Šīs tīmekļa vietnes satura kvalitātes uzlabošanai un pielāgošanai lietotāju vajadzībām tiek lietotas sīkdatnes - tai skaitā arī trešo pušu sīkdatnes. Turpinot lietot šo vietni Jūs piekrītat sīkdatņu lietošanai.
Neauditēts 2010.gada 9 mēnešu finanšu pārskats
Emitents Amber Latvijas balzams, AS (097900BGLZ0000056644)
Veids Finanšu pārskati
Valoda LV
Statuss Publicēts
Versija
Datums 2010-11-30 17:19:21
Versijas komentārs
Teksts

 

Vadības ziņojums
 
Darbības veids
 
Uzņēmums ir dibināts 1900. gadā, bet esošo nosaukumu ieguvis 1970. gadā. AS „Latvijas balzams” ir vadošais alkoholisko dzērienu ražotājs Baltijas valstīs, kas ražo vairāk nekā 130 dažādu nosaukumu dzērienus. AS “Latvijas balzams” vadošais akcionārs ir „SPI Regional Business Unit BV”, kam pieder 89.53% akciju no pamatkapitāla.
 
Uzņēmuma darbība 2010. gadā pirmajos 9 mēnešos
 
AS “Latvijas balzams” ir lielākais alkoholisko dzērienu ražotājs Latvijā un viens no lielākajiem nodokļu maksātājiem valstī. 2010. gada pirmajos deviņos mēnešos nodokļos valsts budžetā AS “Latvijas balzams” ieskaitījis 24.7 miljonus latu, tai skaitā 18.2 milj. latu kā akcīzes nodokli.
 
Uzņēmuma neauditētais apgrozījums 2010. gada pirmajos deviņos mēnešos bija 52.5 miljoni latu, kas ir par 12.6% mazāk nekā 2009. gada pirmajos deviņos mēnešos. Apgrozījuma samazinājums vietējā tirgū ir 20.6% jeb 7 013 tūkstoši latu, salīdzinot ar to pašu periodu 2009. gadā. Salīdzinot ar 2009. gada pirmajiem deviņiem mēnešiem, eksporta realizācija samazinājās par 23.7% jeb par 1 193 tūkstošiem latu, savukārt eksports pēc S.P.I. Group pasūtījumiem palielinājās par 3.0%. 2010. gada pirmajos deviņos mēnešos realizācija uz ES dalībvalstīm, salīdzinot ar 2009. gada attiecīgo periodu, samazinājās par 18.8%. Realizācija uz Lietuvu samazinājās par 23.2%, uz Igauniju samazinājās par 11.5%, salīdzinot ar 2009. gada pirmajiem deviņiem mēnešiem. Apgrozījuma kritums ir saistīts ar akcīzes nodokļa paaugstināšanu, kopējo patēriņa kritumu vietējā tirgū, par cik ekonomika aug tikai pateicoties eksportam, nelegālā alkohola tirdzniecības pieaugumu, kā arī ar ekonomisko nestabilitāti galvenajos preču noieta tirgos.
 
2010. gada pirmajos deviņos mēnešos galvenie eksporta virzieni ir bijuši Baltijas valstis, Krievija, Skandināvija un Polija. Paralēli aktīvi norisinājusies jaunu eksporta tirgu apgūšana, kā, piemēram, Bulgārija, Ķīna, Austrālija un Kazahstāna.
 
Sabiedrība lielu uzmanību ir veltījusi ražošanas izmaksu kontrolei un savas produktivitātes paaugstināšanai, tā rezultātā saglabājot pozitīvu peļņas rādītāju. Pārskata perioda neauditētā peļņa, neskatoties uz 12.6% apgrozījuma samazinājumu, bija 2 147 tūkstoši latu, kas ir par 12.2% mazāk nekā 2009. gada pirmajos deviņos mēnešos (2 444 tūkstoši lati).
 
Turpmākās darbības perspektīvas
 
 
Ekonomiskā situācija valstī ir sākusi stabilizēties, tomēr iedzīvotāju pirktspēja joprojām ir ļoti zema, tāpēc uzņēmuma mērķis ir noturēt esošo tirgus daļu, kā arī turpināt eksporta tirgu apgūšanu, pilnveidojot esošo produktu portfeli. 2010. gadā pēdējā ceturksnī AS “Latvijas balzams” prioritātes būs tālāka ražošanas un loģistikas izmaksu kontrole, optimizācija un ražošanas efektivitātes paaugstināšana, sabiedrības konkurētspējas palielināšana.
 
AS “Latvijas balzams”
Valdes priekšsēdētājs                                                                           Kārlis Andersons
 
Rīgā, 2010. gada 30. novembrī
Pielikumi
LB_3Q_2010_LV.doc (949.00 kB)
LB_3Q_2010_LV_EUR.doc (1008.00 kB)
pazinojums_par_vadibas_atbildibu_2010-3Q_LV.doc (161.50 kB)