AS “Amber Latvijas balzams”
2024. gada pārskats
5
VADĪBAS ZIŅOJUMS
Darbības veids
AS “Amber Latvijas balzams” (turpmāk tekstā - arī “Sabiedrība”) ir vadošais alkoholisko dzērienu
ražotājs Baltijā. Sabiedrība ir dibināta 1900. gadā kā “Rīgas valsts degvīna noliktava Nr.1”. Laika posmā
no 1970. līdz 2022. gadam tā darbojās ar nosaukumu AS “Latvijas balzams”, bet kopš 2022. gada ar
nosaukumu AS “Amber Latvijas balzams”. Sabiedrības vadošais akcionārs ir Amber Beverage Group
Holding S.à r.l. (Luksemburgā reģistrēta sabiedrība; turpmāk tekstā – arī Mātes sabiedrība vai ABGH),
kam pieder 89,99% Sabiedrības akciju.
Sabiedrība pārvalda divas alkoholisko dzērienu ražotnes Rīgā: stipro alkoholisko dzērienu ražotni, kā
arī dzirkstošo vīnu un vieglo alkoholisko dzērienu ražotni. Tajās tiek ražota lielākā daļa alkoholisko
dzērienu veidu: dzirkstošie vīni, stiprinātie vīni, sidri, alkoholiskie kokteiļi, degvīns, liķieri, brendijs, stiprie
alkoholiskie dzērieni, džins u.c. Vairākām AS “Amber Latvijas balzams” ražoto produktu receptēm ir
vairāku gadsimtu vēsture, piemēram, “Rīgas Melnais Balzams®” receptūra savus pirmsākumus radusi
1752. gadā.
Kopumā Sabiedrība ražo vairāk nekā 100 dažādu zīmolu dzērienus. Sabiedrības ražotā produkcija tiek
pārdota gandrīz visos pasaules reģionos ar Amber Beverage Group un Stoli Group starpniecību, kā arī
tiešā eksporta ceļā.
Sabiedrība sadarbojas ar lielākajiem izejvielu un materiālu piegādātājiem Eiropas Savienībā. Svarīgākie
resursi – ūdens un spirtu saturošas izejvielas. Ūdens tiek iegūts no Sabiedrības teritorijā esošiem
artēziskajiem urbumiem. Etilspirtu lielākās daļas produkcijas ražošanai piegādā Eiropas Savienībā
strādājoši sadarbības partneri.
Nelielu, bet nozīmīgu daļu Sabiedrības biznesa ieņem loģistikas pakalpojumu sniegšana. Pārsvarā
pakalpojumi tiek sniegti saistītiem uzņēmumiem, bet arvien vairāk pieaug pakalpojumu apjoms arī citiem
alkoholisko dzērienu nozares uzņēmumiem, kā piemēram, tranzīta nodrošināšanas pakalpojumi, muitas
noliktavu pakalpojumi, loģistikas pakalpojumi, pievienotās vērtības pakalpojumi, komplektēšana u.c.
Veiktās darbības ļauj efektīvāk izmantot pieejamos resursus.
AS “Amber Latvijas balzams“ sekmīgi darbojas kā Eiropas loģistikas centrs Grupas pārstāvēto zīmolu
(“Rooster Rojo Tequila”, “KAH Tequila”, “Bayou Rum”, “Arinzano”, “Achaval Ferrer”, “Se Busca”,
“Cenote” un “Kentucky Owl”) izplatīšanai Eiropā, Skandināvijā un citās valstīs.
Sabiedrība kā sociāli atbildīgs un ilgtspējīgs uzņēmums publisko likumā noteikto informāciju par tās
darbību ilgtspējas un korporatīvās sociālās atbildības jomās atbilstoši GRI (Global Reporting Initiative)
principiem. Šī informācija ir atrodama Sabiedrības mājas lapā sadaļā “Korporatīvā sociālā atbildība”.
Sabiedrībā ir izstrādātas vai tiek izmantotas šādas procedūras: Korporatīvās sociālās atbildības politika,
Uzņēmuma iepirkuma procedūra, Darba koplīgums, Kvalitātes vadības rokasgrāmata, Ētiskas
mārketinga komunikācijas kodekss, Pretkorupcijas politika, Datu aizsardzības politika, Risku vadība,
Attālināta darba politika un citi iekšējie dokumenti. Šo dokumentu, politiku un tajos ietverto procedūru
pārskatīšana notiek regulāri gan iekšējo – saskaņā ar Kvalitātes vadības sistēmu, gan ārējo auditu
ietvaros. Auditu rezultāti un plānotie korektīvie pasākumi tiek izskatīti Sabiedrības vadības sēdēs.
Sabiedrība rūpīgāk nodrošina informācijas atklāšanu un šajā pārskatā detalizācijas līmenis ir uzlabots,
pozitīvi ietekmējot iesaistīto pušu informēšanu, veidojot paredzamas un stabilas ilgtermiņa attiecības.
Atbilstoši labas korporatīvās pārvaldības praksei 2024. gada pārskatam Sabiedrība ir nozīmējusi jaunu
auditoru, kurš ir viens no vadošajiem šāda pakalpojuma sniedzējiem pasaulē
Sabiedrības darbība pārskata gadā
Finanšu rezultāti
Sabiedrības neto apgrozījums 2024. gadā sasniedza 78,2 miljonus eiro, kas ir par 20,1% mazāk nekā
attiecīgajā periodā 2023. gadā. Kopējie pārdošanas apjomi (9Lcs izteiksmē) 2024. gadā bija par 19,1%
mazāki nekā attiecīgajā periodā 2023. gadā. Stoli Group, kā lielākā klienta ar daļu 40% no kopējiem
apjomiem, pieņemtie stratēģiskie lēmumi, attiecībā uz Stoli zīmola attīstību, ietekmēja pasūtījumu
apjomus 2024. gadā.