Šīs tīmekļa vietnes satura kvalitātes uzlabošanai un pielāgošanai lietotāju vajadzībām tiek lietotas sīkdatnes - tai skaitā arī trešo pušu sīkdatnes. Turpinot lietot šo vietni Jūs piekrītat sīkdatņu lietošanai.
LATVIJAS KUĢNIECĪBAS REZULTĀTI PAR 35% LABĀKI NEKĀ PLĀNOTS; KUĢOŠANAS NOZARĒ JOPROJĀM STAGNĀCIJA
Emitents Latvijas kuģniecība, AS (48510000VYR04HZGC213)
Veids Finanšu pārskati
Valoda LV
Statuss Publicēts
Versija
Datums 2010-05-31 16:28:21
Versijas komentārs
Teksts

 Par spīti ilgstošajai stagnācijai globālajā kuģošanas tirgū, ko visspilgtāk raksturo frakts likmju dramatiskais kritums un kuģu piespiedu dīkstāve kā kravu pārvadājumu krasas samazināšanas rezultāts, publiskā akciju sabiedrība „Latvijas kuģniecība“ 2010. gada 1. ceturksnī spējusi nodrošināt pārdomātus un sabalansētus saimnieciskās darbības rezultātus. Kaut gan, aktīvi īstenojot aktuālajām tirgus norisēm atbilstošu darbības stratēģiju, no ekonomiskās lejupslīdes sekām pilnībā izvairīties a/s „Latvijas kuģniecība“ koncernam nav bijis iespējams, šāgada pirmo trīs mēnešu neauditētie konsolidētie rezultāti ir labāki par prognozētajiem, uzņēmuma neto zaudējumiem sasniedzot 10,6 milj. ASV dolāru jeb par 35% mazāk nekā iepriekš plānots. 

Atspoguļojot vispārējo situāciju kuģošanas tirgos, a/s „Latvijas kuģniecība” flotes darbības ieņēmumi bijuši salīdzinoši zemi, nenosedzot kuģu operatīvās darbības izmaksas. A/s „Latvijas kuģniecība” koncerna rezultātu būtiski pasliktināja arī neplānotie zaudējumi no valūtas svārstībām sakarā ar ievērojamām ASV dolāra kursa izmaiņām. A/s „Latvijas kuģniecība“ koncerna ieņēmumi 2010. gada 1. ceturksnī sasniedza 25,2 milj. ASV dolāru, un šis rādītājs ir atbilstošs plānotajam līmenim gan attiecībā uz neto reisa rezultāta un budžeta izpildi, gan arī uz koncerna meitu sabiedrību neto apgrozījumu. Efektīvi pārvaldot uzņēmuma finanšu resursus, a/s „Latvijas kuģniecība“ administratīvās izmaksas 2010. gada 1. ceturksnī samazinājušās par 60%, salīdzinot ar attiecīgo pagājušā gada periodu.

Veicot rūpīgu a/s „Latvijas kuģniecība“ darbības izvērtējumu un iezīmējot koncerna nākotnes perspektīvas atbilstoši globālajām norisēm kuģošanas tirgos, a/s „Latvijas kuģniecība“, visticamāk, ir sekmīgi pārvarējusi tās saimnieciskās darbības rezultātu viszemāko punktu, uzskata uzņēmuma eksperti. Tāpēc ir pamats piesardzīgam optimismam, ka turpmākajos atskaišu periodos, līdz ar frakts tirgu atlabšanu, a/s „Latvijas kuģniecība“ kuģu darbības rezultāti varētu sasniegt augstāku līmeni. 

Nozares profesionāļi – viena no pasaules vadošajām jūras risku apdrošināšanas kompānijām „Marsh McLennan“ turpina ierindot a/s „Latvijas kuģniecība“ starp pievilcīgākajiem biznesa partneriem jūras pārvadājumu industrijā. Šis fakts nepārprotami liecina par uzņēmuma ilgtermiņa stabilitāti, neņemot vērā krīzes un tai sekojošās stagnācijas radītās īslaicīgās grūtības. Daudzu gadu garumā un joprojām a/s „Latvijas kuģniecība“ industrijas vidē tiek vērtēta kā nopietns spēlētājs vidēja lieluma tankkuģu nišā, kam īpaši raksturīgas augsti kvalificētas kuģu komandas – tātad pirmklasīga kuģu ekspluatācijas risku statistika.

2010. gada 1. ceturksnis, kas kuģošanas biznesā joprojām iezīmējās ar zemo tirgus aktivitāti un jūtami kritušām frakts likmēm, a/s „Latvijas kuģniecība“ ir izdevies minimizēt gan riskus, gan zaudējumus un salīdzinoši ar citiem tirgus dalībniekiem noslēgt izdevīgus īstermiņa laika nomas frakts līgumus gandrīz visiem flotes tankkuģiem, tādējādi efektīvi īstenojot kuģu fraktēšanas politiku, kas ļauj elastīgi nodarbināt uzņēmuma floti atbilstoši tirgus apstākļiem. Kopumā šā gada 1.ceturksnī a/s „Latvijas kuģniecība“ ar tās flotē ietilpstošajiem tankkuģiem noslēgusi 35 darījumus.

Efektīvi izmantojot krīzes radītās iespējas un izaicinājumus, a/s „Latvijas kuģniecība” turpina palielināt koncerna tankkuģu flotes konkurētspēju starptautisko jūras kravu pārvadājumu tirgos, koncentrējot spēkus flotes atjaunošanas stratēģijas īstenošanai. Stratēģijas ietvaros turpinās flotes atjaunošana, tostarp vecāko kuģu iespējami izdevīga pārdošana, tā nodrošinot a/s „Latvijas kuģniecība” vidēja izmēra tankkuģu segmenta kravnesības saglabāšanu un palielināšanu nākotnē. 2010. gada pirmajā ceturksnī ir pārdoti divi tankkuģi, un plānota vēl piecu novecojušu „Kherson“ tipa kuģu pārdošana. Minēto kuģu vidējais vecums ir vairāk nekā divdesmit gadu, un to ekspluatācija ir kļuvusi finansiāli neizdevīga.  

Flotes konsekventas atjaunošanas rezultātā a/s “Latvijas kuģniecība” izdevies kuģu vidējo vecumu samazināt vairāk nekā par pusi: no 17,5 gadiem 2005. gadā līdz 7,9 gadiem patlaban. Plānots, ka jau šā gada pirmo sešu mēnešu perioda beigās a/s „Latvijas kuģniecība” flotes kuģu vidējais vecums būs piecu gadu robežās. Realizējot flotes atjaunošanas programmu, a/s „Latvijas kuģniecība” iegūs jaunu un starptautiskajām prasībām atbilstošu ekonomiski efektīvu floti, un, atgūstoties ekonomiskajai situācijai pasaulē, šis būs viens no pamatfaktoriem a/s „Latvijas kuģniecība” sekmīgas darbības nodrošināšanā visu akcionāru interesēs.

A/s „Latvijas kuģniecība“ ir publiska akciju sabiedrība, kuras akcijas kotē vērtspapīru biržā NASDAQ OMX Riga. Visas a/s „Latvijas kuģniecība” akcijas atrodas publiskajā apgrozībā un ir iekļautas a/s „NASDAQ OMX Riga” Baltijas Oficiālajā sarakstā. 2010. gada 1. ceturksnī a/s „Latvijas kuģniecība” akciju cena perioda sākumā un tā beigās ir bijusi 0,40 LVL, tomēr ceturkšņa laikā tā ir svārstījusies robežās no 0,35 LVL līdz pat 0,52 LVL. Kopumā a/s „Latvijas kuģniecība” akcijas ierindojās starp visaktīvāk tirgotajām - biržā veikts 691 darījums ar 2,54 miljoniem akciju 0,92 miljonu LVL vērtībā jeb 57% no visu Baltijas Oficiālajā sarakstā iekļauto Latvijas uzņēmumu tirgoto akciju skaita un 30% no apgrozījuma kopvērtības naudas izteiksmē. 2010. gada 31. martā a/s „Latvijas kuģniecība” akciju kapitalizācija NASDAQ OMX Riga sasniedza 80 000 000 LVL.

A/s „Latvijas kuģniecība” ierindojas starp lielākajiem pasaules kuģu īpašniekiem mazo un vidēji mazo tankkuģu segmentā un pēc naftas produktu pārvadājumu apjoma atrodas vadošajās pozīcijās starp analogām kompānijām Ziemeļeiropā. A/s „Latvijas kuģniecība” pieder 23 mūsdienu prasībām atbilstoši, moderni kuģi ar pieredzējušām un labi apmācītām apkalpēm. Kopumā uzņēmuma komerciālajā vadībā esošajā flotē ietilpst 25tankkuģi, jo a/s „Latvijas kuģniecība” ekspluatē arī divus citiem kuģu īpašniekiem piederošus kuģus. Jau tuvākajos gados a/s „Latvijas kuģniecība” floti papildinās četri jauni vidēja izmēra kuģi naftas produktu pārvadāšanai.

 

Papildu informācija:

 

Marita Ozoliņa-Tumanovska,

Sabiedrisko attiecību un reklāmas dienesta vadītāja

tālr.: +371 67020120, 29287169;

e-pasts: marita.ozolina@lscgroup.lv

Pielikumi
Nerevidētais 2010. g. 1. cet. saīsinātais konsolidētais finanšu pārskats.pdf (300.03 kB)