Emitents | Amber Latvijas balzams, AS (097900BGLZ0000056644) |
Veids | Finanšu pārskati |
Valoda | LV |
Statuss | Publicēts |
Versija | |
Datums | 2014-05-30 16:15:35 |
Versijas komentārs | |
Teksts |
Uzņēmums ir dibināts 1900.gadā, bet esošo nosaukumu ieguvis 1970.gadā. Uzņēmuma vadošais akcionārs ir SPI Regional Business Unit BV, kam pieder 89.53% akciju. AS Latvijas balzams ir vadošais alkoholisko dzērienu ražotājs Baltijas valstīs, kas ražo vairāk nekā 100 dažādu nosaukumu dzērienus. Savu eksportspēju apliecinām, aktīvi iekarojot globālo tirgu. 73% mūsu produkcijas tiek pārdota vairāk nekā 160 eksporta tirgos ar SPI Group starpniecību, kā arī vairāk nekā 30 tirgos AS Latvijas balzams tiešā eksporta ceļā.
AS Latvijas balzams kā lielākais alkoholisko dzērienu ražotājs Latvijā un viens no lielākajiem nodokļu maksātājiem valstī, š.g. gada 1. ceturksnī nodokļos valsts budžetā ieskaitījusi 11.8 miljonus eiro, tajā skaitā 7.7 miljonus eiro kā akcīzes nodokli. Uzņēmuma neauditētais apgrozījums 2014. gada 1. ceturksnī sasniedza 21.8 miljoni eiro, kas ir par 0.8% vairāk nekā 2013. gada attiecīgajā periodā. Apgrozījuma pieaugumu nodrošinājis pārdošanas rādītāju pieaugums Baltijas tirgos un virknē citu stratēģisko eksporta tirgu. Ievērojamākais pārdošanas apjoma pieaugums 1.ceturknī sasniegts tādos eksporta tirgos kā Vācija (+54%) un Latvijas beznodokļu jeb tax free zona (+34%). 2014. gada pirmajā ceturksnī eksporta fokuss ir bijis vērsts uz Baltijas valstu tirgiem, Krieviju, Vāciju un Skandināviju, paralēli apgūstot arī jaunus tirgus kā, piemēram, Rumānija. Pateicoties prasmīgai eksporta vadībai uzņēmums ir spējis nodrošināt tirdzniecības nepārtrauktību force majeure apstākļos Ukrainā, kā arī sekmīgi tirgot Krievijā. Arī eksports pēc SPI Group pasūtījumiem š.g. 1. ceturksnī ir audzis par 1.5%, salīdzinot ar attiecīgo pērnā gada periodu. Apgrozījums vietējā tirgū ir nedaudz samazinājies, kas ir skaidrojams ar dzērienu portfeļa pārskatīšanu. Pārskata perioda neauditētā peļņa veidoja 1.3 miljoni eiro, kas divas reizes pārsniedz 2013. gada attiecīgā perioda rezultātu. Peļņas palielinājumu uzņēmums pamato ar mērķtiecīgu darbu produktu portfeļa attīstībā un ražošanas procesu efektivitātes paaugstināšanā. Uzņēmuma ražotie
produkti 1.ceturksnī guvuši atzinību, iegūstot 8 medaļas Ķīnas
lielākajā un prestižākajā starptautisko dzērienu konkursā China Wine
& Spirits Awards Best Value 2014, kas uzņēmumam ļaus
veiksmīgāk īstenot savus eksporta plānus Āzijas
tirgū. Lai sekmētu darbinieku kvalifikācijas celšanu un izglītošanos,uzņēmumā tiek realizēta ilgtermiņa talantu un jauno vadītāju attīstības programmu apgūšana, kā arī kompetenču modeļa ieviešana, uz kura bāzes ir izstrādāti darbinieku individuālās attīstības plāni. Turpmākās darbības virzieni Kā šī gada mērķus Sabiedrība ir izvirzījusi turpināt padziļināti apgūt esošos tirgus un vienlaicīgi attīstīt eksportu jaunos, stratēģiskos virzienos. Mūsu prioritāšu vidū joprojām būs dzērienu portfeļa pilnveidošana ar fokusu uz eksportspējīgiem dzērieniem un starptautiski spēcīgiem zīmoliem. Aktīvi sadarbojoties ar asociācijām, Sabiedrība pārstāvēs nozares intereses dialogā ar politiķiem un ierēdņiem, kā arī veicinās pārdomātas alkoholisko dzērienu aprites politikas veidošanu. Uzņēmums turpinās fokusēties uz nekomerciālo alkoholu apkarojošiem pasākumiem kā Latvijas Alkoholisko dzērienu nozares asociācijas (LANA) biedrs un nozares vadošais uzņēmums. Kā viens no vadošajiem pārtikas nozares uzņēmumiem un arī viens no lielākajiem darba devējiem, AS Latvijas balzams turpinās iesāktos projektu darbinieku profesionālās kvalifikācijas celšanā, projektu vadīšanā, ražošanas efektivitātes paaugstināšanas metožu pielietošanas un pārdošanas jomās. Domājot par ilgtspējīgu attīstību, Sabiedrība turpinās uzsāktos procesus ražošanas efektivitātes paaugstināšanā, loģistikas izmaksu kontrolē un optimizācijā, ieviešot inovatīvus un videi draudzīgus risinājumus, kas sekmēs Sabiedrības konkurētspēju.
AS “Latvijas balzams” Valdes priekšsēdētājs Guntis Āboltiņš - Āboliņš
Rīgā, 2014. gada 30. maijā
|
Pielikumi |