Teksts
|
Uzņēmums ir dibināts 1900.gadā, bet esošo nosaukumu ieguvis
1970.gadā. SPI Group iekšējās restrukturizācijas rezultātā, no
2014. gada oktobra uzņēmuma vadošais akcionārs un 89.53% akciju
īpašnieks ir sabiedrība ar ierobežotu atbildību „AMBER BEVERAGE
GROUP”. AS Latvijas balzams ir vadošais alkoholisko dzērienu
ražotājs Baltijas valstīs, kas ražo vairāk nekā 100 dažādu
nosaukumu dzērienus. Savu eksportspēju apliecinām, aktīvi iekarojot
globālo tirgu. 73% mūsu produkcijas tiek pārdota vairāk nekā 160
eksporta tirgos ar SPI Group starpniecību, kā arī vairāk nekā 30
tirgos AS Latvijas balzams tiešā eksporta ceļā. Uzņēmuma darbība
2014. gadā Uzņēmuma neauditētais apgrozījums 2014. gadā sasniedza
73.7 miljonus eiro, kas ir par 4.8% vairāk nekā 2013. gadā.
Apgrozījuma pieaugumu ir ietekmējis apjomu pieaugums eksporta
tirgos, kā piemēram eksports pēc SPI Group pasūtījumiem ir
palielinājies par 6.4% salīdzinot ar pērno gadu. Ievērojami
pārdošanas apjoma pieaugumi sasniegti Baltijas valstu tirgos (+22%)
un Norvēģijā (+5%), kā arī īpašā nodokļu režīma Travel Retail un
Duty Free kanālā (+8%). Turpinot mērķtiecīgu izaugsmi stratēģiski
nozīmīgos tirgos, uzņēmums sekmīgi paplašinājis sortimentu un
audzis Ķīnas tirgū, kā arī licis pamatus nākotnes izaugsmei ASV un
Apvienotās Karalistes tirgos. Pārskata perioda neauditētā peļņa
veidoja 7.1 miljonu eiro, kas ir par 14% augstāka nekā 2013. gadā.
Peļņas palielinājumu uzņēmums pamato ar mērķtiecīgu darbu produktu
portfeļa attīstībā, eksporta apjomu pieaugumu stratēģiskajos tirgos
un ražošanas procesu efektivitātes paaugstināšanā. AS Latvijas
balzams 2014. gadā nodokļos valsts budžetā ieskaitījis 53.5
miljonus eiro, tajā skaitā 39.2 miljonus eiro kā akcīzes nodokli.
Turpmākās darbības virzieni Sabiedrība turpinās mērķtiecīgu darbu,
kas vērsts uz izvirzīto mērķu sasniegšanu kā vietējā, tā
stratēģiskajos eksporta tirgos. Mūsu prioritāšu vidū joprojām ir
dzērienu portfeļa pilnveidošana ar fokusu uz eksportspējīgiem
dzērieniem un starptautiski spēcīgiem zīmoliem, kā arī efektīvas
ražošanas stratēģijas ieviešana un realizēšana, kas sekmēs
Sabiedrības konkurētspēju. Apvienojoties ar meitas uzņēmumu SIA
„Daugavgrivas 7”, Sabiedrība nākamo gadu laikā plāno izveidot
uzņēmuma muzeju un reprezentācijas telpas, kas veicinās dialogu ar
patērētājiem un dos iespēju plašāk iepazīstināt ar AS „Latvijas
balzams” ražotajiem zīmoliem un to vēsturi. Turpinot sadarboties ar
nevalstiskām organizācijām un aktīvi strādājot Latvijas alkohola
nozares asociācijas valdē, Sabiedrība pārstāvēs nozares intereses
dialogā ar politiķiem un ierēdņiem ar mērķi veicināt pārdomātas
alkoholisko dzērienu aprites politikas veidošanu valstī. Uzņēmums
turpinās fokusēties uz nekomerciālo alkoholu apkarojošiem
pasākumiem un sabiedrības izglītošanu šajos jautājumos. AS
“Latvijas balzams” Valdes priekšsēdētājs Guntis Āboltiņš - Āboliņš
Rīgā, 2015. gada 27. februārī
|