Šīs tīmekļa vietnes satura kvalitātes uzlabošanai un pielāgošanai lietotāju vajadzībām tiek lietotas sīkdatnes - tai skaitā arī trešo pušu sīkdatnes. Turpinot lietot šo vietni Jūs piekrītat sīkdatņu lietošanai.
AS Latvijas balzams starpperioda finanšu pārskati par 2009. gada 3 mēnešiem
Emitents Amber Latvijas balzams, AS (097900BGLZ0000056644)
Veids Finanšu pārskati
Valoda LV
Statuss Publicēts
Versija
Datums 2009-05-29 16:30:52
Versijas komentārs
Teksts   Vadības ziņojums

 Darbības veids

 Uzņēmums ir dibināts 1900. gadā, bet esošo nosaukumu ieguvis 1970. gadā. Tā ir visplašākā spektra alkoholisko dzērienu ražotne. Pavisam AS “Latvijas balzams” ražo 130 dažādu nosaukumu dzērienus. AS “Latvijas balzams” vadošais akcionārs ir “S.P.I. Distilleries.B.V.”, kam pieder 89.52% akciju no pamatkapitāla.

 Uzņēmuma darbība 2009. gada pirmajā ceturksnī

 AS “Latvijas balzams” ir lielākais alkoholisko dzērienu ražotājs Latvijā un viens no lielākajiem nodokļu maksātājiem valstī. 2009. gada pirmajā ceturksnī nodokļos valsts budžetā AS “Latvijas balzams” ieskaitījis 10.02 miljonus latu, tai skaitā 7.6 milj. latu kā akcīzes nodokli.

 Uzņēmuma neauditētais apgrozījums 2009. gada pirmajā ceturksnī bija 17.5 miljoni latu, kas ir par 21% mazāk nekā 2008. gada pirmajā ceturksnī. Apgrozījuma samazinājums vietējā tirgū 27.5%, salīdzinot ar to pašu periodu 2008. gadā. Salīdzinot ar 2008. gada pirmo ceturksni, eksporta realizācija samazinājās par 11% jeb par 899 tūkstošiem latu, tajā skaitā realizācija uz ES dalībvalstīm, salīdzinot ar 2008. gada pirmo ceturksni, samazinājās par 12% un realizācija uz Lietuvu samazinājās par 36%, savukārt uz Igauniju palielinājās par 6%. Apjoma kritums ir saistīts ar akcīzes nodokļa celšanos, nelegālā alkohola tirdzniecības pieaugumu, kā arī ar ekonomiskās aktivitātes pazemināšanos visā pasaulē. Galvenie eksporta virzieni šī gada pirmajos trīs mēnešos bijuši Baltijas valstis, Polija un Skandināvija, paralēli aktīvi norisinājusies jaunu eksporta tirgu apgūšana.

 Uzņēmums lielu uzmanību velta savas darbības efektivitātes paaugstināšanai un izmaksu samazināšanai tā rezultātā peļņas rādītāji salīdzinājumā ar iepriekšējo periodu ir būtiski palielinājušies. Pārskata perioda peļņa bija 607 tūkstoši latu, kas par 1 110 tūkstošiem latu vairāk nekā 2008. gada pirmajā ceturksnī ( -503 tūkstoši latu).

 Turpmākās darbības perspektīvas

 Neskatoties uz kritisko ekonomisko situāciju valstī un iedzīvotāju zemo pirktspēju, uzņēmuma mērķis ir noturēt esošo tirgus daļu, kā arī turpināt eksporta tirgu apgūšanu, pilnveidojot esošo produktu portfeli. 2009. gada otrajā ceturksnī AS “Latvijas balzams” prioritātes būs tālāka ražošanas izmaksu kontrole un izmaksu pieauguma ierobežošana, ražošanas efektivitātes paaugstināšana.

  

AS “Latvijas balzams”

Valdes priekšsēdētājs                                                                           Kārlis Andersons

 

 

Rīgā, 2009. gada 29. maijā

Pielikumi
LB_1Q2009_LV.doc (688.00 kB)
LB_1Q2009_LV_EUR.doc (747.50 kB)
Pazinojums_par_vadibas_atbildibu_LV.doc (161.50 kB)