Emitents | Latvijas kuģniecība, AS (48510000VYR04HZGC213) |
Veids | Finanšu pārskati |
Valoda | LV |
Statuss | Publicēts |
Versija | |
Datums | 2007-11-28 14:34:14 |
Versijas komentārs | |
Teksts |
Akciju sabiedrības „Latvijas kuģniecība” (LK) šā gada deviņu mēnešu peļņa pēc nodokļu nomaksas sasniegusi 63,9 miljonus ASV dolāru - 2,6 reizes vairāk nekā analogā periodā pērn. Par 74 procentiem jeb 22,6 miljoniem ASV dolāru, salīdzinājumā ar pagājušā gada attiecīgo laika posmu, palielinājusies peļņa no kuģu darbības, veidojot 53,2 miljonus ASV dolāru. Koncerna flotes papildināšana ar kuģu jaunbūvēm nodrošinājusi akciju sabiedrības „Latvijas kuģniecība” aktīvu pieaugumu 165,7 miljonu ASV dolāru apmērā, savukārt uzņēmuma neauditētais pašu kapitāls 2007. gada 30. septembrī bija 484,1 miljons ASV dolāru jeb 2,42 ASV dolāru uz vienu akciju, tādējādi demonstrējot kārtējo labāko sasniegumu „Latvijas kuģniecības” kā publiskas akciju sabiedrības darbības laikā. Šādus akciju sabiedrības „Latvijas kuģniecība” 2007. gada deviņu mēnešu saimnieciskās darbības finanšu rezultātus šodien, 28. novembrī, izskatīja un pieņēma zināšanai uzņēmuma padome. 2007. gada 30. septembrī akciju sabiedrības „Latvijas kuģniecība” komerciālajā vadībā esošajā flotē ietilpa 44 kuģi: 36 tankkuģi, to skaitā trīs laika nomā no citiem kuģu īpašniekiem paņemti kuģi, divi gāzvedējkuģi, pieci refrižeratorkuģi un viens sauskravu kuģis. Pārskata periodā visas koncerna flotes, izņemot refrižeratorkuģu, kuras rezultāti bija zemāki nekā pagājušajā gadā, darbojās ar peļņu. Atsevišķu koncerna flotu ieguldījuma analīze liecina, ka vislielāko īpatsvaru peļņā no kuģu darbības devusi tankkuģu flote, sasniedzot 90 procentus jeb 48,1 miljonus ASV dolāru, salīdzinot ar 68 procentiem jeb 20,7 miljoniem ASV dolāru 2006. gada deviņos mēnešos. Akciju sabiedrības „Latvijas kuģniecība” valdes priekšsēdētājs Imants Sarmulis uzskata, ka koncerna tankkuģu flotes labo finansiālo rezultātu pamatā ir optimāla dažādu frakts veidu iespēju izmantošana, tās kombinējot atbilstoši kravu pārvadājumu tirgus apstākļiem. „Turklāt būtisks faktors peļņas rādītāju kāpumā ir tankkuģu flotes atjaunošanas rezultātā pieaugušās frakts likmes, kā arī labvēlīgā tirgus situācija” uzsver Imants Sarmulis. Līdz 2007. gada 30. septembrim ekspluatācijā nodotas 10 no 14 akciju sabiedrības „Latvijas kuģniecība” pasūtītajām tankkuģu jaunbūvēm - sešas no tām būvētas Horvātijas kuģu būves rūpnīcā „3. Maj”, bet četras - Korejas kuģu būves rūpnīcā „Hyundai Mipo Dockyard Co., Ltd.”. Minēto tankkuģu flotes atjaunošanas programmas izpildi paredzēts pabeigt 2008. gadā, un tās ietvaros koncerna flote būs papildināta ar 14 jauniem Eiropas Savienības un starptautisko konvenciju prasībām kuģošanas drošības jomā atbilstošiem tankkuģiem. Kopējā akciju sabiedrības „Latvijas kuģniecība” flotes darbības rezultātā gāzvedējkuģu īpatsvars veido 9 procentus jeb 4,9 miljonus ASV dolāru, savukārt koncerna flotē ietilpstošais vienīgā sauskravu kuģa devums konsekventi ir aptuveni viens procents jeb 0,6 miljoni ASV dolāru. Akciju sabiedrības „Latvijas kuģniecība” refrižeratorkuģu flote pārskata periodā strādāja ar zaudējumiem 0,5 miljonu ASV dolāru apmērā. Negatīvais rezultāts skaidrojams ar šā segmenta pārvadājumu samērā zemajām frakts likmēm, kā arī kuģiem veikto remontu izmaksām. Kā ziņots agrāk, akciju sabiedrība „Latvijas kuģniecība” 2007. gada 2. novembrī noslēgusi līgumus ar Korejas kuģu būves rūpnīcu „Hyundai Mipo Dockyard Co., Ltd.” par vēl četru vidēja izmēra (MR) tankkuģu būvi, tādējādi realizējot uzņēmuma tankkuģu flotes turpmākās attīstības plānu, kas paredz šī segmenta kopējās kravnesības palielināšanu par aptuveni 200 tūkstošiem tonnu. Akciju sabiedrības „Latvijas kuģniecība” tankkuģu flote pasaulē ieņem 6. - 8. vietu mazo un vidēji mazo tankkuģu (Handy/MR) segmentā, vienlaicīgi atrodoties līdera pozīcijās Ziemeļeiropas pārvadājumu tirgū.
Sīkākai informācijai: |
Pielikumi |