Šīs tīmekļa vietnes satura kvalitātes uzlabošanai un pielāgošanai lietotāju vajadzībām tiek lietotas sīkdatnes - tai skaitā arī trešo pušu sīkdatnes. Turpinot lietot šo vietni Jūs piekrītat sīkdatņu lietošanai.
AS „Latvijas kuģniecība” 2008. gada pelņa pirmajā pusgadā – 42, 1 miljoni ASV dolāru
Emitents Latvijas kuģniecība, AS (48510000VYR04HZGC213)
Veids Finanšu pārskati
Valoda LV
Statuss Publicēts
Versija
Datums 2008-08-27 14:06:49
Versijas komentārs
Teksts

Akciju sabiedrības „Latvijas kuģniecība” padome šodien, 27. augustā, ir izskatījusi un pieņēmusi zināšanai koncerna 2008. gada pirmā pusgada finanšu rezultātus. Tie uzskatāmi apliecina koncerna flotes komerciālās vadības efektivitāti un pieņemto stratēģisko lēmumu pareizību – neraugoties uz dažādu ārēju faktoru nelabvēlīgo ietekmi uz uzņēmuma darbību, akciju sabiedrība „Latvijas kuģniecība” pārskata periodā strādājusi sekmīgi un guvusi peļņu 42, 1 miljona ASV dolāru apmērā. 


Koncerna neto reisu rezultāts sasniedza 111,7 miljonus ASV dolāru, par 10,9 miljoniem ASV dolāru pārspējot pagājušā gada attiecīgā perioda rādītāju. Akciju sabiedrības „Latvijas kuģniecība” koncerna tīrā peļņa veidoja 42,1 miljonu ASV dolāru, un šādu rezultātu nodrošināja gan peļņa no kuģu darbības - 34,1 miljons ASV dolāru, gan arī peļņa no veiksmīgi realizētās sešu vecāko kuģu pārdošanas 27,7 miljonu ASV dolāru apmērā. Koncerna peļņas rādītāju starpību, salīdzinot ar analogu pagājušā gada periodu, pamatā izskaidro kuģu pārdošanas rezultātā gūtās peļņas atšķirības: pērn pirmajā pusgadā peļņa no pamatlīdzekļu pārdošanas veidoja 38,0 miljonus ASV dolāru, savukārt šā gada atskaites periodā – 27,7 miljonus ASV dolāru.

Akciju sabiedrības „Latvijas kuģniecība” koncerns 2008. gada pirmajā pusgadā turpināja īstenot tam izvirzīto stratēģisko darbības mērķi – koncerna vērtības pieauguma nodrošināšanu, saglabājot tā vietu pasaulē vidēja izmēra tankkuģu īpašnieku desmitniekā.

Akciju sabiedrības „Latvijas kuģniecība” padomes priekšsēdētājs Uldis Pumpurs atzīst: „Ir ļoti svarīgi, lai kompānijas vadošais menedžements pie koncerna stratēģijas izpildes strādātu ciešā sadarbībā ar darbiniekiem, un esmu gandarīts, ka kopīgo pūliņu rezultātā mums izdodas realizēt tos stratēģiskā mēroga darba uzdevumus, kas izriet no kompānijas un tās akcionāru interesēm”.

Pārskata periodā pieauguši akciju sabiedrības „Latvijas kuģniecība” koncerna aktīvi, 2008. gada 30. jūnijā sasniedzot 897,5 miljonus ASV dolāru. Koncerna neauditētais pašu kapitāls perioda beigās bija 531,0 miljons ASV dolāru.  Visas akciju sabiedrības „Latvijas kuģniecība” akcijas atrodas publiskajā apgrozībā un ir iekļautas Rīgas Fondu biržas Oficiālajā sarakstā. 2008. gada pirmajā pusgadā akciju sabiedrības „Latvijas kuģniecība” akcijas veidoja vislielāko apgrozījumu starp Rīgas Fondu biržā kotētajiem uzņēmumiem – biržā veikti 1 490 darījumi kopsummā ar 4,38 miljoniem akciju 4,75 miljonu latu vērtībā. 2008. gada 30. jūnijā akciju sabiedrības „Latvijas kuģniecība” akciju kapitalizācija Rīgas Fondu biržā sasniedza 246 000 000 latus.

2008. gada pirmajos sešos mēnešos akciju sabiedrības „Latvijas kuģniecība” flote guva peļņu visos tās segmentos. Kaut gan pārskata periodā krasi pieauga jēlnaftas cenas, attiecīgi paaugstinoties arī degvielas izmaksām, optimāls dažādu frakts veidu pielietojums atbilstoši jūras pārvadājumu tirgus apstākļiem deva iespēju koncerna flotēm strādāt ar pozitīvu rezultātu – peļņa no kuģu darbības pārskata periodā sasniedza 34,1 miljonu ASV dolāru, salīdzinot ar 34,7 miljoniem ASV dolāru analogā laika periodā pērn.

Tankkuģu reisa nomas likmes atskaites perioda sākumā sasniedza 2007. gada pēdējā ceturkšņa krituma zemāko punktu, un sākās mērens tirgus atveseļošanās posms. Šā gada pirmā ceturkšņa beigās un otrā ceturkšņa sākumā vērojamā aktivitāte naftas pārvadājumu jomā veicināja arī tirgus dalībnieku optimismu attiecībā uz frakts likmju attīstību. Lai arī nedaudz mazāk nekā pagājušajā gadā, akciju sabiedrības „Latvijas kuģniecība” flotes tankkuģu segments 2008. gada pirmajā pusgadā joprojām deva vislielāko īpatsvaru kopējā peļņā no kuģu darbības – 79 procentus jeb 27,1 miljonu  ASV dolāru. 

Abi 1997. gadā būvētie akciju sabiedrības „Latvijas kuģniecība” gāzvedējkuģi „Vidzeme” un „Kurzeme” pārskata periodā turpināja sekmīgi strādāt „SkandiGas” kopprojekta – pūla – ietvaros. Salīdzinot ar pagājušā gada analogu pārskata periodu, to devums pieaudzis par 0,6 miljoniem ASV dolāru - 2008. gada pirmajā pusgadā gāzvedējkuģu segmenta īpatsvars peļņā no kuģu darbības sasniedza 13 procentus jeb 4,3 miljonus ASV dolāru.

Saskaņā ar akciju sabiedrības „Latvijas kuģniecība” darbības stratēģijā izvirzītajiem mērķiem un iepriekš pieņemtajiem lēmumiem, atskaites periodā tika pārdoti trīs „Akadēmiķis Vavilovs” tipa refrižeratorkuģi, iegūtos līdzekļus investējot vēl četru vidēja izmēra (MR) tankkuģu būvē. Atlikušie divi koncerna flotē ietilpstošie refrižeratorkuģi pārskata periodā atbilstoši noslēgtajiem līgumiem galvenokārt tika izmantoti laika nomā. Ņemot vērā kuģu pārdošanas rezultātā samazinājušās kuģu saimnieciskās darbības izmaksas (ekipāžas, remontu, aprīkojuma u.c.) un laika nomas likmju pieaugumu, salīdzinot ar pagājušo gadu, peļņa no refrižeratorkuģu darbības bija par 0,6 miljoniem ASV dolāru augstāka nekā 2007. gada attiecīgajā laika periodā.

Arī akciju sabiedrības „Latvijas kuģniecība” koncerna flotē ietilpstošais sauskravu kuģis „Telo” 2008. gada pirmajā pusgadā turpināja strādāt laika nomā, ģenerējot stabilu un prognozējamu peļņu nedaudz vairāk kā 0,4 miljonu ASV dolāru apmērā.

2008. gada pirmajos sešos mēnešos tankkuģu atjaunošanas programmas ietvaros ekspluatācijā nodota Horvātijas kuģu būves rūpnīcā „3. Maj” pasūtītā kuģa jaunbūve – „Užava”. Vēl viens tankkuģis – „Salacgrīva” – tika saņemts neilgi pēc pārskata perioda beigām, 2008. gada 24. jūlijā. 2008. gada otrajā pusē akciju sabiedrība „Latvijas kuģniecība” plāno saņemt pēdējo no desmit Horvātijas kuģu būves rūpnīcā „3.Maj” pasūtītajiem tankkuģiem, tādējādi pabeidzot šo vērienīgo 2004. gadā aizsākto flotes atjaunošanas projektu. Kopumā no Horvātijas un Korejas kuģu būves rūpnīcām akciju sabiedrība „Latvijas kuģniecība” būs saņēmusi 14 jaunus un modernus starptautisko konvenciju prasībām kuģošanas drošības jomā atbilstošus kuģus.

Akciju sabiedrības „Latvijas kuģniecība” prezidents Imants Sarmulis uzsver: „Flotes modernizācijas programmas īstenošana devusi koncernam jaunu enerģiju – pēdējo divu  gadu laikā saņemti 12 jauni tankkuģi, kuru ieņēmumi, ņemot vērā tiem maksāto frakts likmju līmeni, ir būtiski augstāki nekā vecākajiem kuģiem. Konsekventi īstenotā koncerna tankkuģu flotes atjaunošana ir pozitīvs vēstījums mūsu esošajiem un potenciālajiem sadarbības partneriem, jo uzskatāmi apliecina akciju sabiedrības „Latvijas kuģniecība” ilgtermiņa nākotnes attīstības perspektīvas”.    

Papildus jau minētajam flotes atjaunošanas projektam, atbilstoši akciju sabiedrības „Latvijas kuģniecība” darbības stratēģijā līdz 2015. gadam ietvertajam tankkuģu flotes attīstības scenārijam turpinās vēl četru vidēja izmēra (MR) tankkuģu ar kravnesību 52 000 tonnu būve Korejas kuģu būves rūpnīcā „Hyundai Mipo Dockyard Co., Ltd". Pasūtīto tankkuģu jaunbūvju optimālais izmērs pieļaus to vispusīgu izmantošanu naftas produktu, ķīmisko kravu un augu eļļas pārvadājumos.

Uzziņai:
Akciju sabiedrības „Latvijas kuģniecība” koncerna pamatdarbība ir jūras kravu pārvadājumi starp pasaules ostām. 2008. gada pirmā pusgada beigās akciju sabiedrības „Latvijas kuģniecība” komerciālajā vadībā esošajā flotē ietilpa 40 kuģu - 35 tankkuģi, divi gāzvedējkuģi, divi refrižeratoru kuģi un viens sauskravu kuģis.



Sīkākai informācijai:
Marita Ozoliņa-Tumanovska
Sabiedrisko attiecību dienesta vadītāja
Tālr. 67020120, 29287169
E-pasts: marita.ozolina@lscgroup.lv
Pielikumi
LK_pirma_pusgada__2008_nervidets_finansu_parskats.pdf (622.57 kB)