Šīs tīmekļa vietnes satura kvalitātes uzlabošanai un pielāgošanai lietotāju vajadzībām tiek lietotas sīkdatnes - tai skaitā arī trešo pušu sīkdatnes. Turpinot lietot šo vietni Jūs piekrītat sīkdatņu lietošanai.
AS „Latvijas kuģniecība” peļņa 2008. gada deviņos mēnešos - 65,6 miljoni ASV dolāru
Emitents Latvijas kuģniecība, AS (48510000VYR04HZGC213)
Veids Finanšu pārskati
Valoda LV
Statuss Publicēts
Versija
Datums 2008-11-27 09:35:38
Versijas komentārs
Teksts
Akciju sabiedrības „Latvijas kuģniecība” 2008. gada deviņu mēnešu neauditētais konsolidētais finanšu pārskats liecina, ka koncerns guvis 65,6 miljonu ASV dolāru neto peļņu, par 1,7 miljoniem pārsniedzot pagājušā gada analoga perioda rādītāju. Gandrīz par 10 miljoniem ASV dolāru pieaudzis arī neto reisu rezultāts, kas šā gada pārskata periodā veidoja 163,9 miljonus ASV dolāru, salīdzinot ar 154,3 miljoniem ASV dolāru pērn.

Pozitīvos a/s „Latvijas kuģniecība” saimnieciskās darbības rezultātus nodrošināja gūtā  peļņa no kuģu darbības (49,6 miljoni ASV dolāru) un veiksmīgi realizētās piecu novecojušu kuģu pārdošanas (45,2 miljoni ASV dolāru).

A/s „Latvijas kuģniecība” aktīvi pārskata periodā ir pieauguši, 2008. gada 30. septembrī sasniedzot 928,8 miljonus ASV dolāru. Koncerna pašu kapitāla vērtība perioda beigās bija 552,8 miljoni ASV dolāru, bet pelņa uz vienu akciju, neraugoties uz izteikti nelabvēlīgo situāciju globālajos akciju tirgos, veidoja 0,34 ASV dolārus, salīdzinot ar 0,32 ASV dolāriem analogā 2007. gada periodā.

Visas a/s „Latvijas kuģniecība” akcijas atrodas publiskajā apgrozībā un ir iekļautas Rīgas Fondu biržas Oficiālajā sarakstā. Koncerna akcijas pārskata periodā veidoja vairāk nekā 50 procentus no kopējā Rīgas Fondu biržas apgrozījuma pēc tirgoto akciju skaita – 2008. gada deviņos mēnešos veikti 2 218 darījumi ar 6,36 miljoniem a/s „Latvijas kuģniecība” akciju, to kopējai vērtībai pieaugot līdz 7,05 miljoniem latu.

2008. gada septembra beigās a/s „Latvijas kuģniecība” komerciālajā vadībā esošajā flotē ietilpa 33 tankkuģi, divi gāzvedējkuģi un viens sauskravu kuģis. Pārskata periodā a/s „Latvijas kuģniecība” ir pārdevusi trīs novecojušus tankkuģus, divus refrižeratorkuģus,  saņēmusi no Horvātijas kuģu būves rūpnīcas jaunbūvēto kuģi „Salacgrīva”, kā arī turpināja ekspluatēt laika nomā trīs citiem kuģu īpašniekiem piederošus tankkuģus.

2008. gada pirmajos deviņos mēnešos a/s „Latvijas kuģniecība” flote guva peļņu visos tās segmentos, kaut arī pirmajā pusgadā turpinājās kuģu degvielas cenu kāpums. Jau jūlija beigās sākās degvielas cenu lejupslīde, kas, lai arī īslaicīgi, tomēr pozitīvi ietekmēja flotes reisu rezultātus. Vislielāko īpatsvaru peļņā no kuģu darbības tradicionāli deva tankkuģu flote – 82 procentus, gāzvedējkuģu flotes īpatsvars nedaudz palielinājās un sasniedza 14 procentus, refrižeratorkuģu daļa bija trīs procenti, bet sauskravu kuģis atskaites periodā guva peļņu, kas veido nedaudz vairāk kā vienu procentu no kopējā a/s „Latvijas kuģniecība” kuģu darbības rezultāta.

Tankkuģu reisa nomas likmes atskaites periodā mēreni pieauga un trešā ceturkšņa sākumā bija sasniegušas šā gada augstāko punktu. Tomēr jūlija pirmajās nedēļās sākās būtiska likmju lejupslīde, un tā turpinājās līdz pat augusta vidum. Likmju pazemināšanās ir saistīta  ar ikgadējo vasaras perioda iestāšanos, kam raksturīga apkures sezonas  beigšanās un atvaļinājuma laika faktors. Jau augusta vidū likmes stabilizējās, iezīmējot īstermiņa tirgus atveseļošanos.

A/s „Latvijas kuģniecība” flotē ietilpstošie divi gāzvedējkuģi 2008. gada deviņos  mēnešos turpināja strādāt „SkandiGas” pūla ietvaros. Ieņēmumi no gāzvedējkuģiem bija augstāki, salīdzinot ar pagājušā gada attiecīgo rādītāju.

Pārskata periodā tika pabeigta novecojušās refrižeratorkuģu flotes pārdošana, paredzot iegūto līdzekļu investēšanu vēl četru vidēja izmēra (MR) tankkuģu būvē.

A/s „Latvijas kuģniecība” flotē ietilpstošais vienīgais sauskravu kuģis pārskata periodā  tika izmantots laika nomā atbilstoši jau iepriekš noslēgtajam laika nomas līgumam un uzrādīja tādu pašu rezultātu kā iepriekšējā gadā.

A/s „Latvijas kuģniecība” padomes priekšsēdētājs Uldis Pumpurs norāda: „Lai arī a/s „Latvijas kuģniecība” deviņu mēnešu rezultātus vērtēju kā ļoti labus, jāatzīst, ka tuvākajā laikā gaidāma jūras pārvadājumu tirgus situācijas pasliktināšanās. Jau šobrīd redzams, ka tirgus ir piesātināts un, ņemot vērā globālās recesijas draudus, krītas pieprasījums pēc izejvielu pārvadājumiem. 
Šajā situācijā a/s „Latvijas kuģniecība” stiprinās savu investīciju virzienu ar mērķi diversificēt uzņēmuma ienākumu avotus. Mūsu uzņēmumam ir pietiekami brīvu naudas līdzekļu, kurus, iespējams, izdevīgi ieguldīsim dažādās aktīvu kategorijās.”

Jaunu spēku, konkurējot pasaules tirgos, a/s „Latvija kuģniecība” devusi flotes modernizācijas programmas īstenošana – tās ietvaros pēdējo triju gadu laikā saņemtas 13 Horvātijas kuģu būves rūpnīcā „3. Maj” un Korejas kuģu būves rūpnīcā "Hyundai Mipo Dockyard Co., Ltd". pasūtītās kuģu jaunbūves. Pabeidzot tankkuģu atjaunošanas programmas pirmo kārtu, 2008. gada novembrī a/s „Latvijas kuģniecība” saņems vēl vienu Horvātijas kuģu būves rūpnīcā „3. Maj” būvētu kuģa jaunbūvi „Ainaži”, kuras nolaišanas ūdenī ceremonijā šā gada 5. septembrī piedalījās arī Latvijas Valsts prezidents Valdis Zatlers.

Papildus minētajam flotes atjaunošanas projektam, atbilstoši a/s „Latvijas kuģniecība” darbības stratēģijā līdz 2015. gadam ietvertajam tankkuģu flotes attīstības scenārijam turpinās vēl četru vidēja izmēra (MR) tankkuģu ar kravnesību 52 000 tonnu būve Korejas kuģu būves rūpnīcā „Hyundai Mipo Dockyard Co., Ltd". Pasūtīto tankkuģu jaunbūvju optimālais izmērs pieļaus to vispusīgu izmantošanu naftas produktu, ķīmisko kravu un augu eļļas pārvadājumos.

Sīkākai informācijai:
Marita Ozoliņa-Tumanovska
Sabiedrisko attiecību dienesta vadītāja
Tālr. 67020120, 29287169; E-pasts: marita.ozolina@lscgroup.lv
Pielikumi
LK_2008_gada_devinu_menesu_finansu_parskats.pdf (617.42 kB)