Šīs tīmekļa vietnes satura kvalitātes uzlabošanai un pielāgošanai lietotāju vajadzībām tiek lietotas sīkdatnes - tai skaitā arī trešo pušu sīkdatnes. Turpinot lietot šo vietni Jūs piekrītat sīkdatņu lietošanai.
Paziņojums - BNS
Emitents Amber Latvijas balzams, AS (097900BGLZ0000056644)
Veids Citi
Valoda LV
Statuss Publicēts
Versija
Datums 2010-06-02 15:57:49
Versijas komentārs
Teksts

2009. gadā AS „Latvijas balzams” strādāja ar 82,460 miljonu latu apgrozījumu, kas ir par 20,4% mazāk nekā 2008.gadā, un guva 3,586 miljonu latu peļņu, kas ir par 39% mazāka.

Ja skatāmies uz pērnā gada apgrozījuma līmeni pirms akcīzes nodokļa nomaksas, tad tur kritums bija pat 24% apjomā.
Pagājušajā gadā samazinājās kā uzņēmuma apgrozījuma tā arī peļņas līmenis. Tomēr šāds samazinājums bija plānots jau iepriekš, tāpēc AS “Latvijas balzams” pērnā gada darbību vērtē atzinīgi. Turklāt ja salīdzina pagājušā gada rezultātus ar citiem nozares uzņēmumiem, un ņemot vērā, ka AS “Latvijas balzams” ir ražošanas uzņēmums ar būtiskām, fiksētajām izmaksām, uzskatām, ka šajos tirgus apstākļos panāktais rezultāts ir ļoti labs.
Pēc AS “Latvijas balzams” novērojumiem vietējā tirgū uzņēmuma apgrozījums turpinās samazināties, dēļ tā, ka kritīsies kopējie alkohola pārdošanas apjomi Latvijā.
Pateicoties eksporta apjomu pieaugumam par 23,4%, AS “Latvijas balzams” plāno, ka kopējais apgrozījuma pieaugums būs 4.2 % un peļņas pieaugums 7,4%.
Šim pieaugumam vajadzētu atstāt pozitīvu iespaidu uz kopējiem pārdošanas apjomiem.
Vērtējot aizvadīto ceturksni jāteic, ka iepriekš plānotie pieaugumi nav izpildījušies, jo virknē tuvāko eksporta tirgu situācija nebūt nebija spoža. Tai pat laikā, raugoties uz šo gadu kopumā, AS “Latvijas balzams” ir pietiekams pamats optimismam, tāpēc domājam, ka gada sākumā nospraustie darbības rādītāju mērķi, tiks sasniegti.
Pērn AS “Latvijas balzams” kopējās saražotās produkcijas eksporta apjoms, ietverot S.P.I. grupas vajadzībām saražoto produkciju, bija 65%. Savukārt, ja raugāmies uz AS “Latvijas balzams” zīmolu produktu eksportu, tas sastādīja 28% no kopējā apjoma. 2009. gadā AS ‘Latvijas balzams” uzsāka darbību Marokas un Slovākijas tirgū, bet šogad paredzēts ieiet Ungārijas, Bulgārijas un Gvatemalas tirgos. 
Plānots, ka 2010.gadā kopējais eksporta īpatsvars varētu palielināties par 8%, sasniedzot 73% no kopējiem pārdošanas apjomiem.
AS “Latvijas balzams” ražo kā savu zīmolu dzērienus, tā arī citu pasūtītāju vajadzībām. Vispieprasītākie ir dažādi brendija tipa dzērieni, kuru pamata tirgus ir Baltijas valstis un Polija. Tāpat ļoti pieprasīti ir degvīni, no kuriem arī lielākā daļa tiek pārdota Baltijas valstīs un Polijā. Populārs ir dzirkstošais vīns, kura eksporta tirgus ir Baltija un daļa Krievijas. Savukārt lielākais „Rīgas Melnā Balzama” noieta tirgus ir Krievija.
Arvien pieaug AS “Latvijas balzams” interese par privāto preču zīmju segmentu, jo lielā mērā eksporta produkcijas pieaugums ir skaitīts tieši ar darbību šajā nozarē. Darbība šajā tirgū, pirmkārt, ļauj strauji palielināt kopējos eksporta apjomus, otrkārt, pārdzīvot smago situāciju vietējā tirgū.
Šogad AS “Latvijas balzams” plāno laist klajā jaunus produktus gan vieglo, gan stipro alkoholisko dzērienu grupās. Plānots, ka šogad kopumā būs līdz pat 10 dažādiem jauniem produktiem.
AS “Latvijas balzams” šogad plāno veikt investīcijas 1,9 miljonu latu apjomā. Lielākie šā gada investīciju projekti ir jauna taras noliktavas celtniecība, ieguldījumi ražošanas tehnoloģiju uzlabošanā, jo īpaši pildīšanas automātu nomaiņā. Tāpat būtiski ieguldījumi paredzēti uzņēmuma resursu vadības sistēmas nomaiņā.
 
 
 
 
AS “Latvijas balzams”
Valdes priekšsēdētājs                                                                           Kārlis Andersons
 
 
 
 
Papildus informācijai: 
Inta Belova
tel.: +371 67011715
Pielikumi