Teksts
|
Informācija medijiem
2013.gada 29.novembrī
“Latvijas balzams” 9 mēnešu rezultāti saglabā pieaugošu
dinamiku
Baltijas lielākā alkoholisko dzērienu ražotāja AS “Latvijas
balzams” (LB) deviņu mēnešu finanšu rezultāti saglabājuši pieaugošu
dinamiku - uzņēmuma neauditētā peļņa šajā periodā sasniedza 2.6
miljonus latu, kas ir par 2.7% vairāk nekā 2012.gada attiecīgajā
periodā. Uzņēmuma neauditētais apgrozījums veidoja 50.4 miljonus
latu, demonstrējot 0.1% pieaugumu salīdzinājumā ar pērnā gada
deviņu mēnešu apgrozījumu.
Kā viens no lielākajiem nodokļu maksātājiem valstī,
“Latvijas balzams” deviņos mēnešos valsts budžetā nodokļos
ieskaitījis 30.2 miljonus latu, tajā skaitā 21.9 milj. latu kā
akcīzes nodokli.
Komentējot deviņu mēnešu darbības rezultātus, uzņēmuma vadība
izaugsmi saista ar stratēģiski jaunu pieeju eksporta attīstībā un
LB produktu portfeļa pilnveidošanu.
“Uzņēmums turpina jau pērn iesākto attīstības ceļu, kas balstās uz
“Latvijas balzams” dzērienu portfeļa pilnveidošanu un uzmanības
fokusēšanu uz mūsu galvenajiem eksporta tirgiem. Šogad esam
aktivizējuši virkni mūsu spēcīgo zīmolu, paplašinot produktu
līnijas un radot jaunas garšas, kas ir aktuālas patērētājiem. Tāpat
šajā periodā ir radīti pieci jauni “Latvijas balzams” dzērienu
zīmoli, jo apzināmies, ka viens no mūsu galvenajiem instrumentiem
patērētāju sasniegšanai ir spēja ražot kvalitatīvus, jaunus un
pieprasījumam atbilstošus dzērienus”, pauž LB valdes priekšsēdētājs
Guntis Āboltiņš - Āboliņš.
Uzņēmuma valdes priekšsēdētājs uzsver, ka izaicinošas konkurences
apstākļos, kādi saglabājas Latvijā, uzņēmējiem kā šogad, tā arī
nākamgad ļoti būtiska ir biznesa vides prognozējamība vietējā
tirgū, tajā skaitā paredzama nodokļu politika. “Valstij ir ļoti
daudz darāmā arī ēnu ekonomikas mazināšanā, it īpaši alkoholisko
dzērienu nelegālās aprites izskaušanā”, uzskata AS “Latvijas
balzams” vadītājs.
Turpinot iesākto eksporta programmas izpildi, AS “Latvijas balzams”
kāpinājusi apgrozījumu tādos stratēģiskajos tirgos kā Krievija,
Vācija, Turcija, Skandināvijas valstis un beznodokļu tirdzniecības
jeb duty free zonā. Tā pārdošanas apjoma pieaugums 9 mēnešos
Krievijā veidoja +7.3%, Latvijas beznodokļu zonā +15.5%, bet
Turcijā pieauga par 28.6%. Uzņēmums informē, ka deviņu mēnešu
atskaites periodā par 2.4% audzis arī eksports pēc SPI Group
pasūtījumiem.
Neskatoties uz eksporta apgrozījuma samazinājumu Baltijā, Lietuva
un Igaunija joprojām saglabā svarīgu tirgus nozīmi “Latvijas
balzams” eksporta politikā. Tā šogad Lietuvas tirgum tika radīti
īpaši produkti, kā liķieris “Moka” ar lazdu riekstu garšu, brendijs
“Grand Cavalier Honey” u.c..
Uzņēmuma valdes priekšsēdētājs G. Āboltiņš – Āboliņš atzīmē, ka
“Latvijas balzams” dzērieni no “Rīgas Melnā balzama” sērijas, “Riga
Black Vodka” degvīns, kā arī liķieris “Moka” šogad ir saņēmuši
vairākas medaļas prestižos nozares konkursos Lielbritānijā un ASV,
kas pozitīvi ietekmē uzņēmuma reputāciju un sekmē jaunu tirgu
apgūšanu.
Papildu informācija:
Dana Hasana
AS “Latvijas balzams” Komunikācijas vadītāja
Tel.: +371 67011711
Mob.:+371 26355895
E-pasts: dana.hasana@lb.lv
www.lb.lv
Par AS “Latvijas balzams”
AS “Latvijas balzams” ir vadošais alkoholisko dzērienu ražotājs
Baltijā, ar tradīcijām bagātu vēsturi kopš 1900. gada. Uzņēmums
pārstāv 24% Latvijas alkoholisko dzērienu tirgus un ar vairāk nekā
100 produktu nosaukumiem pārstāvēts gandrīz visos stipro un vieglo
alkoholisko dzērienu segmentos, no kuriem vairākos ir izteikts
tirgus līderis Latvijā.
AS “Latvijas balzams” nodrošina vairāk nekā 600 darba vietas, un ir
viens no lielākajiem nodokļu maksātājiem Latvijā. Starp ražotajiem
produktiem ir tādi pasaulē atzīti zīmoli kā “Stolichnaya”,
“Moskovskaya”, “Rīgas Melnais balzams” un “Rīgas šampanietis”. Tā
lielākais lepnums, “Rīgas Melnais balzams”, ir viens no
vissenākajiem alkoholisko dzērienu zīmoliem Eiropā ar pirmsākumu
jau 1752. gadā. Uzņēmumam Rīgā pieder dzirkstošo vīnu un vieglo
alkoholisko dzērienu, kā arī stipro alkoholisko dzērienu ražotne,
kas ražo vairāk nekā 100 dažādu nosaukumu dzērienus.
AS “Latvijas balzams” ir viens no Latvijas vadošajiem
eksportētājiem - tā produkcija pieejama vairāk nekā 160 valstīs ar
SPI Group starpniecību un vairāk nekā 30 pasaules valstīs tiešā
eksporta ceļā. Uzņēmuma kvalitātes vadības sistēma ir sertificēta
saskaņā ar ISO standartiem. Produkcijas augsto kvalitāti apliecina
ne tikai simtiem apbalvojumu dažādos pašmāju un starptautiskos
konkursos gūtie kvalitātes sertifikāti, bet arī gadu desmitos
iemantotā patērētāju uzticība. Ražošanā ieviesti starptautiski
kvalitātes standarti, tie piemēroti arī izejvielu iepirkumam,
iepakojumam, darba kultūrai.
2013. gada maijā AS “Latvijas balzams” ieguva sudraba medaļu
Ilgtspējas indeksā, uzlabojot savu kopējo sniegumu salīdzinot ar
2012. gadu, kas apliecina mērķtiecīgu darbu uzņēmuma iekšējo
procesu efektivizācijā un risku vadībā.
|