Emitents | Amber Latvijas balzams, AS (097900BGLZ0000056644) |
Veids | Finanšu pārskati |
Valoda | LV |
Statuss | Publicēts |
Versija | |
Datums | 2010-11-30 17:19:21 |
Versijas komentārs | |
Teksts |
Vadības ziņojums
Darbības veids
Uzņēmums ir dibināts 1900. gadā, bet esošo
nosaukumu ieguvis 1970. gadā. AS „Latvijas balzams” ir
vadošais alkoholisko dzērienu ražotājs Baltijas valstīs, kas ražo
vairāk nekā 130 dažādu nosaukumu dzērienus. AS “Latvijas
balzams” vadošais akcionārs ir „SPI Regional Business
Unit BV”, kam pieder 89.53% akciju no pamatkapitāla.
Uzņēmuma darbība 2010. gadā pirmajos 9
mēnešos
AS “Latvijas balzams” ir lielākais alkoholisko dzērienu
ražotājs Latvijā un viens no lielākajiem nodokļu maksātājiem
valstī. 2010. gada pirmajos deviņos mēnešos nodokļos
valsts budžetā AS “Latvijas balzams” ieskaitījis 24.7
miljonus latu, tai skaitā 18.2 milj. latu kā akcīzes
nodokli.
Uzņēmuma neauditētais apgrozījums 2010. gada pirmajos deviņos
mēnešos bija 52.5 miljoni latu, kas ir par 12.6% mazāk nekā 2009.
gada pirmajos deviņos mēnešos. Apgrozījuma samazinājums vietējā
tirgū ir 20.6% jeb 7 013 tūkstoši latu, salīdzinot ar to pašu
periodu 2009. gadā. Salīdzinot ar 2009. gada pirmajiem deviņiem
mēnešiem, eksporta realizācija samazinājās par 23.7% jeb par 1 193
tūkstošiem latu, savukārt eksports pēc S.P.I. Group pasūtījumiem
palielinājās par 3.0%. 2010. gada pirmajos deviņos mēnešos
realizācija uz ES dalībvalstīm, salīdzinot ar 2009. gada attiecīgo
periodu, samazinājās par 18.8%. Realizācija uz Lietuvu samazinājās
par 23.2%, uz Igauniju samazinājās par 11.5%, salīdzinot ar 2009.
gada pirmajiem deviņiem mēnešiem. Apgrozījuma kritums ir saistīts
ar akcīzes nodokļa paaugstināšanu, kopējo patēriņa kritumu vietējā
tirgū, par cik ekonomika aug tikai pateicoties eksportam, nelegālā
alkohola tirdzniecības pieaugumu, kā arī ar ekonomisko
nestabilitāti galvenajos preču noieta tirgos.
2010. gada pirmajos deviņos mēnešos galvenie eksporta
virzieni ir bijuši Baltijas valstis, Krievija, Skandināvija un
Polija. Paralēli aktīvi norisinājusies jaunu eksporta tirgu
apgūšana, kā, piemēram, Bulgārija, Ķīna, Austrālija un
Kazahstāna.
Sabiedrība lielu uzmanību ir veltījusi ražošanas izmaksu
kontrolei un savas produktivitātes paaugstināšanai, tā rezultātā
saglabājot pozitīvu peļņas rādītāju. Pārskata perioda neauditētā
peļņa, neskatoties uz 12.6% apgrozījuma samazinājumu, bija 2 147
tūkstoši latu, kas ir par 12.2% mazāk nekā 2009. gada pirmajos
deviņos mēnešos (2 444 tūkstoši lati).
Turpmākās darbības perspektīvas
Ekonomiskā situācija valstī ir sākusi stabilizēties, tomēr
iedzīvotāju pirktspēja joprojām ir ļoti zema, tāpēc uzņēmuma mērķis
ir noturēt esošo tirgus daļu, kā arī turpināt eksporta tirgu
apgūšanu, pilnveidojot esošo produktu portfeli. 2010. gadā pēdējā
ceturksnī AS “Latvijas balzams” prioritātes būs tālāka ražošanas un
loģistikas izmaksu kontrole, optimizācija un ražošanas
efektivitātes paaugstināšana, sabiedrības konkurētspējas
palielināšana.
AS “Latvijas balzams”
Valdes
priekšsēdētājs
Kārlis Andersons
Rīgā, 2010. gada 30. novembrī
|
Pielikumi |