Teksts
|
Sabiedrība ir dibināta 1900. gadā kā
Rīgas valsts degvīna noliktava Nr.1 un darbojas ar pašreizējo
nosaukumu kopš 1970. gada. SPI Group iekšējās restrukturizācijas
rezultātā, no 2014. gada oktobra Sabiedrības vadošais akcionārs un
89,99% akciju īpašnieks ir SIA “Amber Beverage Group”.
Šobrīd AS “Latvijas balzams” pārvalda divas alkohola ražotnes Rīgā
– stipro alkoholisko dzērienu ražošanas un dzirkstošo vīnu un
vieglo alkoholisko dzērienu ražošanas rūpnīcas. Ražošanas procesā
tiek izmantoti ingredienti no daudzām pasaules valstīm, kā arī ir
saglabātas tradicionālās ražošanas tehnoloģijas. Mūsu pamatproduktu
receptēm ir vairāku gadsimtu vēsture, piemēram, “Rīgas Melnā
Balzama” receptūra savus pirmsākumus rod 1752. gadā, savukārt
pasaulē labi zināmais degvīna zīmols “Moskovskaya Vodka” tika
izveidots 19. gadsimta beigās.
Baltijas reģionā esam ieņēmuši tirgus līdera pozīcijas visos stipro
alkoholisko dzērienu, kā arī vadošas pozīcijas dzirkstošo vīnu,
sidru un kokteiļu segmentos. Jaunā alkoholisko dzērienu paaudze, ko
pārstāv tādi zīmoli kā “Riga Black Vodka” un “Amber Gold
Vodka”, tiek ražota, izmantojot inovatīvās filtrācijas
tehnoloģijas, kas nodrošina īpašas garšas kvalitātes alkoholisko
dzērienu cienītājiem.
Mēs esam lepni par mūsu spēju nodrošināt pastāvīgi augstu
produkcijas kvalitāti, kā arī attīstīt jaunus produktus, kas
atbilst patērētāju vēlmēm. Tajā pašā laikā mēs spējam uzturēt
augstus starptautiskos kvalitātes standartus atbilstoši SPI Group
prasībām, kas nodrošina iespēju pārdot “Stolichnaya” zīmola
produkciju pasaulē , tai skaitā Japānā.
AS “Latvijas balzams” ir vadošais alkoholisko dzērienu ražotājs
Baltijas valstīs, kas ražo vairāk nekā 100 dažādu zīmolu dzērienus.
Mūsu produkcija tiek pārdota vairāk nekā 170 eksporta tirgos ar SPI
Group starpniecību, kā arī vairāk nekā 42 tirgos AS “Latvijas
balzams” tiešā eksporta ceļā.
Sabiedrības darbība 2017. gada
pirmajā ceturksnī
Sabiedrības neauditētais neto apgrozījums
2017. gada pirmajā ceturksnī sasniedza 17,7 miljonus eiro, kas ir
par 5% vairāk nekā 2016. gada pirmajā ceturksnī. Pieaugums
sasniegts, galvenokārt, pateicoties noliktavas un loģistikas
pakalpojumu pieaugumam gan ārējiem klientiem, gan saistītajām
sabiedrībām. Papildus iepriekš minētajam apgrozījuma pieaugumu
ietekmēja arī Lietuvas distributora pasūtījumu apjoma pieaugums
pirms plānotā akcīzes nodokļa paaugstinājuma. Diemžēl, tas
arī nozīmē apgrozījuma kritumu ar šo klientu nākamajā
ceturksnī.
Kopš 2016. gada sākuma Sabiedrība piedāvā noliktavas un loģistikas
pakalpojumus, pārsvarā alkoholisko dzērienu nozares uzņēmumiem, tai
skaitā tranzīta nodrošināšanas pakalpojumi, muitas noliktavu
pakalpojumi, loģistikas pakalpojumi, pievienotās vērtība
pakalpojumi, komplektēšana utt. Veiktās darbības ir ļāvušas
efektīvāk izmantot pieejamos resursus. AS “Latvijas balzams“
sekmīgi darbojās kā Eiropas loģistikas centrs grupas pārstāvēto
zīmolu izplatīšanai Eiropā, tai skaitā Skandināvijā un Krievijā
(KAH, Bayou, Arinzano, Achaval Ferrer).
Pārskata periodā Sabiedrība turpināja veikt ieguldījumus ražošanas
attīstībā un jaunu produktu ražošanā, tai skaitā:
- Sekojot jaunākajām tendencēm un pēc mūsu lielākā klienta
Stoli Group pasūtījuma tika saražots jauns
produkts ASV tirgum – degvīns ar sulu. Tā parādīšanās
mazumtirdzniecībā ASV plānotā šī gada maijā;
- Ir paveikta eksporta produktu ražošanas līniju
pārvietošana, daļēji tās modernizējot. Tas dod iespēju iespēju
paaugstināt kvalitātes standartu un sagatavojot līnijas
nākamajām investīcijām.
Vienlaikus Sabiedrība turpina ieviest LEAN principus ar mērķi
paaugstināt visu pamata procesu ražīgumu un efektivitāti.
2017. gada pirmā ceturkšņa neauditētā neto peļņa sasniedza 1,18
milj. eiro, kas ir par 2% mazāk nekā 2016. gada pirmajā ceturksnī,
kas galvenokārt saistīts ar produkcijas sortimenta izmaiņām, kas
balstītas uz patērētāju vēlēm.
AS “Latvijas balzams” ir ne tikai vadošais alkoholisko dzērienu
ražotājs Latvijā, bet arī viens no lielākajiem nodokļu maksātājiem
valstī. Pārskata periodā Sabiedrība nodokļos valsts budžetā
ieskaitījusi 11,7 miljonus eiro, tajā skaitā akcīzes nodokli 8,8
miljonus eiro apmērā.
Turpmākā Sabiedrības
attīstība
2017. gadā Sabiedrība turpinās koncentrēties uz investīciju
iespējām eksistējošos un jaunos eksporta tirgos ar spēcīgu
izaugsmes potenciālu un pieaugošu pārdošanu. Liels uzsvars tiks
likts uz mūsu galvenajiem eksporta zīmoliem – “Rīgas Melnais
Balzams” un “Cosmopolitan Diva”, veicot investīcijas starptautiskās
atpazīstamības veidošanā, kā arī zīmolu vērtības un tirgus daļas
palielināšanā.
Sabiedrība turpinās palielināt ražošanas efektivitāti, liekot
uzsvaru uz iepirkumu, plānošanas un infrastruktūras uzlabojumiem,
lai nodrošinātu mūsu mērķi - piegādāt kvalitatīvu produkciju par
konkurētspējīgu cenu.
Sabiedrība ir uzsākusi lielu ražošanas telpu modernizācijas un
rekonstrukcijas projektu, ar mērķi apvienot esošās divas ražotnes
zem viena jumta. Projekta pabeigšana rezultēsies ar Sabiedrības
konkurētspējas palielināšanu reģiona ražotāju vidū, jo tā ietekmēs
darbaspēka, loģistikas un ražošanas izmaksu samazinājumu. Projekta
kopējās izmaksas ir plānotas 23 miljonu eiro apmērā. Sabiedrība ir
iesniegusi Ekonomikas Ministrijai iesniegumu par uzņēmumu ienākuma
nodokļa atlaides piešķiršanu projekta īstenošanai un šobrīd
izstrādā projekta tehnisko daļu. Pēc šo divu projekta stadiju
īstenošanas, Sabiedrības akcionāri tiks iepazīstināti ar projekta
detalizēto aprakstu lai iegūtu viņu atbalstu šo investīciju
veikšanai.
|