Teksts
|
Uzņēmums ir dibināts 1900.gadā, bet esošo nosaukumu ieguvis
1970.gadā. SPI Group iekšējās restrukturizācijas rezultātā, no
2014.gada oktobra uzņēmuma vadošais akcionārs un 89.99% akciju
īpašnieks ir SIA “Amber Beverage Group” (iepriekš S.P.I. Regional
Business Unit B.V.).
AS “Latvijas balzams” ir vadošais alkoholisko dzērienu ražotājs
Baltijas valstīs, kas ražo vairāk nekā 100 dažādu nosaukumu
dzērienus. Savu eksportspēju apliecinām, aktīvi iekarojot globālo
tirgu. Mūsu produkcijas tiek pārdota vairāk nekā 160 eksporta
tirgos ar Stoli Group starpniecību, kā arī vairāk nekā 42 tirgos AS
“Latvijas balzams” tiešā eksporta ceļā.
Sabiedrības darbība 2016. gada pirmajā ceturksnī
Uzņēmuma neauditētais apgrozījums 2016. gada pirmajā ceturksnī
sasniedza 16.8 miljonus eiro, kas ir par 8.5% vairāk nekā 2015.gada
pirmajā ceturksnī. Pieaugums sasniegts, pateicoties aktīvai jauno
produktu ieviešanai ražošanā, sadarbības izveidošanai ar jauniem
partneriem un saliedētam komandas darbam.
Pārskata perioda neauditētā peļņa sasniedza 1.2 miljonu eiro, kas
salīdzinot ar 2015. gada pirmā ceturkšņa peļņu ir samazinājusies
par 12% Peļņas samazinājumu ietekmēja pārdošanas apjoma
samazinājums peļņu nesošākajos tirgos, kā arī veiktie ieguldījumi
reklāmas un pārdošanas veicināšanas aktivitātēs AS “Latvijas
balzams” zīmolu produktiem, veidojot platformu nākotnes izaugsmei
citos eksporta tirgos.
AS “Latvijas balzams” ir ne vien lielākais alkoholisko dzērienu
ražotājs Latvijā, bet arī viens no desmit lielākajiem nodokļu
maksātājiem valstī. 2016. gadā nodokļos valsts budžetā Sabiedrība
ieskaitījusi 13.1 miljonus eiro, tajā skaitā 9.9 miljonus eiro
akcīzes nodokli.
Turpmākā uzņēmuma attīstība
AS “Latvijas balzams” izredzes uz izaugsmi 2016. gadā ir visai
piesardzīgas, ņemot vērā situāciju Krievijā ar naftas cenām, Ķīnas
izaugsmes palēninājumu un nenoteiktību ES.
Sabiedrība turpinās mērķtiecīgu darbu, kas vērsts uz izvirzīto
mērķu sasniegšanu vietējā un eksporta tirgos. Mūsu prioritāšu vidū
joprojām būs koncentrēšanās uz vietējo tirgu, uz starptautisko
zīmolu nostiprināšanu, kā arī uz efektīvas ražošanas stratēģijas
īstenošanu, lai palielinātu Sabiedrības konkurētspēju.
Akciju sabiedrības “Latvijas balzams”
Valdes priekšsēdētājs Intars Geidāns
Rīgā, 2016. gada 30. maijā
|