Emitents | Amber Latvijas balzams, AS (097900BGLZ0000056644) |
Veids | Citi |
Valoda | LV |
Statuss | Publicēts |
Versija | |
Datums | 2010-06-02 15:57:49 |
Versijas komentārs | |
Teksts |
2009. gadā AS „Latvijas balzams” strādāja ar 82,460 miljonu latu apgrozījumu, kas ir par 20,4% mazāk nekā 2008.gadā, un guva 3,586 miljonu latu peļņu, kas ir par 39% mazāka. Ja skatāmies uz pērnā gada apgrozījuma līmeni pirms akcīzes
nodokļa nomaksas, tad tur kritums bija pat 24% apjomā.
Pagājušajā gadā samazinājās kā uzņēmuma apgrozījuma tā arī
peļņas līmenis. Tomēr šāds samazinājums bija plānots jau iepriekš,
tāpēc AS “Latvijas balzams” pērnā gada darbību vērtē atzinīgi.
Turklāt ja salīdzina pagājušā gada rezultātus ar citiem nozares
uzņēmumiem, un ņemot vērā, ka AS “Latvijas balzams” ir ražošanas
uzņēmums ar būtiskām, fiksētajām izmaksām, uzskatām, ka šajos
tirgus apstākļos panāktais rezultāts ir ļoti labs.
Pēc AS “Latvijas balzams” novērojumiem vietējā tirgū uzņēmuma
apgrozījums turpinās samazināties, dēļ tā, ka kritīsies kopējie
alkohola pārdošanas apjomi Latvijā.
Pateicoties eksporta apjomu pieaugumam par 23,4%, AS “Latvijas
balzams” plāno, ka kopējais apgrozījuma pieaugums būs 4.2 % un
peļņas pieaugums 7,4%.
Šim pieaugumam vajadzētu atstāt pozitīvu iespaidu uz
kopējiem pārdošanas apjomiem.
Vērtējot aizvadīto ceturksni jāteic, ka iepriekš plānotie
pieaugumi nav izpildījušies, jo virknē tuvāko eksporta tirgu
situācija nebūt nebija spoža. Tai pat laikā, raugoties uz šo gadu
kopumā, AS “Latvijas balzams” ir pietiekams pamats optimismam,
tāpēc domājam, ka gada sākumā nospraustie darbības rādītāju mērķi,
tiks sasniegti.
Pērn AS “Latvijas balzams” kopējās saražotās produkcijas
eksporta apjoms, ietverot S.P.I. grupas vajadzībām saražoto
produkciju, bija 65%. Savukārt, ja raugāmies uz AS “Latvijas
balzams” zīmolu produktu eksportu, tas sastādīja 28% no kopējā
apjoma. 2009. gadā AS ‘Latvijas balzams” uzsāka darbību Marokas un
Slovākijas tirgū, bet šogad paredzēts ieiet Ungārijas, Bulgārijas
un Gvatemalas tirgos.
Plānots, ka 2010.gadā kopējais eksporta īpatsvars varētu
palielināties par 8%, sasniedzot 73% no kopējiem pārdošanas
apjomiem.
AS “Latvijas balzams” ražo kā savu zīmolu dzērienus, tā arī
citu pasūtītāju vajadzībām. Vispieprasītākie ir dažādi brendija
tipa dzērieni, kuru pamata tirgus ir Baltijas valstis un Polija.
Tāpat ļoti pieprasīti ir degvīni, no kuriem arī lielākā daļa tiek
pārdota Baltijas valstīs un Polijā. Populārs ir dzirkstošais vīns,
kura eksporta tirgus ir Baltija un daļa Krievijas. Savukārt
lielākais „Rīgas Melnā Balzama” noieta tirgus ir Krievija.
Arvien pieaug AS “Latvijas balzams” interese par privāto preču
zīmju segmentu, jo lielā mērā eksporta produkcijas pieaugums ir
skaitīts tieši ar darbību šajā nozarē. Darbība šajā tirgū,
pirmkārt, ļauj strauji palielināt kopējos eksporta apjomus,
otrkārt, pārdzīvot smago situāciju vietējā tirgū.
Šogad AS “Latvijas balzams” plāno laist klajā jaunus produktus
gan vieglo, gan stipro alkoholisko dzērienu grupās. Plānots, ka
šogad kopumā būs līdz pat 10 dažādiem jauniem produktiem.
AS “Latvijas balzams” šogad plāno veikt investīcijas 1,9
miljonu latu apjomā. Lielākie šā gada investīciju projekti ir jauna
taras noliktavas celtniecība, ieguldījumi ražošanas tehnoloģiju
uzlabošanā, jo īpaši pildīšanas automātu nomaiņā. Tāpat būtiski
ieguldījumi paredzēti uzņēmuma resursu vadības sistēmas
nomaiņā.
AS “Latvijas balzams”
Valdes
priekšsēdētājs
Kārlis Andersons
Papildus informācijai:
Inta Belova
tel.: +371 67011715 |
Pielikumi |
|