Šīs tīmekļa vietnes satura kvalitātes uzlabošanai un pielāgošanai lietotāju vajadzībām tiek lietotas sīkdatnes - tai skaitā arī trešo pušu sīkdatnes. Turpinot lietot šo vietni Jūs piekrītat sīkdatņu lietošanai.
„Latvijas balzams’’ pērn sasniedzis 100 miljonu eiro apgrozījumu
Emitents Amber Latvijas balzams, AS (097900BGLZ0000056644)
Veids Citi
Valoda LV
Statuss Publicēts
Versija
Datums 2014-02-28 12:07:04
Versijas komentārs
Teksts

 

Baltijā lielākais alkoholisko dzērienu ražotājs - akciju sabiedrība „Latvijas balzams’’ (LB) - 2013.gadā strādājusi ar 101,1 miljonu eiro apgrozījumu, kas ir par 1,5% vairāk nekā 2012.gadā. Pieaugums sasniegts, pateicoties aktīvai jauno produktu ieviešanai ražošanā, sadarbībai ar jauniem partneriem un saliedētam komandas darbam, šodien, prezentējot aizvadītā gada uzņēmuma neauditētos darbības rādītājus, sacīja LB valdes priekšsēdētājs un ģenerāldirektors Guntis Āboltiņš-Āboliņš.

 Būtiski – par 13% - pērn palielinājies uzņēmuma kopējais valstij nomaksāto nodokļu apjoms. 2013.gadā LB nodokļos nomaksājis 58,7 miljonus eiro, tostarp akcīzes nodoklī - 43,4 miljonus eiro.

 „Tas ir liels izaicinājums ražotājam – pastāvīgi pieaugošas konkurences un nelegālā tirgus apstākļos - ne tikai izdzīvot, bet arī mērķtiecīgi attīstīties. Esam stingri sekojuši  mūsu stratēģijai ar fokusu uz izaugsmi eksporta  tirgos, kas ir būtisks attīstības virziens  ne tikai „Latvijas balzamam’’, bet arī Latvijas ekonomikai kopumā,’’ akcentē G. Āboltiņš-Āboliņš.

 Uzņēmuma apgrozījums eksporta tirgos pērn audzis par 2,8%. Lielākais pārdošanas apjoma pieaugums sasniegts tādos nozīmīgos tirgos kā Krievija (+5,5%), Latvijas beznodokļu zona (+18,2%) un Ukraina (+38,3%). 2013. gadā galvenie eksporta virzieni bijuši Baltijas valstis, Krievija, Vācija un Skandināvija, paralēli apgūstot jaunus tirgus, tādus kā Ķīna. Uzņēmums ierindojies arī 25 Latvijas labāko eksportētāju vidū, saņemot „The Red Jackets” titulu.

 Apgrozījums vietējā tirgū saglabājies iepriekšējā gada līmenī, taču krities Baltijas valstu tirgos, kas ir skaidrojams ar dzērienu portfeļa pārskatīšanu šajos tirgos. Exports pēc “S.P.I. Group" pasūtījumiem pērn ir palielinājies par 4,4%.

 Savukārt, uzņēmuma neauditētā peļņa veido 5,7 miljoni eiro, kas ir par 3,8% mazāka nekā 2012. gadā.  Uzņēmums peļņas samazinājumu skaidro ar izejvielu sadārdzinājumu. Pērn uzņēmums attīstībā investējis 533 tūkstošus eiro.

 2013.gadā uzņēmums veiksmīgi piedalījies vairākās starptautiskās izstādēs, saņemot visaugstāko dzērienu kvalitātes un konkurētspējas novērtējumu. Uzņēmuma ražotie produkti „Rīgas Melnais balzams”, „Rīgas Melnais balzams ar upeņu garšu”, „Riga Black vodka” un liķieris „Moka”  pērn ieguva zelta, sudraba un bronzas medaļas, piedaloties lielākajās starptautiskajās izstādēs: International Wine & Spirits Competition (Lielbritānijā) un Los Angeles International Spirits Competition un New York World Wine & Spirits Competition ASV. 

Pērn ikgadējā Reputācijas TOPa vērtējumā AS „Latvijas balzams’’ ierindojusies 15.vietā starp 100 uzņēmumiem ar labāko reputāciju valstī. 

 Realizējot sabiedrības atbalsta programmu, AS „Latvijas balzams” pērn iedibināja savu  stipendiju fondu, lai veicinātu jauniešu interesi par profesijām, kuras saistītas ar ražošanu.

 
Par AS “Latvijas Balzams”

 

AS “Latvijas balzams” ir vadošais alkoholisko dzērienu ražotājs Baltijā, ar tradīcijām bagātu vēsturi kopš 1900. gada. Uzņēmums pārstāv 24% Latvijas alkoholisko dzērienu tirgus un ražo šodien vairāk nekā 100 dažādus produktus gandrīz visos stipro un vieglo alkoholisko dzērienu segmentos, no kuriem vairākos ir izteikts tirgus līderis Latvijā.

 AS “Latvijas balzams” nodrošina vairāk nekā 600 darba  vietas un ir viens no lielākajiem nodokļu maksātājiem Latvijā, kā arī pārtikas nozares lielākais uzņēmums Latvijā.  Starp mūsu ražotajiem produktiem ir tādi pasaulē atzīti zīmoli kā Stolichnaya, Moskovskaya, Rīgas Melnais balzams un vietējā tirgū populārākais dzirkstošais vīns Rīgas šampanietis. Mūsu lielākais lepnums - Rīgas Melnais balzams, ir viens no senākajiem alkoholisko dzērienu zīmoliem Eiropā, kas savu pirmsākumu rod tālajā 1752. gadā. Uzņēmumam Rīgā pieder dzirkstošo vīnu un vieglo alkoholisko dzērienu, kā arī stipro alkoholisko dzērienu ražotne.

 AS “Latvijas balzams” ir viens no Latvijas vadošajiem eksportētājiem - tā produkcija pieejama vairāk nekā 160 valstīs ar SPI Group starpniecību un vairāk nekā 30 pasaules valstīs tiešā eksporta ceļā. Uzņēmuma kvalitātes vadības sistēma ir sertificēta saskaņā ar ISO standartiem. Produkcijas augsto kvalitāti apliecina ne tikai simtiem apbalvojumu dažādos pašmāju un starptautiskos konkursos gūtie kvalitātes sertifikāti, bet arī gadu desmitos iemantotā patērētāju uzticība. Ražošanā ieviesti starptautiski kvalitātes standarti, tie piemēroti arī izejvielu iepirkumam, iepakojumam, darba kultūrai.

 2013. gada maijā AS “Latvijas balzams” ieguva sudraba medaļu Ilgtspējas indeksā, uzlabojot savu kopējo sniegumu salīdzinot ar 2012. gadu, kas apliecina mērķtiecīgu darbu uzņēmuma iekšējo procesu efektivizācijā un risku vadībā.

 

Papildu informācija:

Dana Hasana

AS “Latvijas balzams” Komunikācijas vadītāja

Tel.: +371 67011711

Mob.:+371 26355895

E-pasts: dana.hasana@lb.lv

www.lb.lv

Pielikumi