Šīs tīmekļa vietnes satura kvalitātes uzlabošanai un pielāgošanai lietotāju vajadzībām tiek lietotas sīkdatnes - tai skaitā arī trešo pušu sīkdatnes. Turpinot lietot šo vietni Jūs piekrītat sīkdatņu lietošanai.
Neauditēts 2010.gada 3 mēnešu finanšu pārskats
Emitents Amber Latvijas balzams, AS (097900BGLZ0000056644)
Veids Finanšu pārskati
Valoda LV
Statuss Publicēts
Versija
Datums 2010-05-29 14:06:59
Versijas komentārs
Teksts

 

Vadības ziņojums
 
Darbības veids
 
Uzņēmums ir dibināts 1900. gadā, bet esošo nosaukumu ieguvis 1970. gadā. AS „Latvijas balzams” ir vadošais alkoholisko dzērienu ražotājs Baltijas valstīs, kas ražo vairāk nekā 130 dažādu nosaukumu dzērienus. AS “Latvijas balzams” vadošais akcionārs ir „SPI Regional Business Unit BV”, kam pieder 89.53% akciju no pamatkapitāla.
 
Uzņēmuma darbība 2010. gada pirmajā ceturksnī
 
AS “Latvijas balzams” ir lielākais alkoholisko dzērienu ražotājs Latvijā un viens no lielākajiem nodokļu maksātājiem valstī. 2010. gada pirmajā ceturksnī nodokļos valsts budžetā AS “Latvijas balzams” ieskaitījis 8.1 miljonus latu, tai skaitā 6.0 milj. latu kā akcīzes nodokli.
 
Uzņēmuma neauditētais apgrozījums 2010. gada pirmajā ceturksnī bija 16.0 miljoni latu, kas ir par 9% mazāk nekā 2009. gada pirmajā ceturksnī. Apgrozījuma samazinājums vietējā tirgū 16.5%, salīdzinot ar to pašu periodu 2009. gadā. Salīdzinot ar 2009. gada pirmo ceturksni, eksporta realizācija samazinājās par 3.5% jeb par       41 tūkstoti latu, tajā skaitā realizācija uz ES dalībvalstīm, salīdzinot ar 2009. gada pirmo ceturksni, samazinājās par 11%, uz Igauniju samazinājās par 17%, bet uz Lietuvu palielinājās par 8%. Apgrozījuma kritums ir saistīts ar akcīzes nodokļa paaugstināšanu, nelegālā alkohola tirdzniecības pieaugumu, kā arī ar ekonomiskās aktivitātes pazemināšanos galvenajos preču noieta tirgos. 2010. gada pirmajā ceturksnī galvenie eksporta virzieni ir bijuši Baltijas valstis, Krievija, Vācija un Skandināvija, paralēli aktīvi norisinājusies jaunu eksporta tirgu apgūšana.
 
Pārskata perioda neauditētā peļņa ir 388 tūkstoši latu, kas ir par 36% mazāk nekā 2009. gada pirmajā ceturksnī.
 
Turpmākās darbības perspektīvas.
  
Neskatoties uz kritisko ekonomisko situāciju un iedzīvotāju zemo pirktspēju Latvijā, uzņēmuma mērķis ir noturēt esošo tirgus daļu, kā arī turpināt eksporta tirgu apgūšanu, pilnveidojot produktu portfeli. 2010. gada otrajā ceturksnī AS “Latvijas balzams” prioritātes būs tālāka ražošanas un loģistikas izmaksu kontrole, optimizācija un ražošanas efektivitātes paaugstināšana, sabiedrības konkurētspējas palielināšana.
 
 
AS “Latvijas balzams”
Valdes priekšsēdētājs                                                                           Kārlis Andersons
 
 
Rīgā, 2010. gada 28. maijā
Pielikumi
LB_1Q2010_LV.doc (896.00 kB)
LB_1Q2010_LV_EUR.doc (979.00 kB)