Šīs tīmekļa vietnes satura kvalitātes uzlabošanai un pielāgošanai lietotāju vajadzībām tiek lietotas sīkdatnes - tai skaitā arī trešo pušu sīkdatnes. Turpinot lietot šo vietni Jūs piekrītat sīkdatņu lietošanai.
AS "Rīgas kuģu būvētava" informē par aktuālajiem darbiem
Emitents Rīgas kuģu būvētava, AS (48510000DWP0BMQCTM64)
Veids Būtiski notikumi
Valoda LV
Statuss Publicēts
Versija
Datums 2016-01-21 09:00:33
Versijas komentārs
Teksts

 «Peldošo elektrostaciju, kuģu skrūberu (dūmgāzu savācējfiltru) un notekūdeņu savākšanas sistēmu ražošana, līdzās jaunu kuģu būvei un remontiem, ļaus  AS „Rīgas kuģu būvētava” sasniegt jaunu apvārsni, » šādu 2016.gada vīziju zīmē  AS „Rīgas kuģu būvētava” (RKB) Kuģu būves departamenta vadītājs Genādijs Sļozkins. Viņš norāda, ka iepriekš ir veikti sagatavošanās darbi, kas šogad ļaus apgūt jaunu, līdz šim RKB arsenālā nebijušu izstrādājumu ražošanu un uzstādīšanu. Proti, RKB jau iepriekš bija uzsākusi tā dēvēto konversijas programmu, kas paredzēja kuģu būvē un remontā nenoslogotu jaudu izmantošanu citu izstrādājumu ražošanā. «Konversija arī tagad ļauj RKB veikt ne tikai kuģu modernizāciju un jaunu dzinēju uzstādīšanu, bet arī tādus darbus kā kuģu pagarināšana, dūmgāzu savācējfiltru un kuģu notekūdeņu savākšanas sistēmu tehnisko projektu izstrāde, ražošana un uzstādīšana,» skaidro G.Sļozkins. Viņš atgādina, ka ES pieņemtā direktīva paredz samazināt kuģu radīto piesārņojumu no notekūdeņiem un dūmgāzēm, tāpēc arī visiem kuģiem būs nepieciešama notekūdeņu savākšanas sistēma, kā arī dūmgāzu filtru uzstādīšana. «Tiem kuģiem, kuriem tiks veikts remonts, vienlaikus arī būs nepieciešams uzstādīt gan skrūberus, gan notekūdeņu savācējsistēmas, taču pirms to uzstādīšanas šie mezgli  vispirms ir jāprojektē un jāizgatavo, bet to uzstādīšana jau ir tehnikas jautājums,» procesu skaidro G.Sļozkins.

Šogad paredzēts uzsākt arī peldošo elektrostaciju ražošanu. Savulaik RKB pēc Somijas kompānijas „Vello” pasūtījuma uzbūvēja peldošo elektrostaciju, kura elektroenerģiju ražo no jūras viļņošanās. «Stacija ir nostrādājusi dažus gadus, ir iegūta pieredze un radušies secinājumi, kādus uzlabojumus jāizdara tās tehniskajā konstrukcijā,» stāsta G.Sļozkins. Viņš norāda, ka tas nav vienreizējs projekts.  «Kopumā piecu gadu laikā būs jāuzbūvē 10 šādas elektrostacijas un tās paredzēts uzstādīt jūrā netālu no Anglijas krastiem. Šis projekts tiek finansēts no ES struktūrfondu 2015. – 2020.gada programmām,» skaidro G.Sļozkins.

Uzņēmuma uzsvars ir gatavu kuģu ražošana pilnā komplektā ar visu aprīkojumu. «Pērn jau ir iegūti vairāki jauni pasūtījumi kuģu un kuģu korpusu būvē, kas tiks realizēti šogad,» stāsta G.Sļozkins. Viņš atgādina, ka 2016.gadā Norvēģijas pasūtītājiem ir jānodod trīs zivju fermu apsaimniekošanas kuģi. «RKB realizēs vairākus kuģu būves projektus, kas iegūti pateicoties sadarbībai ar Skandināvijas kompānijām. Proti, Rīgā tiks būvēti seši kuģu korpusi, bet pilnībā tie tiks aprīkoti Skandināvijā,» stāsta G.Sļozkins. Viņš norāda, ka šāda sadarbība ir abpusēji izdevīga, jo tā nodrošina pasūtījumus un labus ienākumus RKB, vienlaikus Skandināvijas kompānijām ļauj straujāk attīstīties.

2016.gadā tiks turpināta sadarbība ar Norvēģijas kompāniju „Nexans”. «Ir līgums par vairāku metāla kabeļu spoļu piegādi,» stāsta G.Sļozkins. Viņš norāda, ka RKB ir iesniegusi savu piedāvājumu lielizmēra metāla konstrukciju piegādes iepirkumā Tallinas lielveikalam, bet tā rezultāti būs zināmi pavasarī. Tāpat tiek gaidīti iepirkuma rezultāti metāla konstrukciju piegādei tuneļa būvei uz salu jūrā pie Vācijas krastiem, kurā arī RKB iesniedza savu piedāvājumu.

«Kuģu remontā visas jaudas šī gada pirmajiem mēnešiem jau ir noslogotas,» uzsver G.Sļozkins. Viņš stāsta, ka iespējams Rīgā tiks veikts remonts diviem „Tallink” kuģiem. Viņš norāda, ka ir paredzēts arī vairāku kravas kuģu remonts.  «Ir arī plānots jauns projekts par divu prāmju uzbūvēšanu, kas kursētu starp Angliju un vienu no salām,» piebilst G.Sļozkins. Viņš atzīst, ka pašlaik notiek darbs pie šādu prāmju tehniskās specifikācijas izstrādes un tad varētu tikt uzsākta to būvniecība. Kopumā visas minētās iestrādes turpinās būtiski uzlabot uzņēmuma finansiālās darbības rādītājus arī 2016.gadā.

 

         Jānis Skvarnovičs
         AS "Rīgas kuģu būvētava"
         Valdes priekšsēdētājs
         t.67353433

Pielikumi