Teksts
|
Uzņēmums ir dibināts 1900.gadā, bet esošo
nosaukumu ieguvis 1970.gadā. SPI Group iekšējās restrukturizācijas
rezultātā, no 2014.gada oktobra uzņēmuma vadošais akcionārs un
89.99% akciju īpašnieks ir SIA “Amber Beverage Group” (iepriekš
S.P.I. Regional Business Unit B.V.).
AS “Latvijas balzams” ir vadošais alkoholisko dzērienu ražotājs
Baltijas valstīs, kas ražo vairāk nekā 100 dažādu nosaukumu
dzērienus. Savu eksportspēju apliecinām, aktīvi iekarojot globālo
tirgu. Mūsu produkcijas tiek pārdota vairāk nekā 170 eksporta
tirgos ar Stoli Group starpniecību, kā arī vairāk nekā 42 tirgos AS
“Latvijas balzams” tiešā eksporta ceļā.
Sabiedrības darbība
Sabiedrības neauditētais apgrozījums
2016. gadā sasniedza 75.7 miljonus eiro, kas ir par 2.6% vairāk
nekā 2015. gadā, galvenokārt dēļ pieauguma sniegto pakalpojumu
jomā. Tieši tādēļ uzņēmumam izdevies palielināt pārskata perioda
neauditēto peļņu līdz 7.45 miljoniem eiro, kas, salīdzinot ar 2015.
gadu , ir pieaugusi par 5.3%.
Lai arī uzņēmums šogad ir paplašinājis savu eksporta ģeogrāfiju un
uzsācis produkcijas realizāciju vairākos jaunos eksporta
tirgos, apgrozījums no alkoholisko dzērienu realizācijas ir
samazinājies par 1.7%. Lai kompensētu ražošanas un pārdošanas
apjoma kritumu, AS “Latvijas balzams” ir uzsākusi sniegt arī citus
pakalpojumus, izmantojot darbaspēka un noliktavu resursus un
kompetences. Tā 2016.gadā uzņēmums sniedzis trešajām pusēm
noliktavu un tranzīta pakalpojumus, muitas noliktavas pakalpojumus,
loģistikas servisu, komplektāciju, un citus ar uzņēmuma kompetenci
saistītus pakalpojumus. Tas ir ļāvis Sabiedrībai palielināt peļņu,
efektīvāk izmantojot esošos resursus. AS “Latvijas balzams“ sekmīgi
darbojās kā Eiropas loģistikas centrs grupas pārstāvēto zīmolu
izplatīšanai Eiropā, tai skaitā Skandināvijā un Krievijā (KAH,
Bayou, Arinzano, Achaval Ferrer).
AS “Latvijas balzams” ir ne vien lielākais alkoholisko dzērienu
ražotājs Latvijā, bet arī viens no desmit lielākajiem nodokļu
maksātājiem valstī. Pārskata periodā nodokļos valsts budžetā
Sabiedrība ieskaitījusi 52.3 miljonus eiro, tajā skaitā 40.1
miljonu eiro kā akcīzes nodokli.
Turpmākā uzņēmuma
attīstība
2017.gadā Sabiedrība turpinās
investēt esošajos un jaunos eksporta tirgos ar spēcīgu
izaugsmes potenciālu, lai palielinātu AS “Latvijas balzams” zīmolu
pārdošanas apjomus. Liels uzsvars tiks likts uz mūsu galvenajiem
eksporta zīmoliem – “Rīgas Melnais Balzams” un “Cosmopolitan Diva”,
ieguldot pūles starptautiskās atpazīstamības veidošanā, zīmolu
vērtību un tirgus daļas palielināšanā.
Sabiedrība turpinās palielināt ražošanas efektivitāti, liekot
uzsvaru uz iepirkumu, plānošanas un infrastruktūras uzlabojumiem,
lai nodrošinātu mūsu mērķi piegādāt kvalitatīvu produkciju par
konkurētspējīgu cenu.
AS “Latvijas balzams” turpinās darbu Latvijas alkohola nozares
asociācijā un citās nevalstiskās organizācijās kā LDDK, LTRK, lai
pārstāvētu nozares intereses dialogā ar likumdevējiem un
tiesībsargājošajām iestādēm un ar mērķi veicināt pārdomātu
alkoholisko dzērienu aprites politikas veidošanu valstī.
Sabiedrības fokusā joprojām paliek sabiedrības izglītošana un
pasākumi, kas vērsti pret nelegālā alkohola ražošanu un
izplatīšanu.
AS “Latvijas balzams”
Valdes priekšsēdētājs I.Geidāns
Rīgā, 2017.gada 28.februārī
Papildus informācija:
Jekaterina Stuģe
AS “Latvijas balzams” valdes locekle
Tālr.nr. +371 67081213
e-pasts: office@lb.lv
|