Emitents | Amber Latvijas balzams, AS (097900BGLZ0000056644) |
Veids | Finanšu pārskati |
Valoda | LV |
Statuss | Publicēts |
Versija | |
Datums | 2015-08-31 16:31:35 |
Versijas komentārs | |
Teksts |
Uzņēmums ir dibināts 1900.gadā, bet esošo nosaukumu ieguvis 1970.gadā. SPI Group iekšējās restrukturizācijas rezultātā, no 2014. gada oktobra uzņēmuma vadošais akcionārs un 89.53% akciju īpašnieks ir SIA Amber Beverage Group (iepriekš S.P.I. Regional Business Unit B.V.).
AS
Latvijas balzams ir vadošais alkoholisko dzērienu ražotājs Baltijas
valstīs, kas ražo vairāk nekā 100 dažādu nosaukumu dzērienus. Savu
eksportspēju apliecinām, aktīvi iekarojot globālo tirgu. 73% mūsu
produkcijas tiek pārdota vairāk nekā 160 eksporta tirgos ar SPI
Group starpniecību, kā arī 34 tirgos AS Latvijas balzams tiešā
eksporta ceļā.
Uzņēmuma
darbība 2015. gada 1. pusgadā
Uzņēmuma
neauditētais apgrozījums 2015. gada 1. pusgadā sasniedza 34.98
miljonus eiro, kas ir par 10.5% vairāk nekā 2014. gada attiecīgajā
periodā. Apgrozījuma pieaugumu ir ietekmējusi izaugsme eksporta
tirgos - eksports pēc SPI Group pasūtījumiem ir palielinājies par
17.9% salīdzinot ar pērnā gada attiecīgo periodu. Ievērojami
pārdošanas apjoma pieaugumi sasniegti Lietuvā (+39%), Lielbritānijā
(+9%), kā arī Izraēlā un Ķīnā. Turpinot mērķtiecīgu izaugsmi
stratēģiski nozīmīgos eksporta tirgos, uzņēmums paplašinājis
sortimentu un sadarbības partneru loku.
Pārskata
perioda neauditētā peļņa veidoja 3.38 miljonu eiro, kas ir par
15.3% augstāka nekā 2014. gada attiecīgajā periodā. Peļņas
pieaugums pamatots ar pārdomātu dzērienu portfeļa attīstību,
izaugsmi mērķa tirgos un ražošanas procesu efektivitātes
paaugstināšanu.
AS
Latvijas balzams 2015. gada 1. pusgadā nodokļos valsts budžetā
ieskaitījis 27 miljonus eiro, tajā skaitā 19.9 miljonus eiro kā
akcīzes nodokli.
Turpmākās
darbības virzieni
Sabiedrība
turpinās mērķtiecīgu darbu, kas vērsts uz izvirzīto mērķu
sasniegšanu kā vietējā, tā stratēģiskajos eksporta tirgos. Mūsu
prioritāšu vidū joprojām ir dzērienu portfeļa pilnveidošana ar
fokusu uz eksportspējīgiem dzērieniem un starptautiski spēcīgiem
zīmoliem, kā arī efektīvas ražošanas stratēģijas ieviešana un
realizēšana, kas sekmēs Sabiedrības
konkurētspēju.
Uzņēmums
turpinās realizēt aktīvas ārējā mārketinga aktivitātes, piedaloties
starptautiskās izstādēs un iepazīstinot globālo patērētāju ar
saviem zīmoliem.
Turpinot
sadarboties ar nevalstiskām organizācijām un aktīvi strādājot
Latvijas alkohola nozares asociācijas valdē, Sabiedrība pārstāvēs
nozares intereses dialogā ar politiķiem un ierēdņiem ar mērķi
veicināt pārdomātas alkoholisko dzērienu aprites politikas
veidošanu valstī. Uzņēmums turpinās fokusēties uz nekomerciālo
alkoholu apkarojošiem pasākumiem un sabiedrības izglītošanu šajos
jautājumos.
AS
“Latvijas balzams”
Valdes
priekšsēdētājs
Guntis Āboltiņš - Āboliņš
Rīgā, 2015. gada 31. augustā |
Pielikumi |