Šīs tīmekļa vietnes satura kvalitātes uzlabošanai un pielāgošanai lietotāju vajadzībām tiek lietotas sīkdatnes - tai skaitā arī trešo pušu sīkdatnes. Turpinot lietot šo vietni Jūs piekrītat sīkdatņu lietošanai.
A/s "Latvijas balzams" neauditētais finanšu pārskats par 2009.gadu
Emitents Amber Latvijas balzams, AS (097900BGLZ0000056644)
Veids Finanšu pārskati
Valoda LV
Statuss Publicēts
Versija
Datums 2010-02-26 18:36:16
Versijas komentārs
Teksts

Vadības ziņojums

 
Darbības veids
 
Uzņēmums ir dibināts 1900. gadā, bet esošo nosaukumu ieguvis 1970. gadā. AS „Latvijas balzams” ir vadošais alkoholisko dzērienu ražotājs Baltijas valstīs, kas ražo vairāk nekā 130 dažādu nosaukumu dzērienus. AS “Latvijas balzams” vadošais akcionārs ir „SPI Regional Business UnitBV”, kam pieder 89.52% akciju no pamatkapitāla.
 
Uzņēmuma darbība 2009. gadā
 
AS “Latvijas balzams” ir lielākais alkoholisko dzērienu ražotājs Baltijas valstīs un viens no lielākajiem nodokļu maksātājiem Latvijā. 2009. gadā nodokļos valsts budžetā AS “Latvijas balzams” ieskaitījis 43 milj. latu, tai skaitā 33 milj. latu kā akcīzes nodokli.
 
Uzņēmuma neauditētais apgrozījums 2009. gadā bija 82.4 miljoni latu, kas ir par 20.4% mazāk nekā 2008. gadā. Apgrozījums vietējā tirgū salīdzinot ar iepriekšējo  gadu ir samazinājies par 23.7%, eksporta tirgū par 15.9%. 2009. gadā realizācija uz ES dalībvalstīm, salīdzinot ar 2008. gadu, samazinājās par 7.8%. Realizācija uz Lietuvu samazinājās par 25.2%, bet uz Igauniju saglabāja 2008. gada apjomus. Apgrozījuma kritums ir saistīts ar akcīzes nodokļa celšanos reģiona valstīs, nelegālā alkohola tirdzniecības pieaugumu, kā arī ar ekonomiskās aktivitātes pazemināšanos galvenajos preču noieta tirgos. 2009. gadā galvenie eksporta virzieni ir bijuši Baltijas valstis, Polija un Skandināvija, paralēli aktīvi norisinājusies jaunu eksporta tirgu apgūšana, kā piemēram Maroka un Slovākija.
 
Pārskata perioda neauditētā peļņa ir 3 673 tūkstoši latu, kas ir par 37.8% mazāk nekā 2008. gadā.
 
Turpmākās darbības perspektīvas
 
Neskatoties uz kritisko ekonomisko situāciju un iedzīvotāju zemo pirktspēju Latvijā, uzņēmuma mērķis ir noturēt esošo tirgus daļu, kā arī turpināt eksporta tirgu apgūšanu, pilnveidojot produktu portfeli. 2010. gadā AS “Latvijas balzams” prioritātes būs tālāka ražošanas izmaksu kontrole un ražošanas efektivitātes paaugstināšana.
 
 
 
AS “Latvijas balzams”
Valdes priekšsēdētājs                                                                           Kārlis Andersons
 
 
Rīgā, 2010. gada 25. februārī
Pielikumi
LB 4Q2009 LV.doc (837.00 kB)
LB 4Q2009 LV_EUR.doc (936.00 kB)
pazinojums_par_vadibas_atbildibu_lv_20100224.doc (161.50 kB)
vadibas_zinojums_rfb_12m2009_LVv20100225.doc (35.00 kB)