atguvusi  60 miljonus latu, kas tiks novirzīti sindicētā kredīta atmaksai šā gada maijā.

Papildus informācijai:

Marita Ozoliņa-Tumanovska
Papildu informācijai:
Komunikāciju un mārketinga direkcijas vadītāja
Tālr. 67779142 vai 29287169
E-pasts: Marita.Ozolina@parex.lv

 

Pielikumi