Emitents | Amber Latvijas balzams, AS (097900BGLZ0000056644) |
Veids | Finanšu pārskati |
Valoda | LV |
Statuss | Publicēts |
Versija | |
Datums | 2015-11-26 14:41:56 |
Versijas komentārs | |
Teksts |
Uzņēmums ir dibināts 1900.gadā, bet esošo nosaukumu
ieguvis 1970.gadā. SPI Group iekšējās restrukturizācijas rezultātā,
no 2014.gada oktobra uzņēmuma vadošais akcionārs un 89.53% akciju
īpašnieks ir SIA “Amber Beverage Group” (iepriekš S.P.I. Regional
Business Unit B.V.).
AS “Latvijas balzams” ir vadošais alkoholisko dzērienu ražotājs
Baltijas valstīs, kas ražo vairāk nekā 100 dažādu nosaukumu
dzērienus. Savu eksportspēju apliecinām, aktīvi iekarojot globālo
tirgu. Mūsu produkcijas tiek pārdota vairāk nekā 160 eksporta
tirgos ar SPI Group starpniecību, kā arī vairāk nekā 30 tirgos AS
“Latvijas balzams” tiešā eksporta ceļā.
Uzņēmuma
darbība
Uzņēmuma
neauditētais apgrozījums par 2015.gada trīs ceturkšņiem sasniedza
55.27 miljonus eiro, kas ir par 7.9% vairāk nekā 2014.gada
attiecīgajā periodā. Apgrozījuma pieaugumu ir ietekmējusi izaugsme
eksporta tirgos – eksports pēc SPI Group pasūtījumiem ir
palielinājies par 14.8% salīdzinot ar pērnā gada attiecīgo periodu.
Ievērojami pārdošanas apjomi bez SPI Group pasūtījumiem sasniegti
arī Lietuvā (+38%), Igaunijā (+16%), kā arī Ķīnā un Rumānijā.
Turpinot mērķtiecīgu izaugsmi stratēģiski nozīmīgos eksporta
tirgos, uzņēmums paplašinājis sortimentu un sadarbības partneru
loku.
Pārskata
perioda neauditētā peļņa veidoja 5.99 miljonu eiro, kas ir par
20.4% augstāka nekā 2014.gada attiecīgajā periodā. Peļņas pieaugums
pamatots ar pārdomātu dzērienu portfeļa attīstību, izaugsmi mērķa
tirgos un ražošanas procesu efektivitātes paaugstināšanu, kā arī ar
uzņēmumu ienākuma nodokļa izmaiņām, saistītām ar reorganizācijas
rezultātā pārņemtiem uzkrātiem nodokļu zaudējumiem.
AS
“Latvijas balzams” 2015.gada trīs ceturkšņos nodokļos valsts
budžetā ieskaitījis 40 miljonus eiro, tajā skaitā 29.6 miljonus
eiro kā akcīzes nodokli.
Turpmākās
darbības virzieni
Sabiedrība
turpinās mērķtiecīgu darbu, kas vērsts uz izvirzīto mērķu
sasniegšanu kā vietējā, tā stratēģiskajos eksporta tirgos. Mūsu
prioritāšu vidū joprojām ir dzērienu portfeļa pilnveidošana ar
fokusu uz eksportspējīgiem dzērieniem un starptautiski spēcīgiem
zīmoliem, kā arī efektīvas ražošanas stratēģijas ieviešana un
realizēšana, kas sekmēs Sabiedrības
konkurētspēju.
Sabiedrība
turpinās realizēt aktīvas ārējā mārketinga aktivitātes, piedaloties
starptautiskās izstādēs un iepazīstinot globālo patērētāju ar
saviem zīmoliem.
Turpinot
sadarboties ar nevalstiskām organizācijām un aktīvi strādājot
Latvijas alkohola nozares asociācijas valdē, Sabiedrība pārstāvēs
nozares intereses dialogā ar politiķiem un ierēdņiem ar mērķi
veicināt pārdomātas alkoholisko dzērienu aprites politikas
veidošanu valstī. Uzņēmums turpinās fokusēties uz nekomerciālo
alkoholu apkarojošiem pasākumiem un sabiedrības izglītošanu šajos
jautājumos.
AS “Latvijas balzams”
Prokūrists
Ronalds Žarinovs
|
Pielikumi |