Emitents | Amber Latvijas balzams, AS (097900BGLZ0000056644) |
Veids | Finanšu pārskati |
Valoda | LV |
Statuss | Publicēts |
Versija | |
Datums | 2010-05-29 14:06:59 |
Versijas komentārs | |
Teksts |
Vadības ziņojums
Darbības veids
Uzņēmums ir dibināts 1900. gadā, bet esošo
nosaukumu ieguvis 1970. gadā. AS „Latvijas balzams” ir
vadošais alkoholisko dzērienu ražotājs Baltijas valstīs, kas ražo
vairāk nekā 130 dažādu nosaukumu dzērienus. AS “Latvijas
balzams” vadošais akcionārs ir „SPI Regional Business
Unit BV”, kam pieder 89.53% akciju no pamatkapitāla.
Uzņēmuma darbība 2010. gada pirmajā
ceturksnī
AS “Latvijas balzams” ir lielākais alkoholisko dzērienu
ražotājs Latvijā un viens no lielākajiem nodokļu maksātājiem
valstī. 2010. gada pirmajā ceturksnī nodokļos valsts budžetā AS
“Latvijas balzams” ieskaitījis 8.1 miljonus latu, tai skaitā
6.0 milj. latu kā akcīzes nodokli.
Uzņēmuma neauditētais apgrozījums 2010. gada pirmajā ceturksnī
bija 16.0 miljoni latu, kas ir par 9% mazāk nekā 2009. gada pirmajā
ceturksnī. Apgrozījuma samazinājums vietējā tirgū 16.5%, salīdzinot
ar to pašu periodu 2009. gadā. Salīdzinot ar 2009. gada pirmo
ceturksni, eksporta realizācija samazinājās par 3.5% jeb par
41 tūkstoti latu, tajā
skaitā realizācija uz ES dalībvalstīm, salīdzinot ar 2009. gada
pirmo ceturksni, samazinājās par 11%, uz Igauniju samazinājās par
17%, bet uz Lietuvu palielinājās par 8%. Apgrozījuma
kritums ir saistīts ar akcīzes nodokļa paaugstināšanu, nelegālā
alkohola tirdzniecības pieaugumu, kā arī ar ekonomiskās aktivitātes
pazemināšanos galvenajos preču noieta tirgos. 2010. gada pirmajā
ceturksnī galvenie eksporta virzieni ir bijuši
Baltijas valstis, Krievija, Vācija un Skandināvija, paralēli aktīvi
norisinājusies jaunu eksporta tirgu apgūšana.
Pārskata perioda neauditētā peļņa ir 388 tūkstoši latu,
kas ir par 36% mazāk nekā 2009. gada pirmajā
ceturksnī.
Turpmākās darbības perspektīvas.
Neskatoties uz kritisko ekonomisko situāciju un
iedzīvotāju zemo pirktspēju Latvijā, uzņēmuma mērķis ir noturēt
esošo tirgus daļu, kā arī turpināt eksporta tirgu apgūšanu,
pilnveidojot produktu portfeli. 2010. gada otrajā ceturksnī
AS “Latvijas balzams” prioritātes būs tālāka ražošanas un
loģistikas izmaksu kontrole, optimizācija un ražošanas
efektivitātes paaugstināšana, sabiedrības konkurētspējas
palielināšana.
AS “Latvijas balzams”
Valdes
priekšsēdētājs
Kārlis Andersons
Rīgā, 2010. gada 28. maijā
|
Pielikumi |