Šīs tīmekļa vietnes satura kvalitātes uzlabošanai un pielāgošanai lietotāju vajadzībām tiek lietotas sīkdatnes - tai skaitā arī trešo pušu sīkdatnes. Turpinot lietot šo vietni Jūs piekrītat sīkdatņu lietošanai.
Latvijas kuģniecība: zemākais punkts kuģošanas nozarē pārvarēts
Emitents Latvijas kuģniecība, AS (48510000VYR04HZGC213)
Veids Finanšu pārskati
Valoda LV
Statuss Publicēts
Versija
Datums 2010-08-31 16:44:06
Versijas komentārs
Teksts

Latvijas kuģniecība: zemākais punkts kuģošanas nozarē pārvarēts

Lai arī 2010.gada 1.pusgads ir bijis viens no sarežģītākajiem akciju sabiedrības „Latvijas kuģniecība“ pastāvēšanas vēsturē, tomēr koncernam ir izdevies efektīvi izmantot krīzes radītās iespējas un būtiski uzlabot koncerna flotes vecuma struktūru, pārdodot „Kherson“ tipa tankkuģus, kuru vidējais vecums pārsniedza divdesmit gadus un kuru ekspluatācija bija kļuvusi finansiāli neizdevīga. Līdz ar to, jau šogad koncerns būs pilnībā realizējis novecojušos kuģus, un tā flote sastāvēs tikai no moderniem tirgū pieprasītiem tankkuģiem ar vidējo vecumu 6 gadi, kas ir ievērojami mazāk kā vidējais rādītājs pasaulē. AS „Latvijas kuģniecība” izvēlētās stratēģijas pareizību apliecina kaut arī mērens, toties, noturīgs frakts likmju kāpums tieši jauno tankkuģu segmentā. Ņemot vērā, ka atskaites periodā kuģu frakts likmes bija vēsturiski zemas, AS „Latvijas kuģniecība” koncerna zaudējumi 2010.gada 6 mēnešos sasniedza 25.2 miljonus ASV dolāru. Šāds rezultāts atbilst piesardzīgi sastādītajam budžeta plānam.
 
Salīdzinot ar 2010.gada pirmajiem 3 mēnešiem, ir skaidri redzama koncerna finansiālo darbības rādītāju uzlabošanās 2.ceturksnī, jo 2010.gada 6 mēnešos kopumā rezultāts no kuģu darbības pirms finanšu posteņiem jau bija pozitīvs un sasniedza 3.7 miljonus ASV dolāru. Kopējie koncerna ieņēmumi no kuģu darbības (neto reisu rezultāts) gada 6 mēnešos sasniedza 43.9 miljonus ASV dolāru, bet ar pamatdarbību nesaistītie ieņēmumi sasniedza 1.4 miljonus ASV dolāru. AS „Latvijas kuģniecība” koncerna rezultātu 1.pusgadā, galvenokārt, pasliktināja zaudējumi sakarā ar ASV dolāra kursa pret latu būtisku kāpumu.
 
AS „Latvijas kuģniecība“ darbības rezultāti ļauj secināt, ka visticamāk, ir pārvarēts koncerna saimnieciskās darbības rezultātu viszemākais punkts un ir pamats piesardzīgam optimismam, ka turpmākajos atskaišu periodos, līdz ar frakts tirgu atlabšanu, AS „Latvijas kuģniecība“ kuģu darbības rezultāti varētu sasniegt augstāku ienesīgumu. 
 
2010.gada 1.pusgadā AS „Latvijas kuģniecība” ir realizējusi pārdomātu fraktēšanas stratēģiju, kritiski zemākajos frakts likmju periodos likmes fiksējot uz īsu brīdi reisu nomā, bet tirgum atkopjoties, atgriežoties laika nomas tirgū un fiksējot frakts likmes ilgākam periodam, tādējādi, minimizējot zaudējumus.
 
AS “Latvijas kuģniecība” ar tās meitas sabiedrības „Latmar Holdings Corporation”   starpniecību ir veikusi finanšu ieguldījumus saistītās nozarēs.
 
AS „Latvijas kuģniecība” koncerna uzņēmums SIA „LASCO Investment” atskaites periodā mērķtiecīgi turpināja īstenot izstrādāto stratēģiju pievienotās vērtības radīšanai nekustamā īpašuma attīstības īpašumiem, sadarbībā ar nekustamā īpašuma konsultāciju uzņēmumu „Cushman&Wakefield” un arhitektu Larry Oltmanns izstrādājot attīstības koncepciju ekskluzīvajam īpašumam Balasta dambī 3, Rīgā.
 
Ir panākts būtisks progress tiesvedībā AS “Latvijas kuģniecība” koncernā ietilpstošo sabiedrību (Antonio Gramsci Shipping Corporation u.c.) prasībā par zaudējumu 100 miljonu USD apmērā piedziņu, kas tiek izskatīta Augstākās justīcijas tiesas Karalienes tiesas departamenta Komerctiesā, Londonā. Apelācijas instances tiesa ir atteikusies ierosināt apelācijas procesu pēc atbildētāju sūdzības. Tādejādi, tuvākajā laikā tiks pieņemts prasītājam labvēlīgs Komerctiesas nolēmums, kurā tiks noteikts precīzs piedzenamā zaudējuma apmērs.
 
Par AS „Latvijas kuģniecība”:
 
AS „Latvijas kuģniecība” ierindojas starp lielākajiem pasaules kuģu īpašniekiem mazo un vidēji mazo tankkuģu segmentā un pēc naftas produktu pārvadājumu apjoma atrodas vadošajās pozīcijās starp analogām kompānijām Ziemeļeiropā. AS „Latvijas kuģniecība” pieder 21 mūsdienu prasībām atbilstošs, moderns kuģis ar pieredzējušām un labi apmācītām apkalpēm. Kopumā uzņēmuma komerciālajā vadībā esošajā flotē ietilpst 23 tankkuģi, jo AS „Latvijas kuģniecība” ekspluatē arī divus citiem kuģu īpašniekiem piederošus kuģus. Jau tuvākajos gados AS „Latvijas kuģniecība” floti papildinās četri jauni vidēja izmēra kuģi.
   
Papildus informācija:
Ģirts Apsītis
Valdes priekšsēdētāja palīgs
AS „Latvijas kuģniecība”
Tālr. 67020126
Pielikumi
LK_parskats_2_cet_2010_LV.pdf (5295.98 kB)