Šīs tīmekļa vietnes satura kvalitātes uzlabošanai un pielāgošanai lietotāju vajadzībām tiek lietotas sīkdatnes - tai skaitā arī trešo pušu sīkdatnes. Turpinot lietot šo vietni Jūs piekrītat sīkdatņu lietošanai.
“Latvijas balzams” 9 mēnešu rezultāti saglabā pieaugošu dinamiku
Emitents Amber Latvijas balzams, AS (097900BGLZ0000056644)
Veids Citi
Valoda LV
Statuss Publicēts
Versija
Datums 2013-11-29 10:44:12
Versijas komentārs
Teksts

Informācija medijiem
2013.gada 29.novembrī


“Latvijas balzams” 9 mēnešu rezultāti saglabā pieaugošu dinamiku

Baltijas lielākā alkoholisko dzērienu ražotāja AS “Latvijas balzams” (LB) deviņu mēnešu finanšu rezultāti saglabājuši pieaugošu dinamiku - uzņēmuma neauditētā peļņa šajā periodā sasniedza 2.6 miljonus latu, kas ir par 2.7% vairāk nekā 2012.gada attiecīgajā periodā. Uzņēmuma neauditētais apgrozījums veidoja 50.4 miljonus latu, demonstrējot 0.1% pieaugumu salīdzinājumā ar pērnā gada deviņu mēnešu apgrozījumu.

Kā viens no lielākajiem nodokļu maksātājiem valstī, “Latvijas balzams” deviņos mēnešos valsts budžetā nodokļos ieskaitījis 30.2 miljonus latu, tajā skaitā 21.9 milj. latu kā akcīzes nodokli.

Komentējot deviņu mēnešu darbības rezultātus, uzņēmuma vadība izaugsmi saista ar stratēģiski jaunu pieeju eksporta attīstībā un LB produktu portfeļa pilnveidošanu.

“Uzņēmums turpina jau pērn iesākto attīstības ceļu, kas balstās uz “Latvijas balzams” dzērienu portfeļa pilnveidošanu un uzmanības fokusēšanu uz mūsu galvenajiem eksporta tirgiem. Šogad esam aktivizējuši virkni mūsu spēcīgo zīmolu, paplašinot produktu līnijas un radot jaunas garšas, kas ir aktuālas patērētājiem. Tāpat šajā periodā ir radīti pieci jauni “Latvijas balzams” dzērienu zīmoli, jo apzināmies, ka viens no mūsu galvenajiem instrumentiem patērētāju sasniegšanai ir spēja ražot kvalitatīvus, jaunus un pieprasījumam atbilstošus dzērienus”, pauž LB valdes priekšsēdētājs Guntis Āboltiņš - Āboliņš.

Uzņēmuma valdes priekšsēdētājs uzsver, ka izaicinošas konkurences apstākļos, kādi saglabājas Latvijā, uzņēmējiem kā šogad, tā arī nākamgad ļoti būtiska ir biznesa vides prognozējamība vietējā tirgū, tajā skaitā paredzama nodokļu politika. “Valstij ir ļoti daudz darāmā arī ēnu ekonomikas mazināšanā, it īpaši alkoholisko dzērienu nelegālās aprites izskaušanā”, uzskata AS “Latvijas balzams” vadītājs.

Turpinot iesākto eksporta programmas izpildi, AS “Latvijas balzams” kāpinājusi apgrozījumu tādos stratēģiskajos tirgos kā Krievija, Vācija, Turcija, Skandināvijas valstis un beznodokļu tirdzniecības jeb duty free zonā. Tā pārdošanas apjoma pieaugums 9 mēnešos Krievijā veidoja +7.3%, Latvijas beznodokļu zonā +15.5%, bet Turcijā pieauga par 28.6%. Uzņēmums informē, ka deviņu mēnešu atskaites periodā par 2.4% audzis arī eksports pēc SPI Group pasūtījumiem.

Neskatoties uz eksporta apgrozījuma samazinājumu Baltijā, Lietuva un Igaunija joprojām saglabā svarīgu tirgus nozīmi “Latvijas balzams” eksporta politikā. Tā šogad Lietuvas tirgum tika radīti īpaši produkti, kā liķieris “Moka” ar lazdu riekstu garšu, brendijs “Grand Cavalier Honey” u.c..

Uzņēmuma valdes priekšsēdētājs G. Āboltiņš – Āboliņš atzīmē, ka “Latvijas balzams” dzērieni no “Rīgas Melnā balzama” sērijas, “Riga Black Vodka” degvīns, kā arī liķieris “Moka” šogad ir saņēmuši vairākas medaļas prestižos nozares konkursos Lielbritānijā un ASV, kas pozitīvi ietekmē uzņēmuma reputāciju un sekmē jaunu tirgu apgūšanu.


Papildu informācija:
Dana Hasana
AS “Latvijas balzams” Komunikācijas vadītāja
Tel.: +371 67011711
Mob.:+371 26355895
E-pasts: dana.hasana@lb.lv
www.lb.lv


 Par AS “Latvijas balzams”

AS “Latvijas balzams” ir vadošais alkoholisko dzērienu ražotājs Baltijā, ar tradīcijām bagātu vēsturi kopš 1900. gada. Uzņēmums pārstāv 24% Latvijas alkoholisko dzērienu tirgus un ar vairāk nekā 100 produktu nosaukumiem pārstāvēts gandrīz visos stipro un vieglo alkoholisko dzērienu segmentos, no kuriem vairākos ir izteikts tirgus līderis Latvijā.

AS “Latvijas balzams” nodrošina vairāk nekā 600 darba vietas, un ir viens no lielākajiem nodokļu maksātājiem Latvijā. Starp ražotajiem produktiem ir tādi pasaulē atzīti zīmoli kā “Stolichnaya”, “Moskovskaya”, “Rīgas Melnais balzams” un “Rīgas šampanietis”. Tā lielākais lepnums, “Rīgas Melnais balzams”, ir viens no vissenākajiem alkoholisko dzērienu zīmoliem Eiropā ar pirmsākumu jau 1752. gadā. Uzņēmumam Rīgā pieder dzirkstošo vīnu un vieglo alkoholisko dzērienu, kā arī stipro alkoholisko dzērienu ražotne, kas ražo vairāk nekā 100 dažādu nosaukumu dzērienus.

AS “Latvijas balzams” ir viens no Latvijas vadošajiem eksportētājiem - tā produkcija pieejama vairāk nekā 160 valstīs ar SPI Group starpniecību un vairāk nekā 30 pasaules valstīs tiešā eksporta ceļā. Uzņēmuma kvalitātes vadības sistēma ir sertificēta saskaņā ar ISO standartiem. Produkcijas augsto kvalitāti apliecina ne tikai simtiem apbalvojumu dažādos pašmāju un starptautiskos konkursos gūtie kvalitātes sertifikāti, bet arī gadu desmitos iemantotā patērētāju uzticība. Ražošanā ieviesti starptautiski kvalitātes standarti, tie piemēroti arī izejvielu iepirkumam, iepakojumam, darba kultūrai.

2013. gada maijā AS “Latvijas balzams” ieguva sudraba medaļu Ilgtspējas indeksā, uzlabojot savu kopējo sniegumu salīdzinot ar 2012. gadu, kas apliecina mērķtiecīgu darbu uzņēmuma iekšējo procesu efektivizācijā un risku vadībā.
 

Pielikumi