Šīs tīmekļa vietnes satura kvalitātes uzlabošanai un pielāgošanai lietotāju vajadzībām tiek lietotas sīkdatnes - tai skaitā arī trešo pušu sīkdatnes. Turpinot lietot šo vietni Jūs piekrītat sīkdatņu lietošanai.
AS "Rīgas kuģu buvētava" nerevidēts finanšu pārskats par 2014.gada 12 mēnešiem
Emitents Rīgas kuģu būvētava, AS (48510000DWP0BMQCTM64)
Veids Finanšu pārskati
Valoda LV
Statuss Publicēts
Versija
Datums 2015-03-02 09:00:46
Versijas komentārs
Teksts

AS "Rīgas kuģu būvētava" 2014.gadu ir pabeigusi ar bruto peļņu 65 244 EUR apmērā, savukārttīrie zaudējumi sastāda 1 087 879 EUR

2014. gadā AS „Rīgas kuģu būvētava” kopējais neto apgrozījums sastādīja 17 896 269  EUR, t.sk. kuģu būve – 7 849 702  EUR, kuģu remonts 9 738 965 EUR, (salīdzinoši 2013. gadā kopējais neto apgrozījums sastādīja 53 730 879 EUR, t.sk. kuģu būve – 37 645 042 EUR, kuģu remonts 15 214 037 EUR).

Sabiedrība pārskata gadu ir pabeigusi ar bruto peļņu 65 244 EUR apmērā (2013. gadā bruto zaudējumi sastādīja 1 127 211 EUR, apmērā), savukārt, tīrie zaudējumi 2014. gadā sastāda  1 087 879 EUR, (attiecīgi 2013. gadā tīrie zaudējumi sastādīja 1 926 775 EUR).

2014. gadā AS „Rīgas kuģu būvētava” kopumā veica 51 kuģa (salīdzinājumam 2013.gadā - 60 kuģu) remontdarbus, tika uzbūvēti un nolaisti ūdenī 4 kuģu korpusi un pēdējais no pieciem SWATH tipa patruļkuģiem Aizsardzības ministrijas vajadzībām - kuģis „RĒZEKNE”, kā ārī tika veikta Somijas karakuģa modernizācija kuģa korpusa palielināšanai. Salīdzinājumam 2013. gadā tika uzbūvēti 4 kuģu korpusi un tiek izbūvēti un nodoti pasūtītājiem 4 pilnas komplektācijas kuģi.

AS „Rīgas kuģu būvētava” izstrādājumu un pakalpojumu, kā arī izejmateriālu piegādātāji 2014. gadā būtiski nemainījās un to izcelsmes valstis bija: Rietumeiropa, Igaunija, Lietuva, kā arī Latvija. Tradicionāli kuģu remonta jomā galvenie pasūtītāji bija Skandināvijas valstis, Rietumeiropas un Latvijas kuģu īpašnieki, savukārt kuģu korpusu pasūtītāji bija Skandināvijas valstis, Rietumeiropas un Latvijas kuģu īpašnieki, savukārt kuģu korpusu pasūtītāji pārsvarā bija no Skandināvijas valstīm,  un SWATH tipa patruļkuģa - no Latvijas.

Atskaites periodā turpinās darbi un noslēgta vienošanās par industriālo pasūtījumu izgatavošanu kuģu remonta un apkalpošanas vajadzībām. Šie pasūtījumi ļauj racionālāk izmantot darba spēku un gūt papildus ieņēmumus.

2014.gadā AS „Rīgas kuģu būvētava” veica investīcijas pamatlīdzekļu iegādei un rekonstrukcijai  3 mln.950 tūkst. EUR apmērā (2013. gadā. Uzņēmums investēja 1 mln.708 tūkst. EUR). AS "Rīgas Kuģu būvētava" arī turpina veikt kapitālo remontu ražošanas ēkām, peldošajiem dokiem, portālceltņiem, velkoņiem un citiem pamatlīdzekļiem.

2014.gada aprīlī AS „Rīgas Kuģu būvētava” tika pabeigta 2013.gadā iesāktā Kohēzijas fonda līdzfinansētā projekta "AS „Rīgas Kuģu būvētava” siltumapgādes sistēmas rekonstrukcija” īstenošana. Projekta ietvaros tika rekonstruēti un nodoti ekspluatācijā siltumtīkli 2440 metru garumā, kā arī veikta 28 automatizētu siltummezglu izbūve/rekonstrukcija. Projekta kopējās izmaksas sastādīja 1 058 351,85 EUR, no kuriem 423 340,74 EUR līdzfinansē Eiropas Savienība. Tāpat 2014.gada jūnijā tika noslēgts cits publiski līdzfinansēts projekts – „Energoefektivitātes pasākumu īstenošana ražošanas cehos”, ko finansiāli atbalsta Klimata pārmaiņu finanšu instruments. Projekta ietvaros energoefektīvāka ražošanas procesa nodrošināšanai tika iegādātas un nodotas ekspluatācijā 85 metināšanas aparātu vienības darbam ar dažāda veida metālu konstrukcijām, 9 papildaprīkojuma vienības (frekvenču pārveidotāji) elektromotoriem, 4 reaktīvās jaudas iekārtas enerģijas kompensēšanai, kā arī veikta apgaismojuma rekonstrukcija divos ražošanas cehos. Projekta kopējās izmaksas bez PVN veidoja 1 415 595,83 EUR, no kuriem 479 807,72 EUR tiek līdzfinansēti no Klimata pārmaiņu finanšu instrumenta. Šā projekta realizācijas rezultātā vienlaicīgi tika paaugstināta kuģu jaunbūvju darbu kvalitāte un vienlaicīgi panākta energoresursu ekonomija.

Turpinot darbību pie energoefektivitātes paaugstināšanas jautājuma ar mērķi nodrošināt energoresursu ekonomiju, AS "Rīgas Kuģu būvētava", sadarbojoties ar citiem vienotās ekonomiskās grupas komersantiem, veic saspiestā gaisa kompresoru nomaiņu, kas ļaus nodrošināt patērētājus ar kvalitatīvu saspiesto gaisu, samazinās saspiestā gaisa zudumus pārvadē un samazinās elektroenerģijas patēriņu saspiestā gaisa ražošanas procesā.

AS „Rīgas kuģu būvētava” darbojas un ražošanas procedūras veic saskaņā ar starptautiskajiem kvalitātes kontroles standartiem – EN ISO 9001:2008. Kvalitātes atbilstības sertifikāts tika saņemts jau 2001. gadā un kvalitātes nodrošināšanas sistēma tiek pastāvīgi uzlabota.

Izvērtējot esošo tirgus situāciju un uzņēmuma iespējas, sabiedrības valde turpinās darbu, lai palielinātu remontējamo kuģu un jaunbūvju apjomus. Lai nodrošinātu augstāk minēto, sabiedrība plāno iegādāties papildus iekārtas kuģu mazgāšanai un tīrīšanai, kas ļaus palielināt kuģu apstrādes ātrumu dokos. Šim pasākumam tiek plānotas investīcijas 75000,00 EUR apmērā. Jau šobrīd ir iegādātas dažāda veida iekārtas, tai skaitā portāla lokšņu plazmas griešanas iekārta ESA, lokšņu gāzes griešanas iekārta SILHOUETTE, frēzmašīna FSS 350R-03, frēzmašīna FU450RAp 65.00.000, tilta krāns 2CK002971 un citas iekārtas.

Attiecībā uz pārskata gada zaudējumiem jāmin, ka sabiedrība plāno tos segt no iepriekšējā gada nesadalītās peļņas, tomēr tajā pašā laikā, sevišķu lomu piešķirot apkārtējās vides piesārņojuma samazināšanai, ieguldot uzņēmuma ražošanas iekārtu modernizēšanā, līdz ar to arī procesu modernizācijā, sekmējot uzņēmuma konkurētspēju savā tirgus sektorā un, protams, peļņas rādītāju uzlabošanai tiks turpināta saimnieciskā darbība arī nākamajā gadā.

         Marina Pudova
         Galvenā grāmatvede
         t.+371 67080868
         marina@riga-shipyard.com

Pielikumi
2014.gada parskats RKB.pdf (179.50 kB)