Šīs tīmekļa vietnes satura kvalitātes uzlabošanai un pielāgošanai lietotāju vajadzībām tiek lietotas sīkdatnes - tai skaitā arī trešo pušu sīkdatnes. Turpinot lietot šo vietni Jūs piekrītat sīkdatņu lietošanai.
AS "Rīgas kuģu būvētava" informē par aktuālajiem darbiem
Emitents Rīgas kuģu būvētava, AS (48510000DWP0BMQCTM64)
Veids Citi
Valoda LV
Statuss Publicēts
Versija
Datums 2015-12-21 09:00:18
Versijas komentārs
Teksts

2015.gadā AS „Rīgas kuģu būvētava” sākusi atgūt agrāko gadu jaudu kuģu remontos un jaunu kuģu būvniecībā, vienlaikus paralēli ražojot industriālos  metālapstrādes produktus.

«Ja 2014.gads uzņēmumam bija sava veida krīzes gads, tad 2015.gads ir izaugsmes un pat sava veida jauna kursa pirmais gads,» situāciju raksturo AS „Rīgas kuģu būvētava” (RKB) valdes priekšsēdētājs Jānis Skvarnovičs. Viņš savu sacīto pamato ar to, ka šogad salīdzinājumā ar pērno gadu, uzņēmums ne tikai strādā ar peļņu, bet arī spējis sniegt kuģiem daudz vairāk remontu pakalpojumus, uzbūvēt vairāk zvejas kuģus un kuģu korpusus, turklāt, kuģu būvē un remontā neizmantotās metālapstrādes jaudas izmantot specifisku metāla spoļu ražošanā. «Būtisks darbs šogad ir veikts, lai 2016.gadā varētu strādāt vēl sekmīgāk, nekā šogad. Pamati ir ielikti gan startējot kuģu remonta pakalpojumu, zvejas kuģu un kuģu korpusu būves iepirkumos, gan arī pie dažādu uzņēmumam jaunu produktu ieviešanas,» uzsver J.Skvarnovičs.

Lai arī 2015.gads vēl nav noslēdzies, tomēr uzņēmuma saimnieciskās darbības rādītāji ir labāki nekā visā 2014.gadā. Proti, uzņēmuma tīrā peļņa šā gada deviņos mēnešos sasniedza 237247.00 EUR, savukārt pērn – bija 1,28 milj. EUR lieli zaudējumi. Pērn gads tika pabeigts ar 17,6 milj. EUR lielu apgrozījumu, šogad jau deviņos mēnešos tas sasniedza 15,5 milj. EUR, no kuriem kuģu remonts deva 12,8 milj. EUR, kas ir teju divas reizes vairāk salīdzinājumā ar analogu laiku pērn, kad tas bija  6,5 milj. EUR. «Kopumā šogad kuģu remonts dos aptuveni 17 milj. EUR,» prognozē J. Skvarnovičs. Viņš norāda, ka šogad RKB sniegusi remonta pakalpojumus 64 kuģiem, no tiem 58 ar remontu dokos, savukārt, pērn visā gadā RKB remonta pakalpojumus sniedza 51 kuģim. «Arī pašlaik – decembrī – dokos tiek remontēti divi kuģi un vēl divi pie piestātnes, kas ļauj arī prognozēt salīdzinoši labus rezultātus,» tā J.Skvarnovičs. Viņš arī norāda, ka pašlaik jau ir skaidrs, ko uzņēmums remontēs ziemas mēnešos – nākamā gada janvārī un februārī. «Iepirkumos esam uzvarējuši un tagad gaidām kuģus,» tā uz jautājumu, kā izdevies piesaistīt kuģus remontam, atbild J.Skvarnovičs. Viņš uzsver, ka RKB Mārketinga nodaļa ļoti rūpīgi seko līdzi kuģu remontu iepirkumiem, kas arī ļauj sagatavot konkurētspējīgu piedāvājumu.

«Šogad Skandināvijas klientiem ir piegādāti četri jauni zvejas kuģi, no kuriem viens ir lielāks, un tajā ir gan nozvejotu zivju noliktava, gan arī zivju apstrādes iecirknis, kā arī piecu kuģu korpusi,» stāsta J.Skvarnovičs. Viņš norāda, ka RKB arvien vairāk sadarbojas ar Norvēģijas zivsaimniekiem, kuriem ir nepieciešami kuģi lašu fermu apsaimniekošanai jūrā. «Lašu fermas agrāk bija fjordos, taču dažādu iemeslu dēļ tās tagad arvien vairāk attālinās no krasta, un tāpēc arī nepieciešami citādāka tipa kuģi,» stāsta J.Skvarnovičs. Viņš arī atzīst, ka šī tendence saglabāsies arī perspektīvā. «Šogad lielāka vērība tika pievērsta tam, lai ražotu dārgāku produkciju  – nevis vienkāršus kuģu korpusus, bet gan piegādātu kuģi ar visu aprīkojumu. Skaidrs ir virziens, kā arī tas, kas un kā jādara, lai to īstenotu,» tā J.Skvarnovičs. Lai arī savulaik RKB sekmīgi uzbūvēja patruļkuģus Latvijas jūras robežas apsardzei, līdzīgi peldlīdzekļi tika saražoti arī Zviedrijas krasta apsardzei, taču pagaidām šajā segmentā šajā Eiropas daļā nav pat izsludināti jauni iepirkumi. «Ne jau tikai Latvijas valsts, bet arī citu valstu budžetos trūkst naudas krasta apsardzes kuģu pasūtīšanai, jo tajos ir nepieciešams uzstādīt daudz un dārgas specifiskas aparatūras,» tā uz jautājumu par militāro kuģu pasūtījumu jautājumu atbild J.Skvarnovičs. 

Uzņēmuma vadītājs, kā savdabīgu, bet veiksmīgu šā gada darbību min metālapstrādes industriālo produktu jomu. «Agrāk nekas tamlīdzīgs RKB nav īstenots, bet šogad kuģu būvē un remontā nenoslogotās jaudas izmantojām industriālo produktu ražošanā. Pirmais produkts ir specifisku kabeļu metāla spoles, kuras piegādājām Norvēģijas kompānijai, kura specializējusies vadu un kabeļu likšanā naftas un gāzes platformām jūrā, zemūdenēm, kad tās atrodas dokos utt.,» stāsta J.Skvarnovičs. Viņš norāda, ka 8,5 m diametrā metāla spoļu ražošana ļāva gūt papildu ienākumus. «Ar pasūtītāju Nexons Norway AS izveidojusies laba sadarbība un jau ir pasūtījums nākamajai šādai metāla spoļu partijai,» tā uz jautājumu par šīs nišas produkcijas tālāko likteni stāsta J.Skvarnovičs. Viņš arī norāda, ka RKB piedalījās lielizmēra metāla konstrukciju piegādes iepirkumā Tallinas lielveikalam. «Rezultāti vēl nav zināmi, taču šis iepirkums vairāk bija izaicinājums, lai gūtu pārliecību par RKB spējām strādāt arī citā segmentā, kurā uzņēmums līdz šim nav pat mēģinājis darboties,» norāda J.Skvarnovičs.  Vēl viens 2015.gada augustā minētais lielizmēra metāla konstrukciju virziens arī nav palicis novārtā. «Šogad RKB ir sagatavojusi un iesniegusi piedāvājumu tuneļa būvei uz salu jūrā pie Vācijas krastiem, bet rezultāti vēl nav paziņoti,» uzsver RKB valdes priekšsēdētājs.

Kuģu remonts un būve ir specifiska joma, kurā liela nozīme ir iepriekš veiktajiem sagatavošanās darbiem. «2015.gadā RKB ir cītīgi strādājusi tieši nākamo gadu pasūtījumu segmentā un ceru, ka rezultāti neizpaliks,» norāda J.Skvarnovičs. Viņš atzīst, ka sarežģītākais ir nevis kuģa remonts, bet gan šī pasūtījuma iegūšana un tehniskās dokumentācijas sagatavošana. Līdzīgi ir arī jaunu kuģu būves pasūtījumiem. «Tas attiecas uz visiem produktiem – ja nav iepriekš veikts atbilstošs mājasdarbs, tad arī nebūs ne ko remontēt, ne ražot. Tā kā kuģu būvē laiks no kuģa korpusa būvniecības uzsākšanas līdz gatava produkta nodošanai pasūtītājam ir vismaz astoņi mēneši, bet sarežģītākos projektos šis laiks pārsniedz pat vienu gadu, tad tas būtiski ietekmē uzņēmuma apgrozījumu. Darbus uzsākot tiek saņemts neliels avanss un atlikusī pasūtījuma apmaksa notiek tikai pēc  pasūtījuma nodošanas klientam, kas RKB gadījumā visi ir ārvalstu klienti. Tāpēc RKB faktiski veic pasūtījuma izpildi par saviem līdzekļiem,» uzsver J.Skvarnovičs.

AS „Rīgas kuģu būvētava” (RKB) valdes priekšsēdētājs Jānis Skvarnovičs: «2015.gads ir izaugsmes gads, kurā ir ielikts labs pamats, lai iegūtu ārvalstu klientu pasūtījumus visdažādāko veidu produktiem un pakalpojumiem.»

         Jānis Skvarnovičs
         AS "Rīgas kuģu būvētava"
         Valdes priekšsēdētājs
         t.67353433

Pielikumi